Toon posts:

xfs en kernel 2.4.20 --> maar komen rare tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik de patch probeer te draaien, komen er allemaal rare tekens en geluiden op het scherm en uit de machine...

Ik heb de patch en de source van de kernel meerdere malen gedownload....
Wat kan dit zijn ....

vanuit de source dir... wordt de volgende opdracht regel gerunnd:

patch -p1 -i <naam van de patch>

iemand een idee ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Verkeerde kernel versie/XFS combinatie, denk ik. Als je er niks bij zet wat de meldingen zijn is daar niks zinnigs over te zeggen.

Sowieso zou ik zeggen: wacht met het gebruiken van XFS tot het in de standaard-kernel zit. Er zijn te veel mensen die er gezeik mee hebben. Gebruik tot dan reiserfs of ext3.

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 28 december 2002 @ 17:56:
Verkeerde kernel versie/XFS combinatie, denk ik. Als je er niks bij zet wat de meldingen zijn is daar niks zinnigs over te zeggen.

Sowieso zou ik zeggen: wacht met het gebruiken van XFS tot het in de standaard-kernel zit. Er zijn te veel mensen die er gezeik mee hebben. Gebruik tot dan reiserfs of ext3.
Weet niet of je alle ascii codes uit je hoofd kent, ik niet in ieder geval.. Er is geen zinnige melding.. anders had ik die wel gezegd.

Maar het zijn een boel ascii codes, waar je niks uit kan lezen of opmaken.

• Wilke
Dan is het denk ik niet een goede patchfile, zo'n ding moet uit gewone ASCII-tekst bestaan. Wat zie je als je doet cat <naamvanpatchfile> ? Ook een hoop zooi? Zo ja, dan is het geen patch of is 'ie nog ingepakt (waarschijnlijk met gzip, heeft 'ie toevallig .gz als extensie?).

Ik zet erop in dat de patch in gz formaat is, probeer eens eerst gzip -d <naamvanpatchfile>.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilke op 28-12-2002 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 28 december 2002 @ 18:08:
Dan is het denk ik niet een goede patchfile, zo'n ding moet uit gewone ASCII-tekst bestaan. Wat zie je als je doet cat <naamvanpatchfile> ? Ook een hoop zooi? Zo ja, dan is het geen patch of is 'ie nog ingepakt (waarschijnlijk met gzip, heeft 'ie toevallig .gz als extensie?).

Ik zet erop in dat de patch in gz formaat is, probeer eens eerst gzip -d <naamvanpatchfile>.
Hij heeft een bz2 extensie

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
das dus ingepakt :)
tar xvyf naam.bz2 of
tar xvjf naam.bz2 is je vriendje :)

• Wilke
En dan gaat bij deze het topic dicht. Dat is iets wat je best zelf had mogen weten (of kunnen uitzoeken).

Wat erikje zegt klopt trouwens ook niet, het is wel met bzip2 ingepakt maar het gaat niet om een tar archive - dus bzip2 -d filename.bz2 is wat je zoekt. Allemaal standaardkennis, die in allerlei Linuxmanuals terug te vinden is.

Overigens blijft mijn advies om XFS niet te gebruiken staan, zeker als je niet goed weet waar je mee bezig bent (wat ik hier duidelijk uit opmaak, omdat je bv. niet weet wat bz2 is).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.