Toon posts:

spellen haperen soms :S

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb de volgende configuratie
*msi kt3 ultra 2
*msi geforce 4 ti 4200@ 300/505
*xp1700@1660 mhz
*creative soundblaster 5.1
*win xp prof
*512 mb ddr

en nu heb ik met spellen(battlefield/unreal tournament2003) dat hij na vaak blijft hangen en dan hangt ie 5 sec en dan kan je 2sec verder spelen en dan hangt ie weer 5sec. en zo gaat het maar door

ik heb al veel geprobeert maar het mocht niet baten want hij doet het nu nog steeds en het is bloed irritant.

misschien kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt. ;)

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ok, probeer alle programma's/resources die op dat moment aanstaan af te sluiten (gebruik eventueel Ctrl-Alt-Del), maak je hdd schoon zodat je meer dan 5gb vrij hebt, vergroot het wisselbestand met 1GB en probeer het dan nog is.

Werkt dit niet? Hoeveel RAM heb je? :)

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Nieuwe drivers proberen?

Check out http://www.getbackonstage.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 512mb aan ram dus dat lijkt het me het probleem niet.

ik heb ook al met dualview gekeken wat er in 1x heel veel zou kunnen vragen dat ie daarom vastloopt maar dat is ook niets dus dat is het probleem ook niet.
ik had me hdd net opgeruimt ik heb nu nog 6gb vrij :S

Verwijderd

Topicstarter
me video driver is 41.09 dus dat is het ook niet ;(

• Switch
Raar. Zijn beide spellen legaal? ;) Zo ja: Patch Battlefield met de nieuwe 1.2 patch en UT2003 heeft ook al paar patches gehad.

[ Voor 57% gewijzigd door Switch op 28-12-2002 17:38 ]

Verwijderd

Alle opstartprogs uit msconfig uit? Geluid van hardware naar software veranderen wil ook wel helpen in bf 1942.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:45

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Is alles nieuw of al wat ouder? Ik kreeg op een gegeven moment ook schokken in spellen toen m'n cooler vol stof zat... processor werd 64 graden (niet echt normaal voor een P4). Aan je systeem config zal het niet liggen, dat is ruimschoots voldoende om alles te kunnen spelen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Kaastosti schreef op 28 december 2002 @ 17:42:
Is alles nieuw of al wat ouder? Ik kreeg op een gegeven moment ook schokken in spellen toen m'n cooler vol stof zat... processor werd 64 graden (niet echt normaal voor een P4). Aan je systeem config zal het niet liggen, dat is ruimschoots voldoende om alles te kunnen spelen.
na het zal niet aan me systeem config liggen want ik heb het neit eerder gehad.
ik kreeg het pas toen ik me win xp eropnieuw op had gezet toen kreeg ik het pas en het zal ook niet aan me temp liggen want dat is 34 graden
/me heeft het wel een beetje gehad met pc's ;(

Verwijderd

Topicstarter
het is al gelukt..dus dit topic kan dicht

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:23:
het is al gelukt..dus dit topic kan dicht
Vertel eerst maar eens wat je hebt gedaan waardoor het is opgelost. Misschien help je daar anderen mee ;)

The devil is in the details.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-02 19:41
Als iets opgelost is gaat het topic niet automatisch op slot hoor ;)

Hij zakt wel weer weg :)

There is no magic.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

wat heb je gedaan dan? En wat voor resolutie draai je met bf1942?

.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een andere driver erop gezet en daarmee verhielp ik het probleem..

akrobatik ik draai bf1942 op er resolutie van 1024

Verwijderd

defragmenteer eens, kan ooknog weleens helpen...

Verwijderd

Heb ik ook bijna altijd met Diablo 2 LoD en Half Life + mods.. dan hangt hij 4/5 seconden en loopt daarna vast of gaat weer verder...

