• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 01:06
Ik heb een oude nokia 3310 nog liggen die ik aan mijn broertje wilde geven.
Nieuwe batterij vandaag gekocht , wil hem opladen krijg ik de melding : STOP Laadt niet op!
Weten jullie wat er mis is???

Alvast bedankt!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12 20:30
En met de oude batterij gaat het wel goed?

Is het btw wel een originele Nokia accu ?

• henkyyyyyyy
Cutebritney schreef op 28 december 2002 @ 21:09:
En met de oude batterij gaat het wel goed?

Is het btw wel een originele Nokia accu ?
Nee geen orginele Nokia , oude batterij was echt helemaal dood.

Verwijderd

mischien oplader kapot?

• henkyyyyyyy
Ik heb 2 opladers , met allebei zelfde melding deden het eerst gewoon nog!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-12 11:53

Stoffel

Engineering the impossible

henkyyyyyyy schreef op 28 december 2002 @ 21:11:
[...]

Nee geen orginele Nokia , oude batterij was echt helemaal dood.
dan zal daar waarschijnlijk het probleem liggen...
post eens hoeveel volt/mA die accu is, dan kan een tweaker met dezelfde telefoon misschien even checken of dat klopt, en anders zal die wel kapot zijn :)

• henkyyyyyyy
Staat er niet op .

Verwijderd

Het is bekend dat Nokia en andere GSMfabrikanten in de batterijen een bepaald mechanisme inbouwen dat niet in piraatstukken zit waardoor deze niet volledig of gewoon niet op te laden zijn... Vind ik maar begrijpelijk ook... Het staat trouwens in de richtlijnen van enkel Nokia onderdelen te gebruiken... ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 17:02

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 21:40:
Het is bekend dat Nokia en andere GSMfabrikanten in de batterijen een bepaald mechanisme inbouwen dat niet in piraatstukken zit waardoor deze niet volledig of gewoon niet op te laden zijn... Vind ik maar begrijpelijk ook... Het staat trouwens in de richtlijnen van enkel Nokia onderdelen te gebruiken... ;)
dat is niet bekend,
het komt wel vaker voor dat replica-batterijen eerder kapot gaan dan originele nokia's

probeer met een andere batterij, je kan ook nog de bottom-connector vervangen, maar dan heb je een goede torx-6 schroevendraaier nodig en dat onderdeel dus...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• paknaald
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 21:40:
Naasr dat ik er nog nooit van heb gehoord lijkt me het ook niet toegestaan als Nokia dat zou doen - koppelverkoop zou dat dan heten. Zover ik weet gaan niet-Nokia voedingen eerder stuk en kunnen hele slechte ontploffen, maar niet werken - nog nooit van gehoord.

Verwijderd

Ik heb er al van gehoord...(over het niet volledig opladen dan)

En het lijkt me niet volledig onlogisch... Jij noemt het koppelverkoop, maar ik vind het begrijpelijk.

Neem nu bijvoorbeeld de garantie?
Iemand gebruikt een replica batterij die om de één of andere reden de telefoon beschadigt. Die persoon doet hem dan binnen onder garantie... Dan zouden de kosten van reparatie op Nokia's dak vallen omdat de gebruiker een niet door Nokia getest en goedgekeurd produkt gebruikt heeft, wat dus ook niet conform de richtlijnen (of zijn het gebruiksvoorwaarden) is. Lijkt mij aannemelijk dat ze hier een veiligheid ingebracht hebben... Ik kan best ongelijk hebben... maar het klonk ergens aannemelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 22:40 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 19:36

Korakal

Up up up!

Het enige geval wat ik mij kan herinneren dat een Nokia ook zo'n melding gaf was het toestel van m'n pa (6150) dat ik wilde opladen met mijn lader (6210). Dat ging ook niet. Met mijn accu op z'n toestel ging het wel... dus ik neem aan dat het idd de accu is. :(

Verwijderd

Heb zelf een niet originele batterij voor een 3310, maar die laad prima op..
misschien software probleem in je foon ?
Pagina: 1