Wireless desktop bereik vergroten (via wireless A/V set?)

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Vandaag heb ik een Logitech Cordless Desktop Deluxe gekocht. Draadloos, omdat ik nogal eens een filmpje kijk in de huiskamer en ik ook wel eens wilde gamen op TV.

Ik heb een tijdje terug ook de Gigavideo 50 (met IR functie) gekocht, om draadloos audio en video te versturen van m'n pc naar de tv in de huiskamer.

Mijn plan was dus om het signaal van de muis en 't toetsenbord (wat afaik met IR gaat) via dat Marmitek setje door te sturen naar de huiskamer. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.

De bedoeling is dat je een klein kabeltje aansluit op de A/V zender. Aan dat kabeltje zitten een aantal blokjes. Een van die blokjes moet je dan op de IR ontvanger plakken. Het resultaat is dus dat de A/V ontvanger (die bij de TV staat) het IR signaal oppikt (van mijn toetsenbord en muis), die dat doorstuurt naar de A/V zender (bij de PC). Die zender moet dan met behulp van dat kabeltje (met die blokjes) naar de receiver van m'n toetsenbord en muis stuurt. Beetje moeilijk te vertellen :P

In ieder geval snap ik niet waarom het niet werkt. Ik heb dat blokje al op een aantal plaatsen geplakt op de receiver van mn muis, maar het helpt niet.

Overigens vind ik het bereik van mijn wireless desktop om te huilen, van de receiver naar de deur van mn kamer is nog geen 2 meter maar als ik verder ga dan dat werkt 't al niet meer :|

Heeft iemand een idee hoe ik mijn toetsenbord en muis aan de gang kan krijgen vanuit de huiskamer? Afstand is ongeveer 7 a 8 meter...

[ Voor 4% gewijzigd door rb338 op 28-12-2002 21:40 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

rb338 schreef op 28 December 2002 @ 21:39:
Het resultaat is dus dat de A/V ontvanger (die bij de TV staat) het IR signaal oppikt (van mijn toetsenbord en muis), die dat doorstuurt naar de A/V zender (bij de PC).
Jammer genoeg is het signaal van de Cordless Desktop geen IR maar een radio signaal

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• rb338
Ah kijk... goed ik wist dus niet zeker of het IR of radio was, vandaar mijn '?' in de topic titel.
Het kan dus niet met m'n A/V setje.

Ik meen ooit iets gelezen te hebben over het versterken van het signaal bij wireless desktops, maar kan het niet meer vinden.

Misschien heeft iemand hier meer over te vertellen?

En is het normaal dat mijn wireless desktop maar een bereik van 2 meter heeft?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rb338 schreef op 28 december 2002 @ 22:08:
Ah kijk... goed ik wist dus niet zeker of het IR of radio was, vandaar mijn '?' in de topic titel.
Het kan dus niet met m'n A/V setje.

Ik meen ooit iets gelezen te hebben over het versterken van het signaal bij wireless desktops, maar kan het niet meer vinden.

Misschien heeft iemand hier meer over te vertellen?

En is het normaal dat mijn wireless desktop maar een bereik van 2 meter heeft?
Ja, de meeste bureau's zijn toch niet groter.

• rb338
Is idd zo.
Mijn broer heeft echter ook een logitech cordless desktop, maar dan de zwarte.
Hij kon wel zonder problemen in een andere kamer zitten terwijl z'n muis het dan nog deed, dat was ongeveer 8 meter.

post 4000 :+

[ Voor 8% gewijzigd door rb338 op 28-12-2002 22:12 ]

• rb338
Schopje...

Ik zoek dus een manier om het bereik van mijn huidige wireless desktop te vergroten. Als dit niet mogelijk is breng ik het ding maandag gewoon terug, maar dan wil ik wel weten wat ik dan moet kopen. Heeft er iemand een wireless desktop met een bereik van pakweg 8 meter?

Moet toch bestaan 8)7

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
en ik schop em nog een keer. Ik heb de Microsoft Wireless Optical Pro en wil ook graag mijn bereik van ongeveer 2 meter opkrikken.
Pagina: 1