dual monitor video kaart advies

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ik heb een 21'' iiyama

en ga er nu een hitachi 17'' TFT bij kopen ( ook naar aanleiding van het TFT topic )

nu wil ik ook een nieuwe videokaart... want heb nu een geforce 2 dus dat is niet meer je-van-het....

ik hoef ook weer niet top of the bill ... maar wil een kaart waar ik wel goed mee kan gamen (zeker op 1280x1024 ivm die resolutie van de TFT) en waar dus ook dual screen onder winhoos mee aangestuurd kan worden...

nu wil ik er max 200 tot 300 euro aan besteden en iemand had me deze kaart aanbevolen:

ASUS V8420/DT AGP 128MB DDR GF4 Ti4200 DVI, Tvout

nu vraag ik me af... is dit goed genoeg.. en kan ik daar nog ff mee vooruit. of advizeert men mij iets anders?

alvast thanks

Verwijderd

Ik zou toch gaan kijken voor een Ati Radeon 9500 Pro, deze heeft net wat meer power dan een GF4 ti4200 en kost niet zo heel veel meer.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
ATi en Matrox zijn twee merken met goede kwaliteit dual-monitorkaarten. Ik heb hier zelf een Matrox G450 DH en een Radeon 8500 liggen, en ze geven allebei prima beeld, ook op de tweede monitor.

Als je wil gamen, kun je inderdaad het best voor een ATi Radeon 9500Pro of hoger gaan

Dato DUO synth voor twee

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zoek eerst eens uit welk merk (ati, nvidia, matrox) welke dualhead capaciteiten heeft, daarna moet je zelf bekijken welke jij nodig hebt en op basis daarvan kun je je keuze maken.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

The Source => dat heeft hij gedaan
Hij vroeg naar meningen/ervaringen...
Juustem kwam af dat ATI beter was

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 14:11:
Ik zou toch gaan kijken voor een Ati Radeon 9500 Pro, deze heeft net wat meer power dan een GF4 ti4200 en kost niet zo heel veel meer.
deze vind ik niet terug in de pricewatch

en ik had eens bij mycom en memo op de site gekeken en vind ik hem ook niet terug...

kan iemand me vertellen waar ze die verkopen???

want in de pricewatch zie ik wel de ati 9700 pro maar die kost 397,- euro en dat vind ik net iets teveel....

• David
Zoek maar eens op 9500 Pro. Genoeg keuze zou ik zo zeggen (alleen niet van ATi zelf helaas)

Dato DUO synth voor twee

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
neem aan dat deze kaart wordt bedoeld:

Club3D ATI Radeon 9500 Pro

ongeveer 220 euro (goede prijs dus)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HenkS schreef op 28 december 2002 @ 14:43:

Ja, die kaart. Neem maar die kaart ipv de Asus omdat je wilt gaan gamen op hoge resoluties en dan is de radeon toch sneller als de asus. Een goeie keuze als je die zou nemen, mooie 2d en goeie tv-out.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
pisart schreef op 28 December 2002 @ 15:05:
[...]

Ja, die kaart. Neem maar die kaart ipv de Asus omdat je wilt gaan gamen op hoge resoluties en dan is de radeon toch sneller als de asus. Een goeie keuze als je die zou nemen, mooie 2d en goeie tv-out.
ehmm kan ik wel 2 monitoren aansluiten op deze kaart, en zit er toevallig ook een DVI aansluiting op?

• David
Ja, een gewone VGA-aansluiting en een DVI-ding. Misschien makkelijk om dit soort dingen gewoon via google te zoeken.

Dato DUO synth voor twee

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HenkS schreef op 28 December 2002 @ 14:43:

Goede prijs, dat wel, maar ik heb in verscheidene reviews (o.a. eentje laatst van Radeon kaarten in de C'T) gelezen dat de filters van Club3D kaarten behoorlijk brak zijn en dat je veel beter een Hercules kunt nemen. Het kost misschien iets meer, maar dan heb je ook wat. Zeker met 2 zulke :9~ monitoren wil je niet tegen een wazig beeld staan te staren.

Edit:
Net in Pricewatch gekeken en het verschil is behoorlijk, Hercules kostte EUR 274 voor een 9500Pro, maar Sapphire (verantwoordelijk voor de vroegere ATi-branded kaarten) maakt ze nu ook onder eigen naam, kwamen bijna zo goed als de Hercules uit de test en kost maar EUR 235 :)

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 28-12-2002 18:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ik heb ook een hercules en deze zijn in mijn ogen ook de best voor de ATI chip sets, ook starker beeld bij de tv out dan een nvidia maar of ik uit de divi dual head kan halen weet ik niet...(8500)

Bij de nieuwe kan het zekers wel...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dion_b schreef op 28 December 2002 @ 18:00:
[...]

