We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Verwijderd
het is dan wel electronica maar niet echt op tweakers gebied
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Verwijderd
het vocht dat in de spiraal zit gaat er dan uit
je hoort het dan knetteren
_juist_ tweakers hebben verstand van frituurpannen. alleen niet in de zin die de topicstarter bedoeld.Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 17:57:
Ben bang dat weinig mensen hier ervaring hebben met frituur pannen
het is dan wel electronica maar niet echt op tweakers gebied
enfin, er zullen tussen de andere bijna 60000 gebruikers vast wel iemand met frituurpan-ervaring zitten
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Has crossed my mind... Maar then again... stel dat de spiraal echt naar de kut is... en het dingen in vlammen uitbarst...Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 18:01:
gewoon een tijdje aanzetten op een ongeaard stopkontakt
het vocht dat in de spiraal zit gaat er dan uit
je hoort het dan knetteren
* WarMaster thinks: Maar... ik kan natuurlijk ff een verlengsnoer naar buiten rollen of zo?
Nee dat ding is echt met aardig wat geweldig aan/in de pan/omhulsel gelast...The Dolf schreef op 28 december 2002 @ 18:02:
Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat het warmte element in de pan zelf is gelast (wat mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt). Dan is het toch niet zo gek dat dat ding de pan raakt?
Ik wil er wel ff een digipic van maken hoor...
Uno momento...
[ Voor 33% gewijzigd door WarMaster op 28-12-2002 18:03 ]
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Werkt ook... en voelt iets "ambachtelijker"
En de keet is niet afgefikt?Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 18:03:
ik heb het zelfde probleem gehad
[ Voor 31% gewijzigd door WarMaster op 28-12-2002 18:08 ]
Daar is geen sprake van.. het ding is aan, of het ding is uit...
onbeschadigd ja, maar wel poreus en dus vochtopnemend.WarMaster schreef op 28 december 2002 @ 17:46:
beschermd door een ombeschadigde keramieke huls.
Het vocht in het keramiek is je probleem.
gebruik gewoon deze methode:
Je kan ook een verlengsnoer-zonder-aarde op een wel-geaard-stopcontact doen, heeft hetzelfde effect.Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 18:01:
gewoon een tijdje aanzetten op een ongeaard stopkontakt
Gewoon de pan niet aanraken, als je het niet vertrouwt zet je hem met een verlengsnoer buiten (wel geisoleerd tov aarde, dus niet in het gras, maar op een (droge) houten plank ofzo)
Na een tiental seconden tot een minuut zou het al opgelost moeten zijn.
et is een thermische zekering tot ca~ 300°C ofzow

iig dat probleem heb ik eerder gehad
Ah kijk... Dat is een eigenschap van keramiek waar ik niet van op de hoogte was...Simba schreef op 28 december 2002 @ 18:21:
[...]
onbeschadigd ja, maar wel poreus en dus vochtopnemend.
Het vocht in het keramiek is je probleem.
gebruik gewoon deze methode:
[...]
Je kan ook een verlengsnoer-zonder-aarde op een wel-geaard-stopcontact doen, heeft hetzelfde effect.
Gewoon de pan niet aanraken, als je het niet vertrouwt zet je hem met een verlengsnoer buiten (wel geisoleerd tov aarde, dus niet in het gras, maar op een (droge) houten plank ofzo)
Na een tiental seconden tot een minuut zou het al opgelost moeten zijn.
Ik sleep strax de pan naar mijn schoonouders om het daar uit te proberen (heb hier geen tuin, en ach.... als daar de boel affikt dan is het altijd minder erg dan hier...
Ik heb een aardlek... geen kortsluiting, of onderbreking...ThaHandy schreef op 28 December 2002 @ 18:23:
is dit ding nog wel goed?
et is een thermische zekering tot ca~ 300°C ofzow
[afbeelding]
iig dat probleem heb ik eerder gehad
Weet trouwens niet of het een zekering is... waarschijnlijk wel...
Ik dacht aan een condensator of zo, maar kon geen Capaciteitswaarde (of een andere nuttige waarde) vinden....
[ Voor 20% gewijzigd door WarMaster op 28-12-2002 18:26 ]
Verwijderd
is het omhulsel nog goeD?WarMaster schreef op 28 december 2002 @ 18:25:
[...]
Ik heb een aardlek... geen kortsluiting, of onderbreking...
Weet trouwens niet of het een zekering is... waarschijnlijk wel...
