Toon posts:

56k verbinding delen onder wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 56k verbinding, een usb WL netwerkkaart in mijn server, en een pcmcia WL netwekkaart in mijn notebook.
nu wil ik de 56k verbinding op mijn server onder windows xp delen, zodat ik draaloos in kan bellen, en zo dus internet op kan.
ik heb onder WinXP al geprobeerd de 56k verbinding te delen, maar hij wil niet inbellen, ook niet als ik een snelkoppeling van de verbinding naar het notebook kopieer.
weet iemand of dit toch mogelijk is, of gaat dit gewoon niet met een peer to peer verbinding?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

In principe is het niets anders dan normaal delen, als je handmatig inbelt, doet hij dan wel delen?
Zoja, volgens mij was er een setting waarmee een verbinding autmatisch inbelde als er een verbinding nodig is.
Zoniet: Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

56 k delen ??
:?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Handmatig inbellen is ook gewoon te delen. Gewoon de verbinding delen op het moment dat hij verbonden is.
Als je de verbinding vanaf een client wilt kunnen op starten moet je dat eerst aangeven bij de opties van die verbinding (op de server dus)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik inderdaad al uit ja... helaas werkt het in de praktijk niet zo lekker... mijn gewone netwerk deelt hij idd wel!!

Verwijderd

Topicstarter
ja weet je nog?? dat geluidje een paar jaar geleden als papa ging internetten??
dat is een 56k verbinding!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wat werkt er dan precies niet zo lekker? Het inbellen gaat niet zeg je, maar heb je al in de settings gekeken zoals ik hierboven aangaf?

Dit vind je bij de eigenschappen van de inbelverbinding op je server onder het tabblad gevanceerd.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
Waarmee deel je inet??
NAT of proxy??

NAT raad ik niet aan, belgedrag is dan oncontroleerbaar. Ding gaat inbellen zodra een willekeurig proggie toevallig inet op wil.
Proxy is dan handiger, dan belt ie tenminste niet willekeurig in, maar alleen als je wil inetten.

Overigens kunnen de betere proggies vrolijk inbellen via een dailup/ras entry, kwestie van configgen...
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 23:51:
[...]

ja weet je nog?? dat geluidje een paar jaar geleden als papa ging internetten??
dat is een 56k verbinding!
Lekker ja, enorm traag... Maar goed, als topicstarter in een gebied woont waar DSL/kabel niet kan dan houd het gewoon op.... Kan hij nix aan doen.. (en als ie wel dsl/kabel kan doen issie gewoon een lul met 56k, maar dat terzijde)

Verwijderd

DJSmiley schreef op 29 December 2002 @ 20:14:
Waarmee deel je inet??
NAT of proxy??
hoezo delen via proxy, wat heeft dat met delen te maken: dat doe je toch met of ICS of NAT...
Proxyserver kan daar bovenop tbv speed, maar heeft niets met delen te maken.
NAT raad ik niet aan, belgedrag is dan oncontroleerbaar. Ding gaat inbellen zodra een willekeurig proggie toevallig inet op wil.
Stel je dat toch in op altijd handmatig inbellen....
Proxy is dan handiger, dan belt ie tenminste niet willekeurig in, maar alleen als je wil inetten.
????
Overigens kunnen de betere proggies vrolijk inbellen via een dailup/ras entry, kwestie van configgen...
Klopt, ICS werkt redelijk, WinRoute als een trein. (krijg je er ook nog een proxy-, dhcp-, dns-, mail-server bij kado :) :)
[...]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 22:33:
[...]

hoezo delen via proxy, wat heeft dat met delen te maken: dat doe je toch met of ICS of NAT...
Proxyserver kan daar bovenop tbv speed, maar heeft niets met delen te maken.
niet geheel, via een proxy kan je ook internet delen, en ICS doet NAT hoor :)
Stel je dat toch in op altijd handmatig inbellen....
dat doet tie nu dus ook, TS wil dat het automatisch gaat :D
Klopt, ICS werkt redelijk, WinRoute als een trein. (krijg je er ook nog een proxy-, dhcp-, dns-, mail-server bij kado :) :)
ja, met de pro versie van WinRoute heb je dat ja, en met ICS deelt het ook goed. niks mis mee hoor

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de moeite, probleempje is opgelost!!
ik had de explorer instellingen op automatisch vinden ingesteld... |:(
nu doet ie het dus, en nog zonder dns errors ook!

Verwijderd

ik was eerder met internet als pappa.
die moet het nu nog steeds leren :p
btw..happy newyear all
Pagina: 1