[PHP] Session variabelen doorvoeren naar een ander frame.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb een site, opgedeeld in meerdere frames.
één van die frames is het menu, en als vanuit een ander frame ingelogd wordt, moet dit menu uitgebreid worden met administrator opties. De permissies voor deze administrator opties dump ik in een session variabele, maar hoe krijg ik die vanuit een ander frame weer terug?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Je zult daarvoor de pagina in het andere frame moeten herladen/veranderen. Een manier om dat te doen is op de pagina die je toont na het inloggen, een java scriptje te zetten die het frame herlaad.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

ik ga even uit van inlogframe en menuframe.

Inlogframe maakt bij een juiste inlog op de database een record aan met daarin een sessie-id (gewoon een GUID) en daarin de juiste admin-instelling voor het menuscherm. Nu doe je vannuit inlogframe het menuframe herladen met een extra property... Die property is de zojuist aangemaakte sessie... zo dus in javascript (parent['menuframe'].location) bijvoorbeeld:

menuframe.php?sessionid=32AB2F-223F23-2212BCD-233DFF

Nu check je in menuframe op dat sessieid en dan weet menuframe of tie gemachtigd is adminrechten te laden of niet. :)

edit:

Ow ja... dit voorbeeld geef ik natuurlijk omdat ik denk dat het overbrengen van een sessie-var naar een ander frame niet kan.

[ Voor 15% gewijzigd door mOrPhie op 28-12-2002 13:26 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Hoe kom ik aan de waarde van het php-session-id? Is dat een standaard PHP variabele, want deze is iedere keer weer anders?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
PHP:
1
2
session_start();
$sid = session_id();

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Menuframe refreshen, zorgen dat je menu ook session_start () bovenaan heeft staan, en voila! Dezelfde sessievariabelen ;)

Met een beetje proberen was je hier zelf ook wel uit gekomen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.