Enermax Voeding Keuze?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik ben van plan om mijn 340 Watt Chieftec voeding te gaan vervangen voor een Enermax voeding, de reden hiervan is dat ik een 12V+ lijn heb van 11,61 en soms 11,41 dit lijkt mij aan de lage kant, in mijn system specs staat mijn hardware, 2 HD'z zooi Fans, nu 5 stuks en andere bende!

Nu zoek ik naar een Enermax voeding, maar weet niet welke ik moet kiezen om hoger dan die 11,61 uit te komen, of is dit uberhaupt een loze vraag en oplossing :?

Heeft iemand een soortgelijke config. of een ID welke Enermax voeding te kiezen? Zelf d8 k aan de:

Enermax SilentPlus-ActivePFC 450 (Adjustable Fan) EG465AX-VE(G)(FMA)

of de

Enermax ActivePro-ActivePFC 431 (sleepmode&adjfan) EG465AX-VE(FCA)

Wat is t verschil tussen deze twee? Wattage is t zelfde alleen de Silentplus en Activepro? Dat verschil is onduidelijk!

..::System Specs::..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh... waarom zou je een andere voeding willen hebben omdat je 12V lijn op 11.61 staat? Het is normaal dat die voltages wat afwijken hoor, en 11,61 is helemaal niet zo erg? (het kan eik rond de 10% afwijken). Verder kan je veel draaien met 340 watt hoor... zeker wel dat systeem wat je nu hebt (Abbadon heeft een tijdje z'n Dual AthlonXP op een 340 watt voeding gedraait, dat ging nog net).

Als ik jou was zou ik dus helemaal niet gaan voor een nieuwe voeding, maarja. Eeuh, de ActivePro heeft dus sleepmode, en het verschil tussen de specs kan je volgens mij wel opzoeken op de site van enermax (of Google).

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11

Smarron

The bend

En als je PC stabiel loopt zou het zonde zijn om een nieuwe te kopen toch ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou geen nieuwe voeding halen, die 340 watt Chieftec is namelijk nog makkelijk voldoende. Die afwijking is imho vrij normaal en niks om je zorgen om te maken :)
Tenzij je natuurlijk een extreem stille voeding wilt ofzo.

Mijn eigen voeding loopt overigens op 12,10 volt stabiel en is een Enhance 300 watt Ultra Quiet (van alternate.nl). Hangen ook casefans aan en 2 harde schijven, en een videokaart die redelijk stroom wil eten. Dat haalt ie nog met gemak.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.