Toon posts:

Netverbindingkje leggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerkverbinding leggen door middel van een Crosslink.
En beide PC's hebben Windows XP erop staan (1x engels en 1x Nederlands)

Pingen naar elkaar lukt wel (192.168.0.1 en 192.168.0.2 heb ik ze genoemd)

192.168.0.1 = Server.
192.168.0.2 = Werkstation.

Echter ik stuit op de volgende problemen.

1. De werkstation ziet de server niet.
2. De server ziet het werkstation wel maar kan hem niet benaderen (geeft de melding dat er niets geshared is terwijl dat wel het geval is.)

Kan iemand me helpen met deze gegevens of zijn er meer gegevens nodig?

Greetz

Verwijderd

probeer een koppeling te maken m.b.v. ip adres.
stel map games heb je geshared als games (op de server)
\\192.168.0.1\games
als het goed is heb je dan toegang tot de map.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb je USER account van bijde pc op elke pc ingesteld? (Of het Gast account aanzetten) Dit is de nr 1 oplossing van WinXP -> WinXP/98/me/etc... problemen...

stukje uit de faq: (Die je wel gelezen zal hebben denk ik, maar ik zet het er nog ff bij:
:? Hoe benader ik shares op een andere computer?

Dit is een vraag die je ook nog wel eens de kop op ziet steken. Mensen hebben meerdere PCs, eentje (of meerdere) op Windows 9X (95, 98, 98SE, ME) gebaseerd, en een andere PC voorzien van een NT (4.0 / 5.0 (Windows 2000)) versie. Dit kan een Workstation of een Server zijn. Men maakt dan Shares aan op beide machines, maar men kan met de op NT gebaseerde PC wel bij de shares van de op 9X gebaseerde PC komen, maar andersom niet.

Dit zit hem in het feit dat het stukje networking in NT anders aangepakt wordt.

Als jij met een 9X PC bij een NT machine wilt, moet de username en password die jij gebruikt op de 9X PC, bekend zijn op de op NT gebaseerde machine, anders krijg je namelijk geen toegang. Dan krijg je namelijk een venstertje wat aangeeft dat je een password moet ingeven, en wat je daar ook intiept, je zult geen toegang krijgen.

Er zijn twee manieren om dit te verhelpen :

Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :

Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)

Specifieke users toegang geven naar jouw machine :

Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC.
Bovenstaand geld dus ook voor XP -> XP

[ Voor 87% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-12-2002 18:15 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet