[ATi] BBA vs PBA, hoeveel verschilt dat tegenwoordig nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
* JumpStart wilt een Radeon 9500 Pro of een Radeon 9700 (non-pro) gaan kopen.

Toch maar eens richting tweakers.net prijswacht:

- Hercules: (te?) DUUR! Heeft in ieder geval de reputatie erg goeie produkten te leveren.
- Club 3D: Heel goedkoop, maar hoe goed zijn ze ? Website ziet er mager uit, en ze staan in ieder geval niet bij de 'Certified ATi Partners'. Hoe zit het met beeldkwaliteit en support ? Het laat een vrij letterlijk 'goedkope' indruk achter.
- Sapphire: Zie Hercules, al valt de prijs gunstiger uit.
- Point of View: Zie Club 3D.

Met zoeken kom ik niet veel verder... dus moet ik het van gebruikerservaringen hebben van GoT'ers hier...

Wat ik tot nu toe wel doorheb:

Build by ATi betekent (onder andere):

- Directe support van ATi zelf
- Duurdere kaart

Dan is er ook nog zoiets als

Powered by ATi, wat o.a. betekent:

- dat de prijs lager ligt
- dat support minder goed is?
- dat (beeld)kwaliteit lager ligt? (Vanwege minder goede componenten minder kwaliteitscontrole? Het prijsverschil moet toch ergens vandaan komen lijkt me...)

Ondertussen is het wel zo dat ATi zelf wel driver support biedt voor PBA producten.

En, om het nog even leuker/spannender/verwarrender/onoverzichtelijker te maken, is er ook nog zoiets als Certified by ATi

Van www.ati.com :
Why test our partners' products?

We test our partners' products to provide assurances that the Add-In-Board partner's product has been tested to a level of quality set by ATI. Testing ensures that the Add-In-Board product you buy meets ATI's quality standards. We verify several aspects of the product resulting in a quality product. This testing includes visual excellence, reliability and stress testing.
En de lijst van partners staat hier. De product list bevat op de website alleen de Radeon 9000 (Pro) maar dit zou ook gaan gelden voor de nieuwere kaarten:
Q: Are all "Powered By ATI" boards "Certified By ATI"?

A: Currently not all "Powered By ATI" boards are Certified. This is a new program and thus the certification program will start with RADEON™ 9000 and newer VPU.
Maar nu...

Men zegt wel eens " Goedkoop is Duurkoop " of, in het engels, " There aint no such thing as a free lunch ". Voor kwaliteit zal je moeten ophoesten. Geldt dat hier ook, zijn de extra centen voor een "Certified Partner" kaart (Hercules / Sapphire / Tyan / Gigabyte enz.) het kwaliteitsverschil waard ? :?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zou voor een hercules of ene Gigabyte gaan, ik denk niet dat de kwaliteit veel verschilt, in iedergeval niet zichtbaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
tja what can i say,

ik heb een PBA Club-3D Radeon 9700 ( non pro ) en die is gewoon goed, en voor 2D doet hij zeker niet onder voor me GF 4 TI van leadtek ( bekend om goede 2D )

en ik d8 dat het zo zat

De club-3d is PBA, maar het zijn gewoon boards uit de ATI fabriek ( club-3d maakt ze nog niet d8 ik ) dus feitelijk BBA's aleen ipv bv 10x op fouten chekken maar 5x en idd mindere support, nu ken ik nog iemand met zon kaart en het was gewoon een BBA met pba stiker er op ( ook tezien aan die ATI stiker op de fan die ik ook heb )

teminste tot zo ver kom ik, en hydra als je wilt mail je me maar en wil ik wel paar dingen testen ofzo. hij doet het igg perfect 8)

edit:
ik denk btw dat de Certified by ATi Reference boards zijn en dus precies zoals de BBA's aleen dan dus in de fabriek van bv club3-d of powercollor gemaakt, maar dat DENK ik maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 28-12-2002 15:04 ]

• -Trailseaker-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
Heb een club 3d 9700 en ben helemaal tevreden. Totaal geen klachten, alhoewel ik geen vergelijkingmateriaal heb tegenover de andere merken. Had hiervoor nvidea en die had een slechtere beeldkwaliteit, dus daar zit het wel goed mee.

Trailseaker @ GOT

Verwijderd

goed, ik heb wel geen ATi kaarten gehad ( ok, een 3d expression+, maar over datsoort kaarten gaat het hier niet ;) )
, maar over het algemeen ben ik zeer te spreken over club3d. Mijn vorige kaart, een geforce2 PRO 64mb, was identiek aan een of andere asus gf2 pro kaart. Mijn huidige gf4 ti4200 is identiek aan een Albatron ti4200P turbo. Niks te klagen dus >:) , goede beeldkwaliteit, en vaak te flashen naar een ander ( bekender?) merk.

Verwijderd

Ik zit ook met die vraag, maar er zal toch echt wel verschil tussen een hercules 9500 en een club3d 9500 zitten kwa 2d beeld?

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:44:
Ik zit ook met die vraag, maar er zal toch echt wel verschil tussen een hercules 9500 en een club3d 9500 zitten kwa 2d beeld?
Ik heb een club3d 9500 en de 2d is perfect (kan het nietvergelijken met een hercules, heb er geen)

Yes - OEM

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Whoahh, kick omhoog.

Om het nog even complexer te maken: De Club 3D Radeon 9700 (non pro) die ik uiteindelijk gekocht heb bleek onderhuids dus een Build By ATi Dell OEM Radeon 9700 te zijn. Het enige dat Club 3D gedaan had was er andere barcode en serienummer stickers op plakken. De videokaart BIOS was zelfs nog standaard ATi OEM.

Maar dat schijnt slechts met een deel van de Club 3D kaarten te gebeuren, ze maken -als ik het goed begrepen heb- ook zelf kaarten. Of die laten ze maken door een 'third party', en plakken hun eigen stickers erop.

Misschien dat de winkelier je feedback kan geven over of het een her-stickerde Build By ATi OEM kaart is, of dat het om een in Club 3D's opdracht geproduceerde kaart.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Hercules! :P

Hercules heeft goeie producten, mooie producten (blauwe PCB) , goeie service (eigen geoptimaliseerde drivers) , ...

Ik heb zelf een 9500 PRO van Hercules en ik zou'em voor geen geld willen inruilen! :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Idd, Hercules is mooi spul. Ik heb er een 9700 van.
Maar als je niet zo veel kunt/wilt besteden is zo'n Club3D ook een prima kaart. Scheelt volgens de Pricewatch toch al 100 euro tussen een Club3D en een Hercules 9700.

Verwijderd

Club-3d 9700 non-pro zijn BBA kaarten. Zijn ook niet te vinden op de Club3D site. En als je serienummer checkt op Ati site vind je een ati-board ervoor terug.

Sapphire en Gigabyte bouwen de kaartjes voor ATi heb ik ergens gelezen. Connect-3D haalt ze ook uit dezelfde fabriek als Sapphire. Hercules is goed maar veel te duur.

Ik kan het fout hebben maar dit is wat ik ergens heb opgevangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:44:
Club3D werkelijk een slecht merk?

Verwijderd

Ja ik was van plan een club3d radeon 9700 te kopen,

maar als jullie gelijk hebben en hij is BBA hoe kan er dan 3.3ns geheugen opzitten, ATI gebruikt toch 3.6ns?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic, en zie de link van Masera :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.