Goede prijs, dat wel, maar ik heb in verscheidene reviews (o.a. eentje laatst van Radeon kaarten in de C'T) gelezen dat de filters van Club3D kaarten behoorlijk brak zijn en dat je veel beter een Hercules kunt nemen. Het kost misschien iets meer, maar dan heb je ook wat. Zeker met 2 zulke :9~ monitoren wil je niet tegen een wazig beeld staan te staren.

Edit:
Net in Pricewatch gekeken en het verschil is behoorlijk, Hercules kostte EUR 274 voor een 9500Pro, maar Sapphire (verantwoordelijk voor de vroegere ATi-branded kaarten) maakt ze nu ook onder eigen naam, kwamen bijna zo goed als de Hercules uit de test en kost maar EUR 235 :)
Filters van Club3D brak?
Dan is dat zeker alleen met de nieuwe kaarten.
heb hier een Club3D Radeon 8500 en die filters zijn alles behalve brak, heb hem naast een Hercules GF3Ti500 gehad, en daarmee vergeleken is mijn beeld echt stukken beter, de kleuren van mijn Radeon zijn stukken levendiger en helderder dan die van een Hercules kaartje.

tot zover deze slightly offtopic medeling

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 28 december 2002 @ 19:32:
[...]

Filters van Club3D brak?
Dan is dat zeker alleen met de nieuwe kaarten.
heb hier een Club3D Radeon 8500 en die filters zijn alles behalve brak, heb hem naast een Hercules GF3Ti500 gehad, en daarmee vergeleken is mijn beeld echt stukken beter, de kleuren van mijn Radeon zijn stukken levendiger en helderder dan die van een Hercules kaartje.

tot zover deze slightly offtopic medeling
tja die 2 kaarten schelen wel bijna 50euro en dat is nogal wat op zo'n bedrag

dus kan iemand me toch meer vertellen over verschillen tussen de hercules en de club3d maakt dat echt veel??? want hercules heeft gewoon een goede naam....

Verwijderd

HenkS schreef op 29 December 2002 @ 10:57:
[...]

tja die 2 kaarten schelen wel bijna 50euro en dat is nogal wat op zo'n bedrag

dus kan iemand me toch meer vertellen over verschillen tussen de hercules en de club3d maakt dat echt veel??? want hercules heeft gewoon een goede naam....
Ik denk zelf dat hercules zijn verschil niet 50 euro waard is. Die kaart zal vast wel een paar % beter zijn maar niet dat het 50 euro waard is. Wel is het zo dat Club3d zuigt in support/garantie.

• David
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 19:18:
ik heb ook een hercules en deze zijn in mijn ogen ook de best voor de ATI chip sets, ook starker beeld bij de tv out dan een nvidia maar of ik uit de divi dual head kan halen weet ik niet...(8500)

Bij de nieuwe kan het zekers wel...

Ja, en bij de oude (die van jou dus) ook. Heb je bij je vidkaart niet zo'n verloopstukje gekregen van DVI naar VGA?
/me wel, bij z'n built by ATi Radeon 8500LE OEM

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Ik heb de Leadtek Winfast A250 TD 128 MB MyVIVO gekocht, vanwege de
GeForce 4 Ti4400, die niet duur is, en enorm goed presteert! Je kan deze
kaart prima overclocken, gamen onder 1280 gaat perfect (UT2003 en SoF2 vloeiend
op die resoluties >:)) en je hebt dual-view :)

Ennum... De kaart is stil, de 2D is MOOI SCHERP (en dat kun je niet altijd zeggen!)
Er wordt veel software bij geleverd, en misschien voor jou het allermooiste in je
budget van 200 tot 300 euro:

Hij kost 220 euro inclusief rembours!

:)

Veel succes met je zoektocht :)

• David
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 12:40:
Leadtek Winfast A250 TD 128 MB MyVIVO

(...)

Hij kost 220 euro inclusief rembours!

Sorry, maar voor dat geld heb je een Radeon 9500 Pro, die een stuk beter presteert en beter 2D-beeld heeft.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 12:40:
Ik heb de Leadtek Winfast A250 TD 128 MB MyVIVO gekocht, vanwege de
GeForce 4 Ti4400, die niet duur is, en enorm goed presteert! Je kan deze
kaart prima overclocken, gamen onder 1280 gaat perfect (UT2003 en SoF2 vloeiend
op die resoluties >:)) en je hebt dual-view :)
Als je dual monitor gebruikt is een Ati in kwaliteit toch altijd beter dan een Geforce, dus ik zou hier zeker voor een Ati gaan ipv Geforce.