Ik dacht aan een condensator of zo, maar kon geen Capaciteitswaarde (of een andere nuttige waarde) vinden....
Who the hell died and made you admin?Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 18:28:
Dit hoort hier niet thuis, maar ik zou zeggen, douw er ff wat stroom aan en kijk wat er gebeurt....
Dit is het fokking electro forum ja...
Als dit geen electro is dan weet ik het ook niet meer...
En als je naast je eerste domme opmerking NOG een domme opmerking maakt... tsja... het is namelijk er spanning opzetten....
Zeer zeker... Ik heb zeer goed gemeten.
Het probleem zit 100% in het spiraal
[ Voor 20% gewijzigd door WarMaster op 28-12-2002 18:33 ]
Verwijderd
Frietpannen horen hier dus niet thuis. En je mag best zeggen dat je er stroom aan douwt ook al is dat niet helemaal politisch correct...
Uit de sticky topics van C&E:
Dus de volgende keer eerst ff de FAQ lezen voordat je zit te flamenElektronica topics
Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 18:40 ]
Verwijderd
btw welk merk , capactiteit ketel en merk van fritvet en fritten ?
WarMaster schreef op 28 December 2002 @ 18:32:
Who the hell died and made you admin?
Ietsjes minder heftig kan ook wel, toch?
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Zeker... Maar ik ben het gewoon een beetje zat van mensen die hier de wannabe admin uithangen...
Als dit een ongeschikte plaats is dan krijg ik dat van de correcte personen te horen neem ik aan...
Verwijderd
En zo'n flame van WarMaster hoeft ook weer niet erbij...
I rest my case....Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 18:42:
Renegade kan jij hier een slotje op zetten of heb jij geen rechten hier?
En zo'n flame van WarMaster hoeft ook weer niet erbij...
Verwijderd
Het is niet zo dat je maar een eind raak mag posten en dat de modjes je dan op je plek zetten, je moet zelf ff opletten wat je doet en vooral de FAQ doorlezen....
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 18:45 ]
Wat voor een booschap heb ik vredensnaam aan jou?!Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 18:45:
Hallo lees jij ff de sticky topics en mijn post... zo'n reactie hoeft hier dus echt helemaal niet...
De enige waar ik hier boodschap aan heb zijn de admins, en mensen die een nuttige bijdrage leveren aan een topic...
Verwijderd
LEES
En meneer de spelcorrector het is vredensnaam zonder NElektronica topics
Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst.
En mensen ff vertellen dat hun topic hier niet thuis hoort vind ik wel een nuttige bijdrage. Mensen die zinloze misplaatste topics neerzetten dat vind ik niet nuttig.
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 18:49 ]
Het is de diff(aardek) die er uitspringt...Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 18:35:
ald de weerstand van uwe friteuse te klein geworden is zal deze meer stroom pakken en dan kan het dan nog eens zijn dat ge uw schakelaarkes of iets anders derdoor jaagt , wees kontent dat em kortsluiting geeft en uw zekering afspringt , of springt uw diff af ? zo ja moet ge hem vooral niet in een niet geaard stopcontact hangen want anders hangde der vroeg of laat zelf aan .
btw welk merk , capactiteit ketel en merk van fritvet en fritten ?
Er gaat immers een stroom via de aardleiding retour en dat zorgt dus voor het verschil in de aardlek...
Leuk accent trouwens... Had het echter nog niet literair meegemaakt... alleen fonetisch
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 19:06 ]
Teveel Oliebollen?Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 19:04:
En ik wordt een beetje zat van frietpannen hier.
Verwijderd
Verwijderd
Die van jou ook al?Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 19:12:
Nou we het hier toch over huishoudelijke apparaten hebben, mijn strijkbout doet ook een beetje raar de laatste tijd...![]()
Maar ik denk dat van Stijn het even moet vragen aan Bouwman. Bouwman ja!
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ok, fijne anonieme faculteit genoot...Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:14:
[...]
Die van jou ook al?
Maar ik denk dat van Stijn het even moet vragen aan Bouwman. Bouwman ja!
Bouwman is toch wel denk ik wel de laatste die ik wat zou vragen... tenzij het niet moet kloppen...
Overigens denk ik dat het poreuze keramiek verhaal zeer goed klopt!
Ik heb hem vlak voordat ik hem afgaf aan mijn schoonvader toch wel 2 seconden aan gehad
Toen zijn hij weer *KLIK* in de meterkast....
[ Voor 25% gewijzigd door WarMaster op 28-12-2002 20:48 ]
Dit topic is gesloten.
![]()