Toon posts:

CPU molt mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje:

Ik heb een Athlon XP1800 en daar zat een Asus A7v-266 mobo in. Dat mobo is vervolgens kapot gegaan door mijn eigen fout. Het mobo heeft contact gemaakt met de kast... dom dom dom.. ik weet het. Vervolgens heb ik een Asus a7v333 aangeschaft, die wel goed gemonteerd was, maar deze heeft het ook plotseling begeven.. hij is doorgebrand bij het lampje dat aangeeft dat er spanning op staat. Ik heb verder niets overgeklokt ofzo..

Kan het zijn dat de 1e keer de CPU een tik heeft gehad (hij werkt verder prima) waardoor het 2e mobo kapot is gegaan? Ik heb namelijk nu weer een ander mobo met dezelfe proc, dus kan het als het tegenzit weer gebeuren? Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Ermm, zolang je proc & cooler goed gemonteerd zijn kan daar niets fout gaan imo...

Ik denk eerder dat je kast toch op de een of andere manier contact maakt.
Heb je nergens schroefjes los liggen ofzo? Of die per ongeluk toch een deel van je kast kunnen raken?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
of even alles los proberen uit de kast (op een houten plank ofzow)
of een andere kast aanschaffen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

gewoon moederbord terug brengen naar de winkel met cpu en al.. dan hun de moederbord laten vervangen..

of gewoon heel je pc brengen en zeggen dat ie stuk is.. :) dan heb je grote kans dat je gelijk een nieuwe mobo en misschien cpu krijgt als die ook bij hun vandaan komt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 16:22:
gewoon moederbord terug brengen naar de winkel met cpu en al.. dan hun de moederbord laten vervangen..

of gewoon heel je pc brengen en zeggen dat ie stuk is.. :) dan heb je grote kans dat je gelijk een nieuwe mobo en misschien cpu krijgt als die ook bij hun vandaan komt
en wat nou als ie het mobo en proc bij andere winkels besteld heeft? Net als ik?
Wat dan??

Kom op zeg, beetje tweaker lukt dit wel :P

Ik zou gewoon eens kijken of je mobo echt nergens de kast raakt...
Zit je moederbord wel goed vastgeschroefd enzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 16:26:
[...]

en wat nou als ie het mobo en proc bij andere winkels besteld heeft? Net als ik?
Wat dan??

Kom op zeg, beetje tweaker lukt dit wel :P

Ik zou gewoon eens kijken of je mobo echt nergens de kast raakt...
Zit je moederbord wel goed vastgeschroefd enzo?
Natuurlijk als het een zelfbouw project was.. dus alles van verschillende internetshops zou ik dat ook doen..

Maar inderdaad kijk eerst even hoe het zit met de verbinden tussen mobo en kast.. heb je niet toevallig zo'n busje te veel onder je mobo gezet? Lijkt me sterkt dat je proc je mb sloopt. En op doorbranden door verkeerde aansluiten van je mb heb je geen garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een nieuwe kast btw en die is schroeftechnisch beter zullen we maar zeggen. Waar ik me eigenlijk het meeste zorgen om maak is om het feit dat de a7v333 is doorgebrand waarbij ze in de shop zeiden dat dat mogelijk kwam door overklokken.. nu heb ik dat nooit gedaan, dus daarom vroeg ik me af of het niet zo kon zijn dat de proc rot is en het mobo verklooit..

En nog ff inhakend op de reply van joey.. het is inderdaad een raar wereldje als het op garanties aankomt. Mycom beweerde dat, aangezien ik mijn mobo in de doos bijhad en niet in de case.. ik zelf aan het klussen was geslagen, waardoor zij geen garantie konden bieden. Als verkoper kun je een klant toch makkelijk benadelen door te zeggen: "ja, dat komt door overklokken... en dan krijgt u geen garantie.." Volgens een man in een andere winkel leek het eerder een geval van een zwak compnent... Wat dat betreft staat de consument erg zwak.

Verwijderd

ten eerste wil ik je verwelkomen op Got . ;)
ik denk dat je de kast beter moet kijken of er wat schroeven los zitten ofzo en als dat niet zo is dan moet je die mobo terug naar de winkel waar je gekocht heb met bon! en een nieuwe mobo eisen :P

Verwijderd

Brakke voeding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 16:37:
Mycom beweerde dat zij geen garantie konden bieden.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar als zij een component los verkopen zijn ze gewoon wettelijk verplicht dat component te testen totdat zij de oorzaak gevonden hebben.

Als ik een harddisc koop die niet werkt kunnen we mij ook vertellen dat het mijn fout is, maar ik weet gvd zelf toch wel wat ik doe?

Ik denk weet dat de gemiddelde tweaker hier meer van zijn hardware af weet dan de gemiddelde verkoper....

Enfin, als je nu een nieuwe kast hebt en je kunt hem een beetje op en neer schudden terwijl hij draait zonder dat er iets gebeurt, dan is er geen probleem dat je mobo je kast kan raken --> kortsluiting :) *D

Aan je voeding kan het inderdaad liggen dat je mobo kapot gaat, weet je zeker dat die in orde is?

Nogmaals, je cpu kan het gewoon niet zijn als je die fatsoenlijke koelt...
En zelfs dan zal je cpu het eerder begeven dan je mamaplankje :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit ook een nieuwe voeding in die nieuwe kast, dus het risico dat het aan de voeding zou liggen loop ik nu dan gelukkig niet meer. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.

Verwijderd

bedankt voor de reacties, allemaal leuk en aardig, maar is het probleem nu opgelost :D??
Daar replyen wij tenslotte voor :P

Verder geen rare trekjes van je bordje meer???

Verwijderd

Sorry, maar op welke manier heb jij in hemelsnaam het mobo contact laten maken met de KAST? zodat die kapot is gaan? Dat volg ik echt niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 12:19:
Sorry, maar op welke manier heb jij in hemelsnaam het mobo contact laten maken met de KAST? zodat die kapot is gaan? Dat volg ik echt niet.
wat dacht je van een los liggend schroefje of iets dergelijks?
Of een slechte gemonteerd (scheef) moederbord, zodat het bij een klein getril de kast kan raken....?

Is iig. makkelijk mogelijk als je je moederbord niet goed vast zet hoor :)

en nee, ik spreek niet uit ervaring :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 12:20:
[...]

wat dacht je van een los liggend schroefje of iets dergelijks?
Of een slechte gemonteerd (scheef) moederbord, zodat het bij een klein getril de kast kan raken....?

Is iig. makkelijk mogelijk als je je moederbord niet goed vast zet hoor :)

en nee, ik spreek niet uit ervaring :o
Of je schroeft hem rechtstreeks op de backplate :+ :Y)

Ik zou ff een andere proc proberen in je nieuwe mobo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 12:24 ]

Pagina: 1