Verwijderd

DiMension schreef op 29 december 2002 @ 12:56:

[...]

Sorry, maar voor dat geld heb je een Radeon 9500 Pro, die een stuk beter presteert en beter 2D-beeld heeft.
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 12:57:
[...]

Als je dual monitor gebruikt is een Ati in kwaliteit toch altijd beter dan een Geforce, dus ik zou hier zeker voor een Ati gaan ipv Geforce.
Op 2D gebied zal die ATI hem er zeker uittrekken... Maar hoe zit het met de 3D?
We hebben het over een Ti4400 he!? En hoe zit het met de drivers voor die ATI?
Want ATI levert altijd wel leuke kaarten, goeie hardware, maar drivers? Ho maar!

Voor de rest ben ik meer NVidea freak dan ATI, maar das persoonlijk :)

Ik wil wel eens zien, dat een 9500Pro een Ti4400 (die met behulp van de koeling
van Leadtek gruwelijk over te clocken is) eruit trekt!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
tja ehmm ik heb er dus niet veel verstand van, maar 2D zijn beide kaarten toch wel goed genoeg neem ik aan...

ik doe 2D niks grafisch ofzo.. ik doe programmeren, surfen, en wat standaard zooi...

de ene is dus een tft die op 1280x1024 moet kunnen draaien en de ander een 21'' die op 1600x1200 op 85mhz moet kunnne draaien.. neem aan dat dat voor bovengenoemde kaarten toch geen probleem moet zijn???

zolang als ik er ook maar goed (op 1 monitor) mee kan gamen!! (op de tft dus) ... dus die kaart moet wel games op 1280x1024 moeten kunnen trekken!!!!

• David
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 13:27:
Op 2D gebied zal die ATI hem er zeker uittrekken... Maar hoe zit het met de 3D?
We hebben het over een Ti4400 he!? En hoe zit het met de drivers voor die ATI?
Want ATI levert altijd wel leuke kaarten, goeie hardware, maar drivers? Ho maar!

Kijk, die nVidia vs. ATi-discussies zijn al gevoerd. De drivers van ATi zijn tegenwoordig dik in orde.
Voor de rest wil ik je even wijzen op ATi versus nVidia @ X-Bit Labs. De Radeon 9500Pro trekt de Ti4600 er op hoge resoluties met AA ingeschakeld makkelijk uit.

Dato DUO synth voor twee

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Radeon 9500PRO lijkt mij de beste kaart tussen de €200 en €300.
Dual monitor ondersteuning, beat de GF4 Ti4400 en soms de Ti4600. Zeker beter dan de Asus GF4 Ti 4200 [Ik kan het weten, die had ik vorige week te leen tijdens een LAN].

Tevreden User Note:
Hij rulet gewoon ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Scatman_II op 29-12-2002 13:57 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
enig idee welke winkel deze kaart nog op voorraad heeft, is namelijk erg slecht leverbaar... en heb een systeem + die kaart besteld bij www.sallandautomatisering.nl maar die laten weinig horen als ik informeer naar de status van de bestelling (1 week geleden)....

en ik hoor van veel mensen dat die kaart ( club3d 9500pro) bij veel shops slecht leverbaar is..

dus iemand een idee waar ie nog wel goed leverbaar is.

alvast thanks

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

1 ding nog, als je profesionele 3D programmas wil gebruiken zoals Maya of XSI dan heb je niets aan een radeon aangezien deze compleet instabiel zijn in deze programmas wegens een erg slechte opengl driver. Anders had ik zelf de 9700pro gekocht, heb nu maar een asys GeForce 4600 (8460) gekocht...

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
dadj schreef op 14 januari 2003 @ 12:57:
1 ding nog, als je profesionele 3D programmas wil gebruiken zoals Maya of XSI dan heb je niets aan een radeon aangezien deze compleet instabiel zijn in deze programmas wegens een erg slechte opengl driver. Anders had ik zelf de 9700pro gekocht, heb nu maar een asys GeForce 4600 (8460) gekocht...
nee is puur voor :

dual screen
dvi moet voor tft
gaming
en 2d doe ik alleen wat surfen en redelijk veel programmeer werk dus als ik mijn lettertjes maar goed zie :)

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:15

bosaap22

Doing things I'm good at.

Jullie hebben het steeds over "dual screen" .
Nu vraag ik me af of dat hetzelfde is als "Dual Head"?
Ik zoek namelijk een Dual Head videokaart met 2 "ramdac's"....
De monitoren moeten dus onafhankelijk van elkaar verschillend beeld kunnen laten zien.
Kan dit ook met een "gewone" videokaart met TV-out?

Alvast Bedankt!
Pagina: 1