Toon posts:

Ik kan niets meer met Audigy2

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik(te) een aantal weken de Audigy2 zonder echte problemen. (OK, center speakers zijn te zacht en stereo-DVD's klinken slecht)

Sinds 20/12/2002 zijn er nieuwe drivers die ik vol vertrouwen heb geïnstaleerd. Alles leek goed tot dat bleek, dat als ik WinAmp2.81 of PowerDVD XP open had, de mixer en/of EAX er met een error uitknalde. Als ik vervolgens Windows afsloot kreeg ik een BSOD:
> Stop 0x0000001E (0xC0000005, 0xC000000A, 0x00000000, 0x004E0049)
> KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
> Address B7BD18E6 base at B7BCA000, DateStamp 3de1a116 - emupia2k.sys

Mijn conclusie was; terug naar de vorige versie! Tot mijn verbazing is er geen uninstall, alleen de standaard "Creative MediaSource" en "Sound Blaster Audigy 2"

Als ik de standaard uninstall gebruik krijg ik de melding:
> Setup needs the next disk
> Please insert disk 1 that contains file data2.cab
Dit bestand stond in {E2D27B84-6365-11D6-9BAF-0090271AF8A4} en uninstall ging verder.

Na de onvermijdelijke herstart e.d. heb ik vanaf de CD de software weer geïnstaleerd. Toen bleek dat de Mixer, EAX & Speaker settings totaal niet meer werkten.

Nu heb ik het idee dat de uninstall NIET de nieuwere bestanden heeft verwijderd, waardoor er conflicten ontstaan. Dus toch maar weer de updates geïnstaleerd. Nu geven de de Mixer & Speaker settings een verticale grijze balk en EAX geeft een error (zie pic)

Ik hoop dat het een begrijpelijk verhaal is geworden.
Ik heb echt hulp nodig om die drivers te verwijderen.
Voor de update werkte alles goed, nu kan ik niets meer met m'n dure Audigy! :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Wat je kunt proberen is om de files handmatig te verwijderen en vervolgens in je register alles wat met Audigy en/of Soundblaster te maken heeft te verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Pazzi op 28-12-2002 16:38 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Reply getrashed, ontopic weer plz

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedakt voor de snelle reacties!
Pazzi schreef op 28 December 2002 @ 16:37:
Wat je kunt proberen is om de files handmatig te verwijderen en vervolgens in je register alles wat met Audigy en/of Soundblaster te maken heeft te verwijderen.
Dat is een goeie tip, helaas weet ik niet welke bestanden waar terecht zijn gekomen. Alle updates samen is meer dan 30 MB!
LuNaTiC schreef op 28 december 2002 @ 16:38:Reply getrashed, ontopic weer plz
Wat bedoel je???

edit:

Oh ja, het register heb ik schoongeveegd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 16:44:
Dat is een goeie tip, helaas weet ik niet welke bestanden waar terecht zijn gekomen. Alle updates samen is meer dan 30 MB!
Probeer allereerst je map C:\Program files\Creative. Daarna kun je eens gaan zoeken op bijvoorbeeld "Creative".
Er stond net een *waardeloze* reply van iemand. Deze is weggehaald door een modje.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 23:28

wowi

Mail soundblaster zelf even dan krijg je echt goede uitleg met wat en waar je alles moet verwijderen zelf zoeken is erg moeilijk en dan krijg je echt via de support wat je allemaal moet verwijderen ik heb dit zelf eens aangevraagd voor de live kaarten en echt dat werkte perfect mijn problemem waren toen weg. Even naar support gaan dan en gewoon je probleem uitleggen, meestal binnen twee dagen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik was net bezig alle .exe bestanden met winzip te openen om een lijst te hebben waarmee ik de SystemRoot kan doorzoeken. Kan alleen de data1.cab en data2.cab nergens mee openen. (Hier zitten o.a. ksdata.ax en ksclockf.ax in)

Je bedoelt zeker support@europe.creative.com? Ik ga ze zeker om hulp vragen.

Kom net in m'n eventviewer iets minder leuks tegen:
Application popup: CTRegSvr.EXE - Unable To Locate DLL : The dynamic link library PlxCore.plx could not be found in the specified path C:\Program Files\Creative\Shared Files;.;C:\WINNT\System32;C:\WINNT\system;C:\WINNT;C:\WINNT\system32;C:\WINNT;C:\WINNT\System32\Wbem;C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 23:28

wowi

Ja klopt, en je melding duid er dus duidelijk op dat er iets niet goed gegaan is tijdens de
uninstall van je vorige drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
E-mail is de deur uit. Nu maar hopen dat ik niet zo'n standaard reply krijg in de trant van: Ander PCI-slot, Windows opnieuw installeren enz.

Pffffff, 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige echte goede oplossing in jouw geval is toch echt een format C:\
Is al met al ook echt het minste werk want je weet zeker dat je van al je gezeik af bent als je dit doet.

Ik heb in het verleden de register en delete methodes ook wel gedaan maar wil je het echt goed doen bij serieus geetter >> Format C:\

Ik denk dat menig tweaker dat met mij eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

w00Dy

Make soap, not war

Het is vaag, en ik kan er van meespreken
ik heb het gehad met een audigy 1 platinum, ging perfect tot een bepaalde tijd, was niks aan te doen. Richting creative gestuurd en geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, als tweaker zie ik niet waarom ik een format c: zou moeten uitvoeren. Het standaard advies format c: is geen advies dat een tweaker aan een mede tweaker geeft.

Ik bedoel, er zijn hardware producenten die bijna iedere maand updates uitbrengen, tel daarbij op de minder frequente updates plus de software updates. Met een beetje multimedia pc kan je iedere week updates uitvoeren.

Stel nu dat alle programeurs net zo slordig werken als Creative en vervolgens het advies geven om je partitie te formateren. LOL Misschien zet ik mijn pc liever bij het grootvuil en koop ik een MAC.

Als Tweakers zouden wij juist een vuist moeten maken tegen slechte software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek even naar CTZAPXX.exe op je harde schijf (waarschijnlijk in C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Program) dubbelklik en zie daar... een driver uninstallation optie!
Pagina: 1