Toon posts:

[chello] netwerkkaart omruilen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi all,

Ik heb hier nog een 3com ISA 10mbit kaartje liggen die ik bij mijn installatie van chello heb gekregen. Deze is nu kapot, 1 van die 8 pinnetjes voor de aansluiting is helemaal verbogen. Kan ik deze nu gewoon nog bij chello gratis omruilen voor een nieuwe? misschien nog PCI??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 16:01:
hi all,

Ik heb hier nog een 3com ISA 10mbit kaartje liggen die ik bij mijn installatie van chello heb gekregen. Deze is nu kapot, 1 van die 8 pinnetjes voor de aansluiting is helemaal verbogen. Kan ik deze nu gewoon nog bij chello gratis omruilen voor een nieuwe? misschien nog PCI??
LOL...

Denk niet dat je dat gaat redden, maar in ieder geval suces... :*)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Chello zal tegen je zeggen dat je zelf een nieuw netwerkkaart moet kopen :). Jij koopt een nieuwe netwerkkaart, zij zorgen er voor dat je modem geflashed wordt dat ie vrij is , en dan de eerste netwerkkaart die je aansluit zal het mac systeem weer mee gaan werken. En dan kan je weer internetten :P.

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17
3Com geeft levenslange garantie op hun netwerkkaarten. Op hun website kan je hier meer info over vinden. Heb zelf vroeger ook eens een paar kaarten opgestuurd en kreeg netjes vervangende kaarten kosteloos retour!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Verwijderd

sandergar schreef op 29 December 2002 @ 00:04:
3Com geeft levenslange garantie op hun netwerkkaarten. Op hun website kan je hier meer info over vinden. Heb zelf vroeger ook eens een paar kaarten opgestuurd en kreeg netjes vervangende kaarten kosteloos retour!
precies... gewoon opsturen! weet alleen niet zeker of die garantie ook voor die pinnetjes geldt, want dat is natuurlijk spul wat beweegt en dus makkelijk kapot kan gaan :?

chello zal je geen nieuwe geven! en anders gewoon simpel realtek 10/100 mbit kaartje erin doen en chello bellen om mac adres te laten wijzigen! kost je 10 euro ofzo

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Idd gewoon zelf een ander kaartje regelen. Van Chello krijg je echt geen nieuwe, sterker nog, als je nu een (nieuw) Chello abonnement neemt dan krijg je er niets eens een netwerkkaart meer bij!!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
sandergar schreef op 29 December 2002 @ 00:04:
dat dacht ik ook, zal het eens proberen.

Het is trouwens geen probleem dat ik die kaart mis hoor. Heb al een tijd een vigor..

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Termi schreef op 28 December 2002 @ 17:51:
Chello zal tegen je zeggen dat je zelf een nieuw netwerkkaart moet kopen :). Jij koopt een nieuwe netwerkkaart, zij zorgen er voor dat je modem geflashed wordt dat ie vrij is , en dan de eerste netwerkkaart die je aansluit zal het mac systeem weer mee gaan werken. En dan kan je weer internetten :P.
Geflashed..? Hmm hier in Zutpen moet je gewoon ff je modem aan en uit zetten, dan pakt ie automatisch het nieuwe macadres..

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
xxplosiefje schreef op 29 december 2002 @ 18:50:
[...]

Geflashed..? Hmm hier in Zutpen moet je gewoon ff je modem aan en uit zetten, dan pakt ie automatisch het nieuwe macadres..
Hier in Zutphen zitten we met een Lancity modem, kan je inderdaad gewoon ff uit en aan zetten.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
Ik kan gewoon netwerkkaarten switchen hoor, hoef ik geen nieuw mac adres voor te hebben bij chello :?
Ik verwissel bijna elke week van netwerkkaart 8)7

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Hangt allemaal van 't type kabelmodem af... Chello + Lancity = Nieuw mac-adres doorgeven.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

com 21 heeft iig geen vast mac adres nodig :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het ligt niet aan het modem of je naar Chello moet bellen voor een nieuw MAC adres, maar aan je woongebied.
In Amsterdam moet je altijd bellen.. Ik heb al Lancity, Cornerstone en nu Motorola gehad en ik kon nooit zomaar wisselen (en nee, ook niet nadat de modem een uur/dag uit had gestaan).

Maar goed, deze discussie zal wel nooit stoppen ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ik wilde een tijd terug ook van die ISA kaart af. Ben toen naar zo'n UPC winkel gestapt en met wat praatjes heb ik een nieuwe pci 3com mee gekregen :P
Pagina: 1