[X] Heeft de Xserver een limit ?

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik heb thuis op mijn eigen pc een Xserver draaien die ook xsessies van andere clients accepteerd. En dat werkte altijd goed of ik nu gdm of kdm of xdm pakte werkte altijd goed.

Maar opeens deed hij het niet meer dus ik zoeken maar ik kon in eerst instantie niks vinden. Totdat ik tegen de volgende foutmelding aanliep: Maximum of login exceeded of zoiets ik kan de foutmelding namelijk niet meer achterhalen wat ik ook probeer om weer in te loggen ik krijg die foutmelding op een of andere manier niet terug maar dat is hetgeen wat ik onthouden heb.

En het vreemde is dat alleen mijn laptop maar inlogd op deze Xserver. Dat weet ik zeker.

Dus mijn vraag is of er in de Xserver een limit bestaat ? Dat lijkt me overigens sterk met open source vandaar eigenlijks.

Wie kan mij helpen ?

[ Voor 7% gewijzigd door active2 op 28-12-2002 20:19 ]

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 19:40

_nethack

We're all MAD here

Even om het verhaal te verduidelijken; wat bedoel jij met XServer en XClient/XSessie??

De XServer is hetgene dat op de clientpc draait, en die zorgt voor de grafische uitvoer en invoer mbv keyboard en muis. (Bijv XFree86, of onder windows iets als Exceed of WinaXe)
De XClient is de applicatie, die van de xserver gebruikt maakt voor zijn uitvoer (deze kan op dezelfde machine draaien, of op een externe machine, die wellicht geen eigen beeldscherm heeft) en invoer. (Bijv KDE, Mozilla, OpenOffice.org etc)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Nou doet hij het weer ??!!! Goed ik ga mijn logs nog wel een keer nalopen

En ik bedoelde dat mijn Xclient dus de PC waar ik op inlog niet meer een sessie gaf omdat die een maximum exceeded gaf. En de Xserver die op de laptop draait die doet het gewoon.

Maar goed logs lezen betekend dit dus.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!