Toon posts:

tv-beeld via beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
net een nieuwe beamer, ik denk ...leuk laten we tv gaan kijken met de beamer...alleeeen hoe sluit je zon ding aan...
ik ben er nu ongeveer anderhalf uur mee bezig...en word er redelijk gestoord van... iemand enig id?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 12:35
ik neem aan dat er geen tuner in zit (aangezien je er al anderhalf uur op zit ) ... dan misschien via videorecorder zappen en die doorsturen via scart output naar beamer

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-02 10:05

Stoffel

Engineering the impossible

bij de meeste beamers zul je hier nog toch nog een aparte tuner voor moeten hebben, hetzij een tv met scart, een videorecorder of een echte losse tuner :)

Verwijderd

de meeste beapmers hebben dvi , composiet , svhs ,

en optioneel een tuner !!

Dus via de scart-out met; composiet of svhs

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz..

Dit is iets wat op de eerste pagina's van de handleiding altijd staat. Anderhalf uur is wel erg overdreven..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
helaas is het een geleende beamer en zit er geen handleiding meer bij :'(

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-02 10:05

Stoffel

Engineering the impossible

een tv met scart heb je wel? en wat kabels natuurlijk...

Verwijderd

wek type is het?

Verwijderd

Zoveel aansluitingen zitten er niet op, dus als je daar al anderhalf uur mee bezig bent ben je gewoon een nep-tweaker. ;)

Gewoon met een tulpkabeltje op de video aansluiten dus. :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN vraagt zich af wat toch elke keer het probleem is met die beamers; hij heeft heel wat presentaties gezien en gedaan met die dingen.... en de meeste gasten die zelf zo'n ding moeten gebruiken krijgen hem niet of na lang f*cken aan de praat.... Zelfs zonder handleiding valt goed uit die dingen te komen

Wat voor aansluiting op je TV wil je gebruiken en wat voor aansluiting op je beamer?

TV: Scart (zal denk ik niet op de beamer zitten)
TV: SVHS?
TV: Composiet?

Mogelijk dat je SVHS of Composiet moet gebruiken en daarvoor een verloopstekker in de scartaansluiting van de TV moet prikken (let op dat het eventuele schuifknopje van die verloopstekker wel op OUT staat)

beamer: zelfde verhaal....

[ Voor 40% gewijzigd door WFvN op 28-12-2002 22:06 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 18:10
mogelijkheden volgens mij:
- je hebt een SCART-aansluiting: SCART-blok aan je TV, snoer eraan, SCART-blok aan je beamer
- je hebt een SVHS- / Composite-aansluiting: SCART-blok aan je TV, snoer eraan, direct aan je aansluiting

[ Voor 63% gewijzigd door OnTracK op 28-12-2002 22:09 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

OnTracK schreef op 28 December 2002 @ 22:07:
mogelijkheden volgens mij:
- je hebt een SCART-aansluiting: SCART-blok aan je TV, snoer eraan, SCART-blok aan je beamer
- je hebt een SVHS- / Composite-aansluiting: SCART-blok aan je TV, snoer eraan, direct aan je aansluiting
Lees even de topic-titel... ;)

Snel ge-edit hè?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 22:11 ]

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 09:09
wfvn schreef op 28 December 2002 @ 22:04:
* WFvN vraagt zich af wat toch elke keer het probleem is met die beamers; hij heeft heel wat presentaties gezien en gedaan met die dingen.... en de meeste gasten die zelf zo'n ding moeten gebruiken krijgen hem niet of na lang f*cken aan de praat.... Zelfs zonder handleiding valt goed uit die dingen te komen
Ik heb ook al veel mensen uit de nood moeten helpen. Meestal krijgen ze hem zelfs niet aan en dan nog juiste bron selecteren, oei oei... Hier in de streek maken ze projectors van het merk Barco, meestal zijn het zulke, die ken redelijk goed.

Maar toch heb ik al een paar keer raar staan kijken hoor. Er zijn modellen waar je absoluut geen normale videorecorder kan op aansluiten. Geen scart, geen tulp, enkel vga en... BNC-connectors voor RGB en nog iets (vertikaal en horizontaal denk ik). Dan sta je daar met je hele uitrusting :(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Sibbe schreef op 30 december 2002 @ 01:42:

Maar toch heb ik al een paar keer raar staan kijken hoor. Er zijn modellen waar je absoluut geen normale videorecorder kan op aansluiten. Geen scart, geen tulp, enkel vga en... BNC-connectors voor RGB en nog iets (vertikaal en horizontaal denk ik). Dan sta je daar met je hele uitrusting :(
Owkee.... daar noem je een ding met aansluitingen waar ik ook niet direct raad mee weet met de standaard VCR, Laptop of normale pc met TV-Out :+

Alleen ben ik zo'n ding (gelukkig) nog niet tegengekomen

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 30-12-2002 02:27 ]

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik zou ook met een VCR doen...

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Als je eventueel een pc met tv-kaart hebt kan je deze ook gewoon gebruiken. Je sluit de beamer dan gewoon aan via de vga aansluiting van je pc.

Daarnaast kan je inderdaad ook gewoon een videorecorder gebruiken en die met een composite kabel of evenetueel een s-video kabel (als je vcr dat ondersteunt) aansluiten op de beamer. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 09:09
Asclepius schreef op 30 December 2002 @ 10:56:
Als je eventueel een pc met tv-kaart hebt kan je deze ook gewoon gebruiken. Je sluit de beamer dan gewoon aan via de vga aansluiting van je pc.
Welja, dat heb ik dan ook maar gedaan. Eerst thuis de video op pc zetten via tv-kaart. Dan op cd en met laptop naar de projector. Kom ik daar toe, 10 minuten voor het de voorstelling moet beginnen. Laptop aan projector, audio in versterker, even testen, oeps geen geluid uit te krijgen. Heel raar, op pc thuis kwam er wel geluid uit, op laptop niet (was .avi).
De eerste scene begint, vlug nog videoband en VRC zoeken, band juist zetten mbv koptelefoon en dan hopen dat je geluid en beeld op precies hetzelfde moment start.
De mond en stem van de nieuwslezer waren wel niet goed gesynchroniseerd op het scherm, maar goed :|
Belichting van eerste scene was wat zwakjes want ik zat niet op mijn plaats.

Hieruit heb ik geleerd dat je al het materiaal dat je nodig hebt en niet kent, lang genoeg op voorhand moet hebben. Dit wil ik niet meer meemaken.
Pagina: 1