WINXP : Spontane reboots ?

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
Soms als ik gewoon aan het internetten of met iets anders bezig ben, en ik klik iets aan, dan reboot mijn pc spontaan. Heel vaag, ik klik dus ergens op en meteen krijg een een zwart scherm en begint mijn pc weer opnieuw op te starten. En dan draai ik niet eens zware programma's. Vooral de laatste tijd gebeurt dit steeds vaker. Een enkele keer krijg ik een blauw scherm met physiqal memmory dump. De pc heb ik nu ongeveer 3 a 4 maanden, maar volgens mij had ik dit niet in het begin. Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

specs :

P4 2.66
Aopen AX4G pro
768 DDR (2700) ram
80 gb HD
windows xp home edition

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga eens naar Start -> Run -> 'Eventvwr.msc'.
Staan daar nog foutmeldingen in?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Informatie over BSOD's en wat kan je eraan doen?
Lees die ook maar door, kun je ook nog wat nuttigs uit halen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bones
Aaaarrhhg... mijn ogen !! onder de logboeken bij toepassing zie ik allemaal fouten ! helemaal rood zowat. ongeveer kwartier geleden rebootte mijn pc weer eens. en als ik op dat tijdstip kijk zie ik een toepassing fout en een minuut later de systeemfout (op dit tijdstip rebootte mijn pc dus ook spontaan). Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar :

systeemfout :

Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 805a5927, parameter3: b5798bd8, parameter4: 00000000.

toepassingfout :

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (True Vector Engine) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: .

Ik zie overigens dat deze toepassingsfout erg vaak voorkomt. kunnen jullie hier wat mee ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm..
True Vector Engine
Gebruik je ZoneAlarm soms?

Gooi die er eens HEEEEEEEL gauw af dan..

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 28-12-2002 13:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bones
yep.... is die dan zo slecht ? ander alternatief voor zonealarm ? ps, bedankt voor die link, mijn pc maakt inderdaad elke keer zo'n .dmp file aan na zon reboot. wellicht kan ik daar ook wat info uit halen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

De nieuwste versie van ZoneAlarm ligt dwars, (Daar staat hij om bekend) probeer een oudere versie ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-12-2002 13:55 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bones schreef op 28 december 2002 @ 13:53:
yep.... is die dan zo slecht ?
Ik ben er niet over te spreken sinds versie 2.6nogwat...
ander alternatief voor zonealarm?
Tiny PFW , nu Kerio Personal Firewall ( neem een versie 2.x, niet de 3beta).

• bones
Hmm, waar haal ik een oudere versie van zonealarm vandaan dan ? Ik kan namelijk alleen nog maar de nieuwste versie downloaden.

Die alternatieve firewalls ga ik ook even proberen...tnx

[ Voor 20% gewijzigd door bones op 28-12-2002 14:03 ]

Verwijderd

bones schreef op 28 December 2002 @ 14:02:
Hmm, waar haal ik een oudere versie van zonealarm vandaan dan ? Ik kan namelijk alleen nog maar de nieuwste versie downloaden.

Die alternatieve firewalls ga ik ook even proberen...tnx
Ik zou een alternatief pakken.
Zet bij je opstart- en herstelinstellingen bij instellingen ook "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit.
Hier kom je door met je rechtermuisknop op deze computer te klikken, te kiezen voor eigenschappen, en dan het tabbald geavanceerd. :)

Verwijderd

bij Xp staat er ook ergens een optie van als er een fout is dat die opnieuw opstart. moet je die ff uit zetten. kweet niet uit me hoofd waar dat stond want ik kan niet meer op mijn XP (Zie mijn topic).

• bones
ok de optie van automatisch opstarten heb ik ook uitgezet. Bij foutopsporingsgegevens vastleggen staat de setting nu op kleine geheugendump. Is dit juist of kan ik dit beter aanpassen voor uitgebreidere foutanalyse (of dient dat hier niet voor ?)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/screenie.jpg

Rechtermuisknop op een functie, en dan "wat is dit?" en er gaat een wereld voor u open :)

• bones
8)7 hehe... ja jullie hebben te maken met een suffe eindgebruiker. sowwy .

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leermoment: F1 is je vriendje :P

• bones
ok ik heb de debug programmatje van microsoft gedownload (windbg), en de symbols, maar als ik de stappen volg zoals in die "tutorial" over bsod, dan krijg ik de error :

ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for ntoskrnl.exe -

Weet iemand wat ik fout doe ? ik heb de juiste directories geselecteerd, maar het lijkt erop dat ie ze alsnog niet kan vinden ?? heb ik de verkeerde symbols gedownload ? ik heb namelijk ook de mogelijkheid om de itanium versie te downloaden in plaats van de x86. En dan heb je ook nog eens een checked of een niet checked versie ?? ik heb onderstaande gedownload :

Windows XP symbols with no Service Pack
Windows XP x86 retail symbols, all languages

Edit : heb de andere versie ook even gedownload, en het lukt weer niet. help ?

[ Voor 40% gewijzigd door bones op 28-12-2002 18:57 ]

• bones
Ik heb weer een vastloper gehad (beginning of physiqal memmory dump ofzo), en toen ik na een reboot in de eventviewer keek, zag ik staan :

e structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume C:.

Als ik dit doe onder XP via de cmd, dan komt hij met de melding dat er problemen met het bestandssysteem zijn vastgesteld. Ik moet dan chkdsk /f uitvoeren om dit op te lossen. Als ik dit dan doe, dan zegt ie dat ie dat niet kan en dat de volgende keer bij een reboot chkdsk uitgevoerd zal worden. Als ik dan opnieuw opstart, dan gaat ie weer scannen (maar nu in zon xp achtig scherm), en dan vind ie helemaal niks. Als ik dan xp weer opstart en via de cmd weer chkdsk draai, dan zegt ie weer dat er problemen zijn. Hoe los ik dit nou weer op ??

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
elevator schreef op 28 December 2002 @ 13:43:
Ga eens naar Start -> Run -> 'Eventvwr.msc'.
Staan daar nog foutmeldingen in?
Deze man krijgt de beker _/-\o_ .

Iedereen heeft het over de eventviewer en ik kan hem maar niet vinden in de Pro-NL versie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OK dan, ik ben blij voor je maar een topic hiervoor omhoog gooien is wat overdreven ;)

Staat trouwens ook gewoon in administrative tools -> event viewer en [google=where is the event viewer] :Y) ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.