oude linux divx bak

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04
Here's da case:

boven heb ik me eigen pc op me kamer met een zooi divxjes erop. Beneden heb ik de tv, met daarbij een andere pc.
het plan is nu om de pc beneden op de tv aan te sluiten en via een netwerk verbinding met mijn eigen pc (die boven staat) films te kijken.

pc boven:
PIV 2GHz
512DDR
10/100MBit
slackware 8.1 kernel 2.4

pc beneden:
100MHz 486
32MB
10MBit (nouja, eigelijk trekt ie er maar een stuk of 4 a 5)
slackware 8 kernel 2.2 (of een oudere en dus neem ik aan minder zware versie)

Heeft t zin om een streaming media server (op de pc boven) op te zetten om op die manier de divx te bekijken op de pc beneden?

Of kan ik gewoon een nfs share maken om de pc boven die ik benader met de langzame pc beneden?

En de search is al gebruikt, maar die is nou niet geweldig qua results :(

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Gewoon NFS share maken maar ik denk dat de snelheid van je NIC in de PC beneden een bottleneck gaat zijn... 4 a 5Mbps komt overeen met een 500 a 600kB/sec en een divx is al snel 900kB/sec dus heel schokkend beeld ga je met de huidige configuratie hebben... Beter is van daar een snellere CPU in te steken... simpel Pentiummetje moet volstaan... dan zal die de volledige 10Mbps kunnen halen wat net voldoende moet zijn voor de gemiddelde divx...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die 486 trekt nooit full-screen high-res (=>640x480) videobeelden.. zal niet lukken denk ik..

[ Voor 146% gewijzigd door Palomar op 28-12-2002 22:07 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 09:48
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 22:04:
Gewoon NFS share maken maar ik denk dat de snelheid van je NIC in de PC beneden een bottleneck gaat zijn... 4 a 5Mbps komt overeen met een 500 a 600kB/sec en een divx is al snel 900kB/sec dus heel schokkend beeld ga je met de huidige configuratie hebben... Beter is van daar een snellere CPU in te steken... simpel Pentiummetje moet volstaan... dan zal die de volledige 10Mbps kunnen halen wat net voldoende moet zijn voor de gemiddelde divx...
Maar ik betwijfel of een P1 snel genoeg is om DivX te decode :D

Of gaat het niet om DivX :?

Maar mijn PII 350 Mhz met 32 MB heeft er nog moeite mee (ok, er draait windows 98 op, maar you get the point ;) )

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Oeps... ff totaal verkeerd begrepen ;)

Ik dacht dat hij gewoon zijn files door het netwerk ging sleuren, beneden fileserver, boven decoden/kijken... dan zou een stream van 10Mbps voldoende zijn... Heb ik dan ff te snel gelezen :? die bak te laten decoden is uiteraard onmogelijk :)

Wat wel enigzins mogelijk is is met X-forwarding te werken... en dus enkel de output van je mediaplayer door te sturen... dat zal misschien haalbaar zijn... ik heb geen idee van de traffiek voor X-forwarding bij filmen... De grafische kaart van de oude PC zal dan waarschijnlijk ook een bottleneck vormen omwille van geen directe access... wegens te oud en geen recente accellerated drivers... het valt te proberen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 22:41 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Venkeroz schreef op 28 December 2002 @ 22:07:
[...]

Maar ik betwijfel of een P1 snel genoeg is om DivX te decode :D

Of gaat het niet om DivX :?
nee hij bedoelt volgens mij een P1 om een hogere netwerkspeed te halen.. maar dan nog gaat het denk ik niet lukken om dmv. streaming video beeld op die oude pc te toveren. Zal je hoogstens lukken op hele lage, haperende kwaliteit.

Trek anders gewoon een kabel van je P4 naar de TV, en bedien je P4 via het netwerk (play-stop enzo) met die oude pc ....

• nzyme
Die ouwe skijt bak moet de divx afspelen met als 'monitor' het TV scherm. Maar ik denk dat t beter is om een 200/300mhz bak met 64mb neer te zetten. Dan trekt ie de 100mbit tenminste en kan ie de divxn goed afspelen zonder hinderlijk schokken.

| Hardcore - Terror |

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Die bak gaat het *nooit* trekken.

Een 200-300 MHz bak ook niet (ik spreek uit persoonlijke ervaring). Misschien als je het coderen op de server zou kunnen doen, maar dan moet je weer een belachelijke hoeveelheid data versturen.

De afspeel-computer moet gewoon in staat zijn om DivX-en zonder schokken af te spelen, daarvoor moet je toch iets in de richting van een P3 500 hebben wil het met alle codecs vlekkeloos lopen.

