Toon posts:

dvd speler --> TV (scart rgb) beeld verschuift

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een CyberHome ch-505 DVD speler. Ik heb deze aangesloten op mijn samsung Hitron TV (niet bijzonder normale 50hz tv 3 jaar oud) via een scart kabel. De weergave instellingen heb ik op RGB staan.

Nu is mijn beeld net een paar cm naar links verschoven. Het maakt hierbij niet uit of ik iets afspeel of in het DVD menu zit. Ook wanneer ik op mijn DVD beeld terug schakel naar de normale tv stoort deze enorm.

Over de DVD speler ben ik zeer tevreden alleen bij de weergave naar de TV lijkt er iets niet helemaal in orde.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
Heb ik ook bij oudere TVs met mijn PS2. Niks aan te doen. Nieuwere TVs hebben soms een optie in een van de menu's om het RGB beeld te verschuiven, misschien heb jij dat ook.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

En als je hem niet op rgb stand zet? Je hebt dan wel iets mindere beeldkwaliteit, maar dat is altijd nog beter dan dat het beeld verschoven is.

iemand iets leuks?

Verwijderd

Topicstarter
-Ik heb dus niet zo'n optie helaas.

-Als ik hem inderdaad niet op rgb zet is het beeld wel op de goede plaats, maar iets mindere kwaliteit is een understatement hoor. Dat scheelt wel heel erg veel. Dan leef ik toch liever met een cm verschuiving. Zal maar meteen een nieuwe TV kopen :)