Toon posts:

DVD Ondertiteling

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb de search al gebruikt maar kon het niet vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een dvd film (geen divx) maar daar zit geen ondertiteling bij. Nu heb ik van internet de ondertiteling voor deze film gedownload.

En wil hem dus in de VOB's importeren. En daarna weer op dvd branden met mijn philips dvd brander. Weet iemand een manier om die ondertiteling bestand in die vob's te krijgen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Dat zou ik ook graag willen weten...

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:06

Nicap

Tsssk....

kijk even op www.doom9.org. staat daar niks bij dan kun je beter ff zoeken in de fora daar. Meer kans dat je daar uit de brand geholpen word. Er is een proggie slipstream en dat doet ongeveer wat jij wilt. Ik heb het nog nooit gebruikt dus weet het niet precies. Ik dacht dat je al wel een sub op dvd moest hebben en dat die vervangen werd door je eigen. Of je moet de DVD uit elkaar halen en zelf weer authoren, maar dat is vrij lastig als het een gedownloade versie is(NTSC). Als het NTSC is blijf je kloten met de sync van de subs(ik wel iig). Ik probeer het te doen bij Harry Potter 2 maar ik krijg hem niet helemaal sync.

Verwijderd

www.doom9.org

kies subgroep "The guides"

--------
Subtitle Guides

NOTE: Most guides already contain ways to make burnt-in subtitles. Here you can find ways to make subtitles which you can dynamically switch on and off. For selectable subtitles for SVCD please check the SVCD Guides page.

Subrip Guide - last updated 03/24/02
OCR based Subtitle ripper. Can rip into almost any format

Subtitle Synching guide
If your subtitles are out of synch here's what you can do

DirectVobSub guide - last updated 03/24/02
How to create VobSub subs and to play them back

VobSub language editing guide - last updated 08/17/02
How to remove subtitle streams from a VobSub file

More subtitle guides can be found on the old guides page.

>> BACK

This document was last updated on 08/17/02
-------

Succes, lijkt mij een flinke klus....

Verwijderd

Topicstarter
ironmike14 dank je wel. Ik ga dit eens proberen ik laat wel horen of het lukt en eventueel wat ik gedaan heb

Verwijderd

Topicstarter
Was ik weer helaas was die guide niet voor te vertellen hoe je nu dus een ondertitleing kan zetten onder een dvd film die dat niet heeft en later weer brand. Iemand anders ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 19:15:
Hoi,
Ik heb de search al gebruikt maar kon het niet vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een dvd film (geen divx) maar daar zit geen ondertiteling bij. Nu heb ik van internet de ondertiteling voor deze film gedownload.

En wil hem dus in de VOB's importeren. En daarna weer op dvd branden met mijn philips dvd brander. Weet iemand een manier om die ondertiteling bestand in die vob's te krijgen?

Alvast bedankt
Je hebt een dvd film.. Dan hoef je toch geen losse ondertiteling te hebben? Die zit dan toch al op de DVD?? (tenzij het een regio1 dvd is en je wil NL ondertiteling)

Wat mogelijk zou kunnen is de VOB files strippen in een MPG videostream (en een audiostream) en deze opnieuw kunnen authoren naar een nieuwe DVD. Dat moet kunnen zonder hercompressie.....

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

DJSmiley schreef op 29 december 2002 @ 20:44:
[...]

Je hebt een dvd film.. Dan hoef je toch geen losse ondertiteling te hebben? Die zit dan toch al op de DVD??
Lezen is ook een vak apart he:

[quote]Ik heb een dvd film (geen divx) maar daar zit geen ondertiteling bij.[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 29 December 2002 @ 20:44:
[...]

Je hebt een dvd film.. Dan hoef je toch geen losse ondertiteling te hebben? Die zit dan toch al op de DVD?? (tenzij het een regio1 dvd is en je wil NL ondertiteling)

Wat mogelijk zou kunnen is de VOB files strippen in een MPG videostream (en een audiostream) en deze opnieuw kunnen authoren naar een nieuwe DVD. Dat moet kunnen zonder hercompressie.....
Hmm ik ga even proberen dan maar iedere geval bedankt

Verwijderd

Ik kan het helaas niet vinden, iemand al ergens een goede methode gevonden?
Dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar zo'n proggie. Heeft iemand dit ondertussen iets kunnen vinden. Ik zelf namelijk niet .......

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Bekijk www.ondertitels.nl eens en ga naar Forum --> en kies daar de topic DVD mischien kon je daar er wel uit :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Nicap

Nicap

Tsssk....

http://www.dvd2dvd-r.be/

en hier staat een guide hoe je de subs moet aanpassen. Werkt perfect.

Verwijderd

is er ook een makkelijkere manier om dit te doen is een heel gedoe.
is er geen proggie waarbij je gewoon een sub add bij de vob????

thanks

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 22:48
Nee, is er niet. Het is een behoorlijk gedoe om die subjes erin te krijgen. Ook moet je er van uit gaan dat ntsc films 104% langer duren dan pal films. Dat komt omdat NTSC 23,97 beelden in een seconde propt en pal er 25 per seconde er doorheen jast. Dus de subs die je hebt hoeven nog niet eens te passen.
DVD lab zegt dat ze vroeg of laat ondertiteling ondersteuning hebben, maar die ondersteunen nu ook nog maar 1 audio track. Misschien kan je kijken of je aan de nieuwe Adobe Encore DVD kan komen. DVD Maestro is leuk maar niet meer legaal te verkrijgen omdat Apple het heeft opgekocht en meteen de pc afdeling weggesanneerd heeft (die Apple-aars lopen wel te zaniken over ome Bill Gates maar Steve Jobs is ook een lekkere). Ik heb het ooit geprobeerd en het is me een aantal keren gelukt maar of het geklooi het me nog waard is, weet ik niet. Er zijn mensen heel bedreven in. Als ik sommige dvd's bekijk (screeners met nl subs)

Edit:

Ohja, nog vergeten. Het is ook een leuk gehannis als je dus meerdere ondertitel bestanden hebt. Je weet namelijk niet hoeveel tijd er tussen de laatste ondertitel van het eerste bestand en de eerste ondertitel van het 2e bestand zit. Een oproep op het forum van www.ondertitels.nl is helaas gestrand, men zag het niet zitten om in een info file-tje te vertellen hoe lang de divx-en duren waar de ondertitel bestanden bij horen. Dus toen moeest je op je eigen zintuigen vertrouwen om het goed te krijgen en de mijne kan ik blijkbaar niet zo goed vertrouwen :). Ik begin er daarom ook al niet meer aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Rudi Vader op 28-08-2003 22:18 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Meestal zitten er wel engelse subs bij, aan de hand daarvan kun je zien wat de tijden zijn. Zo doe ik het ook als er geen sub uit is voor 1 cd.
Pagina: 1