Router plotseling aan het dementeren....

Pagina: 1
Acties:

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 14:07
Ik heb dus een repotec IP515H...en een uplinked switch (beide 100mbit switch)
Plotseling van het ene op het andere moment heb ik geen internet meer.. later bleek dat niemand meer internet had..
Dus ik een hele tijd aant klote geweest, en ik kwam ook niet meer in de router.
Alle lampjes van de router knipperde als een gek, terwijl er geen data verkeer was :? ...
Dus ik dat ding resetten, nog steeds geen verandering..
Na een tijdje klote kom ik erachter dat als je de verbindingssnelheid op 10mbit zet dat hij weer verbinding heeft met de router... dus ik gooi er een nieuwe firmware op en hoop dat ie gewoon weer op 100mbit wil werken..
niet dus..de pc's die rechtstreeks op de router zitten draaien nu allemaal 10mbit en daar doet internet het nu wel weer..
Maar de pc's die aan de switch hangen hebben nu dus geen internet omdat de switch standaard probeert 100mbit te vragen van de router..
Ik zie nergens een mogelijkheid om dit te veranderen of om de router gewoon weer te fixen :? ..
iemand een id om dit op te lossen? me ouders begonne al aardig te flippe toen nix het meer deed.. en tja nu die andere pc's hier in huis.. iedereen constant zeike dat ze geen inet hebbe...
plz iemand een oplossing? ;(

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik denk eerder aan een defect, maar de nieuwste firmware is altijd het proberen waard. Deze staat niet bij Repotec zelf, maar op http://www.alloy.com.au/web_download/IPS/IP-515H/
Vergeet de router niet te resetten na de update.

• gykm
die heb ik net geladen:/
en heb hem gereset... kheb er nu versie 20 op staan ofzo;/ mare heb nix geholpe

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Wat wij gedaan hebben is de router opgestuurd en een nieuwe geeist. Daarna hadden we heel ff weer dat probleem gehad. Ik kom er nog op terug!

We hebben gewoon de router opgestuurd en we kregen gewoon een nieuwe. Hardwarematig probleem...

Had je trouwens wat veranderd in de configuratie van het systeem?

[ Voor 44% gewijzigd door PrinsEdje80 op 29-12-2002 09:52 ]

Used to be Down Under... Foto gallery

• gykm
Ehm nou ik was met mac adres aan het kloten...en de volgende morgen toen ik weer op internet ging..toen was internet dood (via de 100mbit verbinding dan).
Toen begonnnen de problemen dus.. |:( |:(

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

rammes

koekebakker 1e klas

aha dus het is iets wat je zelf gefucked hebt.. kun je niet de oude instelling terug zetten?

Ik zou het doen!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Athan schreef op 30 December 2002 @ 15:06:
Ehm nou ik was met mac adres aan het kloten...en de volgende morgen toen ik weer op internet ging..toen was internet dood (via de 100mbit verbinding dan).
Toen begonnnen de problemen dus.. |:( |:(
rammes schreef op 30 december 2002 @ 15:51:
aha dus het is iets wat je zelf gefucked hebt.. kun je niet de oude instelling terug zetten?
Daar ben ik het helemaal mee eens... Probeer idd maar eens dat mac-adres terug te zetten. Anders heb je een probleempje denk ik O-)

Used to be Down Under... Foto gallery

Pagina: 1