Toon posts:

win98/adsl werkt niet meer sinds firewall (un)install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee windows 98 computers via een hub op een speedtouch 510 multi user adsl modem-router aangesloten. Tot gisteren kon ik met allebei internet op.

Maar gisteren heb ik norton personal firewall van 1 van de computers afgegooid, omdat die toch aangaf niet goed te werken (niet goed geinstalleerd), en sindsdien kan ik met die pc niet meer op internet.

De netwerkkaart (realtek 8139) is goed geinstalleerd, heb ik ook niks aan veranderd, staat bij settings->network en settings->system->devices ook als werkend aangemerkt.

Tcp/ip is geinstalleerd, en heeft ook een binding met de realtek nic.
Ik heb de tcp/ip settings niet veranderd (er hoeft feitelijk ook niks aan ingesteld te worden, alleen zorgen dat dhcp aanstaat.) Toch ziet mijn computer geen lan-verbinding.

Er moet iets mis zijn met het netwerk, maar ik heb geen idee wat. Ik kan alleen via mŽn isdn-adapter naar buiten nu.

Met de andere computer kan ik zonder problemen op internet. De instellingen daar lijken identiek aan de instellingen op deze pc.

Iemand enig idee?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Gooi alle netwerk-protocollen en clients en services ff weg (inc. netwerkkaarten) uit je network devices list en installeer de zooi opnieuw (reboot). Bij het installeren van TCP/IP hoef je als het goed is helemaal niets in te stellen wanneer je DHCP draait..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
O ja, als ik met de speedtouch installatie cd contact met de modem probeer te maken, blijft hij hangen op "waiting for tcp/ip initialisation". Lijkt er dus op dat hij helemaal geen tcp/ip socket kan openen.

in de browser http://10.0.0.138 intypen werkt uiteraard niet.

Bij mijn netwerkinstellingen staat het volgende:
clients:
client for microsoft-netwerken
adapters:
externe toegangsadapter
realtek 8139 C+ fast ethernet nic
protocols:
tcp/ip->externe toegangsadapter
tcp/ip->realtek 8139 C+ fast ethernet nic

Verwijderd

Topicstarter
netwerk adapter eruit gooien begin ik niet aan, het heeft me een hele dag gekost om dat pest ding te installeren..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toch doen.

Door je mislukte install en vervolgens de uninstall van je FW is waarschijnlijk je TCP/IP stack van win98 corrupt geraakt (vaker voorkomend euvel met 98).

De beschreven manier van alles eruit knikkeren en weer opnieuw beginnen is vaak de beste methode om een goed werkende config te krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
of anders eerst alleen tcp ip weggooien zonder de hele netwerk kaart,

De tegenwoordige pci netwekkaartjes zijn in 98 toch niet zo moeilijk te configureren? :?

Als je er een dag mee bezig bent geweest weet je nu toch hoe het moet :)

[ Voor 56% gewijzigd door Loran op 28-12-2002 14:01 ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Pagina: 1