Toon posts:

Ervaringen met wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik ben van plan om een aantal computers draadloos te verbinden met de rest van het netwerk.

Nu heb ik al een aantal verschillende componenten gezien waarmee dat kan, oa van SiteCom.

Ze zeggen dat de maximale afstand tot 130 m is.
Maar alle apparatuur staan op de 2e etage.
Nu is de vraag,
kan ik dan op de begande vloer nog steeds verbinding krijgen met dat accespoint (je moet nl door 2 betonne dekken heen).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

alvast bedankt

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Wij hebben hier een garage waar een kantoor inzit. Tot aan de deur is het 90% ontvangts, achter de deur 0 - 5%. Gewapend beton is dus erg vervelend voor het signaal volgens mij. ;)

Die 130m is ook wel of met super dure hardware of in de openlucht of teruggeschakeld naar 1Mbps; in huis is 't een meter of 30 maximaal.

Maarja, zeker weten doe je het niet, dus het enige wat je kan doen is proberen. ;)

Verwijderd

gewapend beton is idd niet goed, de bewapening vangt alle golven op en zo komt er weinig tot niets door heen...

Verwijderd

Topicstarter
dus het hele wire less gedoe heeft alleen zin in 1 kamer.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56
het kan wel in huis hoor, ik heb het zelf ook, maar het bereik neemt best sterk af door een betonnen vloer. Ik zelf denk niet dat je 2 etages red. :(

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik zou iig voor de wat duurdere kaarten en ap's gaan omdat die gewoonweg betere radio's en antennes hebben. Maar eigenlijk zou je van iemand een setje moeten kunnen lenen om te kijken of het werkt.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Zoals de vorige reacties al zeggen: met (gewapend) beton wordt het lastig versturen. Als je in een, van hout gebouwd, huis woont, is het over het algemeen geen probleem.
Mocht je in een (redelijk) nieuw huis wonen, dan moet je
1) alle deuren openlaten
2) bidden :D

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Blizard heeft z'n wireless netwerkje al een tijdje en is er redelijk tevreden van.

Het signaal moet hier niet door gewapend beton maar moet zo'n halve kilometer overbruggen ... (paar boompjes etc staan wel in de weg). Wel zijn het maar 2mbps kaartjes .. (niet echt snel I know). Ze hebben wel aardig wat geld gekost.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

[lolmodus]
2 x netwerkkaartje
0 meter kabel
2 rj-45 stekkers

voila: draadloos :+

[/lolmodus]

Ik heb hier ook errug slechte ervaringen met (gewapend) beton... 92% van de data kwam nie over (2 meter afstand) :| |:(

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

wij hebben gewone bettonnen vloeren, 1 vloer is goed te doen, maar 2 wordt moeilijk....

zorg ook dat je een xspoint met externe antennes hebt, en minimaal 100mw
en je clients ook (grote) externe antennes

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1