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

rond de 300mhz met BeOS moet lukken, maar ja das niet zo heel erg linux he :P

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:38
350Mhz met 64MB is ruim voldoende naar mijn ervaring. Maar minder wordt krap, en ik heb het over PII en niet Celly of AMD K6.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

64 mb ram is volgens mij ook wel krap, ik weet eigenlijk niet wat DivX aan geheugen vreet.
Wat je ook zou kunnen proberen is een NSV server installere op je P4, maar ik geloof dat er nog niet veel linux clients zijn die dat spelen :9

Tesla Model Y RWD (2024)

• nzyme
en wat is NSV?

| Hardcore - Terror |

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nullsoft Streaming Video - check http://www.nullsoft.com/nsv/

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-12-2002 23:43 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Wilke schreef op 28 december 2002 @ 22:28:
Die bak gaat het *nooit* trekken.

Een 200-300 MHz bak ook niet (ik spreek uit persoonlijke ervaring). Misschien als je het coderen op de server zou kunnen doen, maar dan moet je weer een belachelijke hoeveelheid data versturen.

De afspeel-computer moet gewoon in staat zijn om DivX-en zonder schokken af te spelen, daarvoor moet je toch iets in de richting van een P3 500 hebben wil het met alle codecs vlekkeloos lopen.
praat geen poep
dit is egt onzin
ik heb hier een p1 133 mhz
met een voodoo banshee wel
het beeld is perfect

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Als het nou een 400 Mhz bak was dan zou je een vlc (video lan client) kunnen draaien... :)

en mcolideluxe je voegt niet echt iets toe, als je het hebt draaien met een p1 133 (wat geen vergelijking voor een 486 is) dan zou je ook erbij kunnen zetten hoe... :P

edit: kijk nou eens goed naar je post en onderbouw het nou eens, dat bedoel ik te zeggen..

[ Voor 14% gewijzigd door Leon op 29-12-2002 01:11 ]

Eeuwige n00b

Verwijderd

het is alleen maar een reactie op de belachelijke reply van wilke

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

En een hele boute ook. Los van het feit of hij gelijk heeft - want dat heeft ie - blaas eens wat minder hoog van de toren. Met 'echt wel - echt niet' komen we er niet. Een beetje respect voor elkaar graag...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 00:31:
het is alleen maar een reactie op de belachelijke reply van wilke

Al had je gelijk, dan nog stel ik de manier waarop je het brengt niet al te zeer op prijs.

Dat ik in dit geval gelijk heb is zo evident, dat ik het niet eens verder ga verdedigen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 00:04:
[...]

praat geen poep
dit is egt onzin
ik heb hier een p1 133 mhz
met een voodoo banshee wel
het beeld is perfect
Nou een banshee geeft standaard anders geen perfect beeld hoor. Of gebruik je het proggel voodoomovie?

Verwijderd

zogato: een divx is 900kbits/s (ongeveer 100 kbytes/s)

maar een p-1 100 gaat zeker geen divx afspelen. En ook met een streamingserver niet. Want als je een streamingserver kiest die raw data stuurt, lukt het niet met je 10 mbit kaartje en als je het laat comprimeren lukt het weer niet met je processorkracht.

koop gewoon een wat krachtige p2-400 en gebruik freevo. Een heel goed pakket om van jou pc een multimedia speler te maken.

Verwijderd

Waarom kan mijn PIII500 geeneens fatsoenlijk DivX afspelen onder xine? Denk dat 300mhz het dan ook niet goed kan al helemaal niet over netwerk.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Ok, die 486 gaat het niet zelf kunnen afspelen. Ook het videobeeld rauw over het netwerk douwen kun je vergeten, want dat kost gemiddeld zo'n 10 MB/sec. Voor enige compressie methoden is die 486 veel te traag.
Ik vrees dus dat je huidige plan op geen enkele manier, met geen enkele software, op welk OS dan ook, gaat lukken (tenzij je genoegen neemt met 160x120 256 kleuren beeld ofzo).

Oh, en wat betreft de systeemeisen voor DivX, maak daar aub niet zo'n woorden aan vuil.. Het verschilt sterk per divx (afhankelijk van player, codec, gebruikte encoder, resolutie en vast nog meer). Ik heb divxen gezien die af te spelen zijn op een Pentium MMX 233 MHz, en ik heb er gezien die *net* speelbaar waren op een pIII 700 MHz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 01:46:
zogato: een divx is 900kbits/s (ongeveer 100 kbytes/s)
Correct, waar zat ik ook al weer met m'n gedachten 8)7
Pagina: 1