micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Inlogframe maakt bij een juiste inlog op de database een record aan met daarin een sessie-id (gewoon een GUID) en daarin de juiste admin-instelling voor het menuscherm. Nu doe je vannuit inlogframe het menuframe herladen met een extra property... Die property is de zojuist aangemaakte sessie... zo dus in javascript (parent['menuframe'].location) bijvoorbeeld:
menuframe.php?sessionid=32AB2F-223F23-2212BCD-233DFF
Nu check je in menuframe op dat sessieid en dan weet menuframe of tie gemachtigd is adminrechten te laden of niet.
Ow ja... dit voorbeeld geef ik natuurlijk omdat ik denk dat het overbrengen van een sessie-var naar een ander frame niet kan.
[ Voor 15% gewijzigd door mOrPhie op 28-12-2002 13:26 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Hoe kom ik aan de waarde van het php-session-id? Is dat een standaard PHP variabele, want deze is iedere keer weer anders?mOrPhie schreef op 28 December 2002 @ 13:24:
een verhaal
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
1
2
| session_start(); $sid = session_id(); |
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Met een beetje proberen was je hier zelf ook wel uit gekomen.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Dit topic is gesloten.
![]()