Toon posts:

IE hernoemt .tar.bz2 naar .tar.tar op apache webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een apache webserver draaien.

Als ik met ms internet explorer een .tar.bz2 file wil downloaden van die server, hernoemt ie het naar .tar.tar . Andere browsers als opera, mozilla (lynx en wget) hebben dit probleem allemaal niet.

Aangezien ik van andere site met ie rustig .tar.bz2 files kan downloaden zonder dat ze hernoemd worden neem ik aan dat er iets fout is met mijn apache config. Ik weet alleen absoluut niet wat.

Heeft iemand wat tips voor mij?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Heb je misschien al in je error logs van apache gekeken ?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Volgens mij is dit een bekende bug in IE. Ik kom het wel vaker tegen met tar.bz2 files. Ik had het overigens op de ibiblio server (Gentoo Linux distfiles directory).

Aan de andere kant zou het ook kunnen dat er gewoon veel verkeerd geconfigureerde Apache webservers draaien. ;)

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Dit krijg ik inderdaad ook altijd in internet explorer. Het ligt dus niet aan je apache server. Je zou eventueel de bestanden kunnen hernoemen naar .tgz? Iexplore lijkt alleen problemen te hebben met dubbelle extensies.

Verwijderd

Idd ik heb er met IE ook last van. Had laatst een tar.tar file idd

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
A_L: Goede oplossing, maar naar .tbz2 dan, .tgz is een algemeen gebruikte verkorting voor .tar.gz.

Voor het gebruik maakt het weinig uit, of de file nou archief.tar.bz2 heet of archief.tbz2: tar -xjf pakt het gewoon uit. (tar en bunzip2 kijken niet naar de extentie dacht ik)
Pagina: 1