Toon posts:

Formulier automatisch submitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de bron van een webpagina kom ik onderstaand tegen.

<form method="POST" id="form" action="http://www.xxx.zzz/handle_post.php">
onClick="form.submit();"> 4 <input type="radio" name="mark" value="4"

Nu wil ik ipv er op te clicken dit automatisch laten gebeuren met bv een simpel progje. Dus webpagina opstarten, een fakeclick en dan weer verder. Ik ben met het progammatje Macro Express bezig geweest, maar ik kan dit maar niet automatiseren.

Ik weet uberhaupt niet of dat dit op zo een simpele manier kan maar hoor het graag dan kan ik mijn hoofd pijnigen stoppen

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Lijkt erop dat dit met javascript wordt gedaan? Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten :( Misschien <body onLoad=form.submit()> ofzoiets?

[ Voor 21% gewijzigd door supakeen op 28-12-2002 21:45 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

het heeft weinig met programmeren te maken, nietwaar?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt javascript en frames gebruiken; laad de page in het ene, en het JS in het andere. Vervolgens kun je de pagina opvragen; submitten. even wachten en opnieuw. Ook kun je gewoon de method in get aanpassen; en dan de URL in een aantal nieuwe windows laten openen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
oeps nou zorry dan d8 hier zitten de opperhoofden maar goed zit ik fout.

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik hoor net:
code:
1
 <body onLoad="form['naam'].submit();">

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
is geen php maar js zoiets:
<script language=JavaScript>
document.form.submit()
</script>
edit:
te lang over zitten denken :P

[ Voor 24% gewijzigd door Shadowman op 28-12-2002 21:49 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

zmn schreef op 28 December 2002 @ 21:48:
Ik hoor net:
code:
1
 <body onLoad="form['naam'].submit();">
yup, en even voor de volledigheid kun je ook gebruik maken van document.formNaam.submit(); maar dan maak je geen gebruik van de DOM. (of nou juist wel :?)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Juist wel

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

move P&W naar W&G

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Spider.007 schreef op 28 December 2002 @ 21:51:

yup, en even voor de volledigheid kun je ook gebruik maken van document.formNaam.submit(); maar dan maak je geen gebruik van de DOM. (of nou juist wel :?)

Vrijwel iedereen hier weet nu intussen wel dat je die manier van scripten altijd moet zien te vermijden. Mijn eigen vuistregel: een waarde van een HTML attribuut komt nooit terug als naam van een javascript variabele of object. Je kunt namelijk wachten op problemen als je het wel op die manier gebruikt.

Ik raad dus altijd de vorm document.forms['formnaam'].submit(); aan.

Jouw methode zou eigenlijk door geen enkele user agent ondersteund moeten worden, het zorgt alleen maar voor rare ellende. Stel je voor dat je een element met een id="bla" zou hebben, dan kun je geen javascript variabele met de naam bla meer gebruiken. Dat is dus echt gewoon inzinnig, en in mijn ogen totaal verkeerd.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 01:07:

[...]

Vrijwel iedereen hier weet nu intussen wel dat je die manier van scripten altijd moet zien te vermijden. Mijn eigen vuistregel: een waarde van een HTML attribuut komt nooit terug als naam van een javascript variabele of object. Je kunt namelijk wachten op problemen als je het wel op die manier gebruikt.

Ik raad dus altijd de vorm document.forms['formnaam'].submit(); aan.

Jouw methode zou eigenlijk door geen enkele user agent ondersteund moeten worden, het zorgt alleen maar voor rare ellende. Stel je voor dat je een element met een id="bla" zou hebben, dan kun je geen javascript variabele met de naam bla meer gebruiken. Dat is dus echt gewoon inzinnig, en in mijn ogen totaal verkeerd.
Zo vreemd is dat niet hoor: als ik in bijv. VB (of elke andere taal) in een windows-app een textbox op een form plaats, krijgt die ook een naam toegekend. Die naam kan ik dan ook nergens meer als variabele gebruiken.
Tenzij ik 'm lokaal opnieuw definieer uiteraard, maar dat kan in javascript denk ik dan ook wel.
Pagina: 1