Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke dremel accessoire voor achterzijde kast

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 20:22

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik ben bezig om een mobo in een (propriëtaire) Dell-kast te plaatsen; echter de diverse poorten komen niet overeen met de gaten in de kast. D'r moet dus e.e.a. aan de kast geboord/gedremeld/gedingesd worden.

M'n pa heeft een dremelkloontje liggen, met een paar standaard kopjes. Omdat ik die graag heel wil houden wil ik zelf de kopjes gaan kopen. Ik kom er alleen niet uit welke...

Als ik op de dremel accessoire pagina kijk dan zie ik een heeeeleboel soorten, wat mij niet zoveel zegt. Met de search kon ik ook niet specifiek antwoord op mijn vraag vinden.

Wie vertelt mij welk kopje ik het beste kan gaan halen (en hoe je dat kopje dan moet gebruiken); en heb ik er aan één genoeg of moet ik er meerdere halen voor een stuk of 5 gaten?

Verwijderd

als je in metaal wil gaan zagen moet je het slijpschijf kopje hebben denk ik

Verwijderd

diamantschijfje kopen, zijn heeeel sterk en heeeeeeel duur. maar dan heb je wat. EUR 20,- voor diamantschijfjes. geloof een stuk of 3 in een doosje.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Ik heb voor mijn window een diamantschijfje gebruikt
(ff bonnetje zoeken...)

Hebbes!
Diamantschijf 2,2 cm €19,95 (en da's dus 1 schijfje 8)7...)
De met glasvezel versterkte schijfjes schijnen ook goed te zijn, ik heb hier zelf geen ervarring mee. Deze laatsten zijn iets schappelijker geprijst: €10,49 voor 5 stuks (prijzen van de Praxis).

en zo is het voorspeld!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Res-q schreef op 28 december 2002 @ 18:04:
De met glasvezel versterkte schijfjes schijnen ook goed te zijn, ik heb hier zelf geen ervarring mee. Deze laatsten zijn iets schappelijker geprijst: €10,49 voor 5 stuks (prijzen van de Praxis).
Die heb ik net gehaald 8)

Ga het straks even proberen :)

Verwijderd

hey Korakal, al een netjes resultaat met die glasvezel schijven?? Wil het zelf ook doen, maar ik zie hier van alles liggen in m'n pa's spik splinter nieuwe dremel setje...
Waar zijn die roze schijfjes voor dan? ze zijn wel redelijk dik ja...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ja, dat ging perfect. Als een warm mes door de boter. Ik zal vanavond even wat foto's ervan posten!

Verwijderd

Res-q schreef op 28 December 2002 @ 18:04:
Hebbes!
Diamantschijf 2,2 cm €19,95 (en da's dus 1 schijfje 8)7...)
"Iets schappelijker": diamantschijfje € 19,95 per stuk , glasvezel versterkt € 10,49 per 5 stuks= €2,10 per stuk. Diamant is dus bijna 10 x zo duur.

Je moet die met glasvezel per vijf tegelijk kopen denk ik, maar dan toch......

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:03:
[...]

"Iets schappelijker": diamantschijfje € 19,95 per stuk , glasvezel versterkt € 10,49 per 5 stuks= €2,10 per stuk. Diamant is dus bijna 10 x zo duur.

Je moet die met glasvezel per vijf tegelijk kopen denk ik, maar dan toch......
Ja maar die glasvezel schijfjes slijten alsnog, die met diamant praktisch niet. Zie het als een spaarlamp tegenover een gloeilamp :)
(Ik weet niet of die diamantschijven kunnen breken, maar gewone en glasvezel schijfjes doen dat af en toe wel en ik denk dat je goed baalt als zo'n diamant schijf breekt)

[ Voor 17% gewijzigd door Demo op 03-01-2003 14:09 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Met die diamant schijf ging ik niet als met een mes warm mes door de boter, ik ben met een toch niet al te ingewikkeld window bijna 5 uur bezig geweest. De afstand die ik heb gedaan is wel 2,2 meter. Korakal zei dat de met glasvezel versterkte schijfjes als een warm mes door de boter gingen, dat is dus met die diamantschijfjes niet het geval. Ik zou dan ook graag willen weten hoe lang je met deze schijfjes over een bepaalde afstand doet.
edit:
typo

[ Voor 5% gewijzigd door Res-q op 03-01-2003 14:14 ]

en zo is het voorspeld!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Hmmz, ik ben nu bezig met 2 top-blowholes, en deze maak ik met de met glasvezel-versterkte schijfjes, en dit gaat idd een stuk beter!! Alleen moet ik nu ff stoppen, omdat de koppeling tussen m'n dremel-kloon en de flex-as een beetje begon te roken :?.

/edit:
De plastic/rubberen slang aan de buitenkant van de flex-as was losgeraakt van de aanluiting aan de dremel, dit veroorzaakte het probleem. Weer vastgezet: problem solved.

