[WINXP]Vage melding in de logs

Pagina: 1
Acties:

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Al gedurende een tijdje heb ik steeds een aantal vage meldingen in mijn logboek staan. Hij komt in het systeem logboek en steeds direct na het starten van windows. De melding is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en
onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume E:.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor
meer informatie.

Dit doet ie ook voor mijn D: partitie. De fout heeft gebeurtenis ID: 55, bron NTFS, categorie schijf en die link die ze geven wordt je ook niet veel wijzer van.

Het gekke is dat inderdaad steeds CHKDISK wordt uitgevoerd als ik de pc opnieuw opstart, alleen wordt daar 0,0 gevonden aan fouten. Maar zodra windows weer helemaal up and running is, dan staan de meldingen er weer. Heel erg vreemd allemaal. Heeft iemand een idee wat het kan zijn of is het, zoals ik nu al vermoed, een teken aan de wand dat me windows installatie over zijn uiterste houdbaarheidsdatum is?

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Indien je geen systeem data of programma's op die partities hebt staan, kan je proberen alle data te verplaatsen en die schijven even te formatteren.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb geen idee wat ik gedaan heb, maar de melding in de logs is voorlopig verdwenen. Maar het wordt toch eens tijd voor een grondige schoonmaak op deze bak. Deze windows staat volgens mij al een jaar of langer op de pc en heeft een mobo switch en een hdd inbouw overleefd (waarbij windows naar de nieuwe hdd is gekopieerd) :)

Het zou eens mooi zijn als error meldingen niet in oneindige vaagheden bleven hangen. Dan schoten we er eens wat mee op...

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
jammer dat je niet precies weet wat je gedaan hebt, ik heb namelijk een soortgelijke probleem. (zie post WINXP : Spontane reboots ? ).