[ASP.NET] Datums optellen en aftrekken

Pagina: 1
Acties:

• Juulleke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik ben met het overzetten van mijn site van gewoon asp naar asp.net, maar nu krijg ik het niet voor elkaar om twee datums van elkaar af te trekken. De ene datum moet uit een access database komen en de andere datum is de huidige datum. Dit is bedoeld voor o.a. het maken van een pagina met de laatste wijzigingen (dus alleen als het verschil maar 10 dagen is of iets dergelijks) en om een pagina te maken waarin de leeftijden van groepsleden weergegeven wordt.

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet...

...alvast bedankt,
Juulleke

Juulleke

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

Je kunt gewoon "substracten" van je DateTime variabele.

code:
1
2
  DateTime var1 = DateTime.Now;
  DateTime var2 = var1.Substract(DateTime.Now);

Let dus wel ff op dat substract een nieuwe DateTime terug geeft, en niet daadwerkelijk
substract van de var1.

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:41
Voor zover ik weet geeft een subtract geen DateTime maar een TimeSpan terug. Met deze kun je met .totalSeconds/Minutes/Hours/WhatEver opvragen hoe lang het is.

Verwijderd

Twilight Burn schreef op 30 December 2002 @ 01:01:
Voor zover ik weet geeft een subtract geen DateTime maar een TimeSpan terug. Met deze kun je met .totalSeconds/Minutes/Hours/WhatEver opvragen hoe lang het is.
Ja, imo is het een erg "vage" overloaded method:
Als je er als parameter een DateTime in stopt, geeft Substract een TimeSpan terug.
Als je er als parameter een TimeSpan in stopt, geeft Substract een DateTime terug.