Toon posts:

geen geluid uit subwoover trust 5.1(4000p)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 2600 +
256mb
radion9500
tv-kaart
geluidskaart onboard nforce chipset

asus a7n8x 9 (moederbord)

als ik geluid test doet hoor ik me geluid van me centerbox over me subwoover
(kabels zitten goed)
zet ik kabels ander dan hoor ik centerbox wel maar dan doet me bas box het helemaal niet alleen als ik me geluid op stereo zet (dus niet op 5.1 doen me boxen het ) maar ja ik heb dit niet gekocht om stereo geluid te hebben

ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet

bijvoorbaat dank

yeremy

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

in trust we trust! :Y) :z

als je kabels goed zitten , kan het zijn dat trust, of je soundcardje niet helemaal universsel is.. gewoon even een klein plugje solderen die ze ' omdraaid'

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kabels omgedraaid en toen deed me center speaker het wel alleen begon me bas box raar geluid te vertonen en geluid te maken op het moment dat het niet moest ik dacht ook dat dat het probleem was maar bleek dus niet zo te zijn
evengoed bedankt
yeremy

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

misschien even in beide handleidingen kijken?
eeh.. opnieuw drivers installeren..
even kijken of de kanalen goed staan ingesteld..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Never trust Trust :P

Waar heb je stereo op ingesteld? Op je geluidskaart of speakerset?

Of je LFE kanaal (bass kanaal) in 5.1 mode gebruikt wordt is afhankelijk of die speakerset internal bass management heeft (Large of Small speaker mode) (of de geluidskaart). Als dat niet zo is, dan krijg je alleen bas, als de software het LFE kanaal gebruikt. Iets wat meestal niet gebeurd bij een mp3tje luisteren.

Om te testen kan je AC3_test_the_Wall.vob (15 mb) afspelen (met bijv. PowerDVD ingesteld op 6 speakers, Dolby Prologic 2 uit en LFE redirect naar sats ook uit)

Verwijderd

Topicstarter
er zit een knop op me speakerset met keuze tussen stereo en 5.1 deze heb ik op 5.1 staan

als ik die op stereo zet kom er wel geluid uit me subwoover maar dan heb ik dus geen 5.1 geluid
ik heb met een dvd of een computer spel geluid getest MOHAA en in 5.1 had ik dus geen subwoover geluid dus heb in 5.1 helemaal geen bas

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Weinig DVD films maken echt goed gebruik van het LFE kanaal.

met AC3_test_the_Wall.vob kom je er iniedergeval achter of het werkt.
MOHAA is 4 kanaals dacht ik. Dus daar kan je niks mee testen.

Een spel wat iniedergeval duidelijk het LFE kanaal gebruikt, is de Delta Force MP Demo. (Vergeet niet bij options in dit spel 5.1 aan te schakelen)
LFE wordt hierbij in het intro/optie scherm gebruikt.

Het lijkt er tot nu toe op dat je speakerset geen Internal Bass Management heeft en het bij je geluidskaart is uitgeschakeld.
Kijk of bij de drivers van je geluidskaart een optie zit als: SSM, Small Speaker Mode of Bass Redirection.
(En test ff AC3_test_the_Wall.vob)

Verwijderd

Ik neem aan dat je Win XP gebruikt. Heb je dit ook ingesteld op 5.1 geluid ?
( Config.scherm > Geluid > adv. speaker settings , geloof ik, als ik het van buiten zeg )
Pagina: 1