Ik ben bezig met een soort van chatbox na te bouwen. Op een pagina wil ik de namen(waarmee ze ingelogd zijn) van de bezoekers weergeven.
De namen moeten verdwijnen als de bezoekers zich niet meer op de pagina bevinden.
Om de 5 seconde refresh ik de pagina, dan gebeurt er hetvolgende:
De huidige tijd wordt in de db (MySQL) gezet bij de bezoeker met de juiste id (wordt uit een sessie gehaald).
Alle bezoekers worden uit de db verwijderd waar hun tijd ouder is dan 5 seconde.
De namen van de overgebleven bezoekers worden uit de db gehaald en weergegeven.
Zoals jullie als geen ander begrijpen is dit nogal server misbruik.
Ik heb me de laatste tijd hierin verdiept, maar ik kon geen goede oplossing vinden.
Ik heb over Cron Jobs nagedacht, maar deze mag ik niet gebruiken.
ASP heeft een mooie functie (Session_OnEnd oid), maar ik heb geen ASP ervaring en ik moet het morgen afmaken. Ik heb meerdere malen gelezen dat PHP zo'n functie niet heeft.
Als laatste vond ik de functie session_set_save_handler(), maar hier snap ik geen kont van. Een beetje onduidelijke uitleg op php.net. Wanneer wordt nou bijv. string close aangeroepen?
Samenvatting:
Is er een betere manier dan dat ik nu gebruik?
Wat is deze manier?
Hoe werkt session_set_save_handler() en kan ik deze hievoor gebruiken?
Bij voorbaat dank!!
De namen moeten verdwijnen als de bezoekers zich niet meer op de pagina bevinden.
Om de 5 seconde refresh ik de pagina, dan gebeurt er hetvolgende:
De huidige tijd wordt in de db (MySQL) gezet bij de bezoeker met de juiste id (wordt uit een sessie gehaald).
Alle bezoekers worden uit de db verwijderd waar hun tijd ouder is dan 5 seconde.
De namen van de overgebleven bezoekers worden uit de db gehaald en weergegeven.
Zoals jullie als geen ander begrijpen is dit nogal server misbruik.
Ik heb me de laatste tijd hierin verdiept, maar ik kon geen goede oplossing vinden.
Ik heb over Cron Jobs nagedacht, maar deze mag ik niet gebruiken.
ASP heeft een mooie functie (Session_OnEnd oid), maar ik heb geen ASP ervaring en ik moet het morgen afmaken. Ik heb meerdere malen gelezen dat PHP zo'n functie niet heeft.
Als laatste vond ik de functie session_set_save_handler(), maar hier snap ik geen kont van. Een beetje onduidelijke uitleg op php.net. Wanneer wordt nou bijv. string close aangeroepen?
Samenvatting:
Is er een betere manier dan dat ik nu gebruik?
Wat is deze manier?
Hoe werkt session_set_save_handler() en kan ik deze hievoor gebruiken?
Bij voorbaat dank!!