[ Voor 28% gewijzigd door Res-q op 03-01-2003 20:15 ]

en zo is het voorspeld!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Jongens let alsjeblieft goed op met die schijfjes en draag een veiligheidsbril.. Dr zijn hier al tweakers geweest met een stuk slijpschijf in hun gezicht/bril < ook kantje boord dus..

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 21:28
insan1ty schreef op 03 January 2003 @ 16:06:
Jongens let alsjeblieft goed op met die schijfjes en draag een veiligheidsbril.. Dr zijn hier al tweakers geweest met een stuk slijpschijf in hun gezicht/bril < ook kantje boord dus..
Ehhh Me dus ;)
ik zoek hem ff

Edit :

Ik was gisteren bij die voltmod wel bijna blind geraakt

Er was een boor gebroken deze brak in 3 stukken 1 in de boormachiene 1 en de kast en de laatste sprong Tegen mijn Ooglid. Daar heb ik ne een flinke wond zitten 1 mm hoger geweest en ik had blind geweest

Motto :

Casemodden is gevaarlijk, gebruik altijt een veiligheids bril bij het slijpen/lassen/boren.

[ Voor 38% gewijzigd door Xtremer op 03-01-2003 16:19 ]

Verwijderd

Speedy-power-II schreef op 03 januari 2003 @ 16:16:
[...]

Ehhh Me dus ;)
ik zoek hem ff

Edit :

Ik was gisteren bij die voltmod wel bijna blind geraakt

Er was een boor gebroken deze brak in 3 stukken 1 in de boormachiene 1 en de kast en de laatste sprong Tegen mijn Ooglid. Daar heb ik ne een flinke wond zitten 1 mm hoger geweest en ik had blind geweest

Motto :

Casemodden is gevaarlijk, gebruik altijt een veiligheids bril bij het slijpen/lassen/boren.
ik heb ook wel es gehad dat een slijpschijfje van mijn dremel in stukken uit elkaar vloog. dus let daar ook bij op.
niewe slogan:
Casemodding breingt u en andere rondom ernstige schade toe >:)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

telkens ook een dun laagje he, niet in 1 keer door het metaal zakken, maar eerst een lijntje trekken, dan nog 1 en net zo lang tot je erdoor bent, hierdoor doe je veeeeeeeeeeeeeeeeell langer met een schijfje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 00:13:
hey Korakal, al een netjes resultaat met die glasvezel schijven?? Wil het zelf ook doen, maar ik zie hier van alles liggen in m'n pa's spik splinter nieuwe dremel setje...
Waar zijn die roze schijfjes voor dan? ze zijn wel redelijk dik ja...
Nou? Weet je al waar die roze schijfjes voor zijn??

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/dell2slotpl-bibo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/dell2slotpl-buo.jpg

Bij de pijlen heb ik weggeslepen met een slijpschijf, closeup pics maak ik bij de volgende slijpsessie...

Deze kast ben ik aan het verbouwen, ipv een moeder+(haakseropstaand) dochterbord komt er een gewoon atx bord in. De slotplaat heb ik met een slijpschijf op maat gemaakt zodat ie nu 90 graden gekanteld, dus correct geplaatst voor een plat liggend bord, erin past. De slotplaat was een hele metalen constructie met een hefboom en ging incl het dochterbord eruit...

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

Netjes! Het lijkt net echt :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Res-q schreef op 03 januari 2003 @ 14:13:
Met die diamant schijf ging ik niet als met een mes warm mes door de boter, ik ben met een toch niet al te ingewikkeld window bijna 5 uur bezig geweest. De afstand die ik heb gedaan is wel 2,2 meter. Korakal zei dat de met glasvezel versterkte schijfjes als een warm mes door de boter gingen, dat is dus met die diamantschijfjes niet het geval. Ik zou dan ook graag willen weten hoe lang je met deze schijfjes over een bepaalde afstand doet.
edit:
typo
Ik doe het met een decoupeer zaag gaat lekker snel.

Verwijderd

djjr20 schreef op 04 January 2003 @ 14:03:
[...]

Ik doe het met een decoupeer zaag gaat lekker snel.
Krijg je dan ook nog een beetje mooie randen? Ik zit er over te denken om er ook een window in te zetten maar twijfel even over de beste manier om de vorm uit me kast te halen. En nou we toch bezig zijn, ik heb in me Aopen HQ08 bovenin 2 fans zitten die de lucht de kast uitzuigen. In de kast zitten op de plaats voor de fans ronde bollingen met gaatjes erin. Die wil ik eruit hebben om te vervangen door fingerguards. Iemand suggesties hoe ik dit het beste doe?

Verwijderd

doorslijp schijfjes
praxis 8 euro , 20 schijfjes

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Als je een window hebt met niet al te scherpe bochten is het wel te doen met een docoupeerzaag (maar dan mag je geen hoeken hebben, is erg moeilijk om 90°C te draaien met een decoupeerzaag). Heb ik zelf ook gedaan met het window in m'n eigen kast, ging wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 04-01-2003 23:34 ]

Verwijderd

Ik denk dat ik die doorslijpschijfjes maar ga proberen!

Thnx for da help!
Pagina: 1