Toon posts:

[ADSL] Op zoek naar een ADSL-modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maandje geleden ADSL besteld van KPN en ik heb het pakket gepakt zonder modem. Ik had daarna een Linksys BEFW11S4 (wireless acces point router) gekocht, omdat ik dacht dat een router een modem was met uitgebreide functies. Ik heb me dus aardig vergist :( Een router is dus een machine die de centrale wijsmaakt dat er 1 verbinding gemaakt wordt. Dit heb ik mij laten vertellen :X , dus corrigeer mij als ik het fout heb
Ik wil nu graag een ADSL-modem gaan kopen, maar ik weet niet welke ik moet pakken. Ik heb me laten vertellen dat de modems van Alcatel het beste zijn, maar die zijn erg duur. Ik wil graag de Linksys die ik gekocht heb houden, zodat ik draadloos met de laptop het internet op kan. Kan iemand mij vertellen welke modem-keuzes ik heb? Ik wil ook graag de prijs weten als dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:03
Etech modemding is het goedkoopst, iets van 150 EUR. Is tevens router. Je AP kan er wel op aangesloten worden, kun je ook draadloos inetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Je hebt in ieder geval een ethernet modem nodig (dus geen USB), anders kun je hem niet aansluiten op de wireless router.

btw: een router maakt het delen van een internetverbinding mogelijk.

Alcatel SpeedTouch 510 en Allied Data CopperJet 810 ADSL zijn geloof ik wel de meeste gebruikte modems. Zijn ongeveer 180euro. Je zou eens hier kunnen kijken: http://www.routershop.nl

[ Voor 10% gewijzigd door waslijn op 28-12-2002 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcatel is nie duur nee, en wel goed, ik heb ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€150 voor Etech
€180 voor Alcatel is dan niet meer zo duur nee.

Ik heb wel nog steeds een routermodem nodig of niet? Ik moet hem aansluiten op mijn Linksys en daarop sluit ik meerdere PC's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owjah, ik heb analoge lijn. Ik weet niet of dit veel uitmaakt, maar ik zeg het er ff bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 13:10:
€150 voor Etech
€180 voor Alcatel is dan niet meer zo duur nee.

Ik heb wel nog steeds een routermodem nodig of niet? Ik moet hem aansluiten op mijn Linksys en daarop sluit ik meerdere PC's aan.
Je hebt geen routermodem nodig, maar wel een met een ethernet aansluiting.

Je hebt een analoge lijn, dus dan is een ISDN ADSL modem niet geschikt. De modems die hier genoemd zijn, zijn analoge modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Die van e-tech moet wel goed zijn vooral omdat het een router en modem in een is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb ook een Abb voor adsl lopen ,heb ook een pakket zonder modem gepakt en maar een los Etech ADSL modem/Router + 4 Poorts switch bij routershop besteld .

(alleen zou ik eens willen weten wat nou het verschil is tussen een Alcatel Speedtouch en het geen wat ik heb besteld.)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Je koopt gewoon voor 100€ een alcatel ethernetmodem op marktplaats.
Even tweaken en je bent stukken goedkoper uit.
Of geld moet je geen parten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
manowar schreef op 29 december 2002 @ 15:38:
Ik heb ook een Abb voor adsl lopen ,heb ook een pakket zonder modem gepakt en maar een los Etech ADSL modem/Router + 4 Poorts switch bij routershop besteld .

(alleen zou ik eens willen weten wat nou het verschil is tussen een Alcatel Speedtouch en het geen wat ik heb besteld.)
Het etech modem ziet er inderdaad bijna hetzelfde uit als de alcatel speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik kan wel eentje van marktplaats plukken....maar kan wel zijn datie het dan niet doet. Ik koop liever eentje nieuw in de winkel. Zo te horen is die van E-tech wel goed, maar ik wat is de productnaam dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
A kijk eens Etech ongeveer vergelijkbaar met alcatel das mooi :) , dat spaart een hoop geld uit want alcatel is nl wel wat duurder bij routershop met die ingebouwde 10/100 Mbit switch

(had bij mij alleen gehoopt dat gisteren mn modem binnen zou zijn , Maar jmmr genoeg ik kan ook nergens vinden wanneer routershop gesloten is :'( )

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe dat ding van E-tech heet? Dan kan ik ff bij de pricewatch checken waar het het goedkoopst is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de E-Tech van de routershop gekocht. Bedankt voor de info jongus
Pagina: 1