Duron 950
Ti4200 64 MB (idd, vette overkill)
512 MB SD-RAM
Win 2k Pro

Verwijderd

Ik heb nu mijn videokaart "teruggeklokt", gedefragmenteerd en wat meuk-functies op mijn videokaart (AA stond volgens mij ook aan...) uitgezet, ik weet niet precies wat nou de doorslaggevende factor was maar het is volgens mij opgelost :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 11:22 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 21:25:
ik heb een andere driver erop gezet en daarmee verhielp ik het probleem..

akrobatik ik draai bf1942 op er resolutie van 1024
en op wat heb je je details enzo staan? Alles op High? Want ik, amd athlon 2000 + ati 9700 pro, heb hem op 800x600 en dan alles op high en dan heb ik afentoe drops van 100 fps naar 0.2 ofzo. :/
heeeel irrirant! maar ik ga dus ook een keer 1024x768 proberen. Theoretisch gezien zou ik dat ook moeten kunnen draaien.

.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai alles dan ook op high en 2xaa aanstaan en daarmee werkte het altijd goed ik ga het eens uitproberen met battlefield...

• Switch
AkorBatik: Lees de Battlefield FAQ is :z. Daarin staat hetzelfde probleem beschreven. HEt ligt namelijk aan je geluidskaart. Probeer 't op 44 Khz te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom net uit een spelletje battlefield het liep weer vast :(

ik heb maar ff een plaatje gemaakt met windows paint :z
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/pci%20sloten.JPG
kan het geen probleem zijn met de irq's?

want ik starte me computer weer op toen hijwas vastgelopen en toen zei windows dat me grafische kaart problemen gaf :?

Verwijderd

Topicstarter
ik kick dit topic maar weer eens omhoog :(

ik lijk wel gek te worden ben zow kwaad...
probleem is een poos weggeweest nadat ik de grafische kaart van me broer erin had gezet..ook een geforce 4 ti 4200 maar dan niet van msi..

het systeem heeft het weer die paar maand goed gedaan.
maar ik wil nu net een potje gtaIII en hij begint in 1x te haperen.
ik ga naar splintercell want die had er ook heel snel last van en ja hoor weer hetzelfde probleem.

nu hoop ik dat iemand nu wel de oplossing ervoor weet want ik begin echt te :r van het gekloot er elke keer mee.

m'n modem is er nu uit en er zit een verse windows op.
dat zijn de enige veranderingen die er zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Haal je oude drivers er eens helemaal af met de Detonator Destroyers en installeer dan eens de nieuwste. Vorige keer heeft het ook geholpen :)
En anders kan je ook nog Direct X 9.0 proberen, als je die nog niet hebt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 13:20:
ik kom net uit een spelletje battlefield het liep weer vast :(

ik heb maar ff een plaatje gemaakt met windows paint :z
[afbeelding]
kan het geen probleem zijn met de irq's?

want ik starte me computer weer op toen hijwas vastgelopen en toen zei windows dat me grafische kaart problemen gaf :?
Zolang er maar niet een kaart direct onder je videokaart zit, dan is het waarschijnlijk geen IRQ probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 09:36:
[...]

Zolang er maar niet een kaart direct onder je videokaart zit, dan is het waarschijnlijk geen IRQ probleem.
maar der zit een pci slot tussen
of bedoel je dat juist?

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 16:40:
[...]

maar der zit een pci slot tussen
of bedoel je dat juist?
Dat bedoelt hij idd, maar het kan toch wel een IRQ conflict zijn. Je kan alleen zeker weten dat het geen IRQ conflict is als elk component zn eigen IRQ heeft.

iRacing Profiel

Verwijderd

dus kijk even in je Device Manager of er IRQ's gedeelt worden... doe ook ff wat MaRc0 zei, als het nog niet werkt, probeer eens SP1 te installeren en alle critical updates te draaien via Windows Update... kijk even in je mobo boekje welke PCIs geshared, misschien lopen je Netwerk en Geleuid wel te kloten... plug anders je geluid eens in de onderste PCI, run een intensieve mem test en maak de min en max size van je swap file 1,5 x zo groot als je RAM.
Dat houd je wel even bezig... en met een beetje geluk lost het je probleem ook op :)
(ohw en die :S in de topic titel staat ook heel l33t ;) )
Pagina: 1