Meerdere geluidskaarten in PC (mixen)

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb eens rondgekeken in de search, maar ik heb niet gevonden wat ik zocht (ben wel wat wijzer geworden weer, maar niet genoeg :P)

Ik heb van de zomer een speakersetje gekocht:

2x DAP Audio Clubrange MC15 speakers (http://www.dap-audio.com/audiogear/clubrange.htm)

Samen met een DAP Club 500 amp. (http://www.dap-audio.com/audiogear/amplifiers1.htm)

En een EURORACK MX1604A van Behringer. (http://www.behringer.com/...x.cfm?id=MX1604A&lang=eng)

Ik heb dit op op mijn PC aangesloten op een SB audigy en een onboard C-Media geval.

Op zich werkt dit best leuk. Je kan grappig mee mixen en het is ook handig dat je bijvoorbeeld je winamp kan laten afspelen op een andere geluidskaart, zodat je je volume heel makkelijk gescheiden kan regelen (van winamp en bijvoorbeeld een game dus.)

Er zitten alleen een aantal nadelen aan, namelijk:

Als ik wat over mijn netwerk kopieer, of naar een harde schijf op een andere controller gaat mijn C-Media chip flippen. Het geluid wat eruit zou moeten komen wordt helemaal vervormd en langzamer afgespeeld. klein beetje irritant, omdat ik winamp op die geluidskaart wil laten afspelen.

Ook is het output signaal niet hetzelfde. Als ik mijn C-Media volume maximaal zet, komt er volgens mij een normaal volume uit (dus zoals het hoort.)

Als ik dat met mijn SB audigy doe krijg ik een sterker signaal binnen op mijn mixer.
Pas als ik het master volume van mijn audigy op 75% zet komen er uit beide geluidskaarten hetzelfde signaal.

Daarnaast is het ook irritant dat ze natuurlijk allebei andere drivers gebruiken.

Ik heb wel vaker geprobeert om meerdere geluidskaarten in mijn pc te zetten. Welliswaar allemaal van creative, maar dat komt omdat ik nooit een ander merk heb gekocht.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wat ik nu eigenlijk wil weten is:

Welke geluidskaarten kunnen WEL met meerdere in 1 pc?

En zijn er geluidskaarten met meerdere uitgangen zodat je zeg maar twee geluidskaarten in 1 hebt. (dus dan zou windows ook 2 geluidskaarten moeten detecteren omdat je anders niet in kan stellen welk prog welke geluidskaart gebruikt)?

En alle andere oplossingen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb zijn natuurlijk van harte welkom :D

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

2 dezelfde geluidskaarten (of 2 geluidskaarten die dezelfde driver gebruiken) kunnen niet in 1 pc (tenzij de driver dat ondersteunt, maar dan heb je meestal te maken met wat professionelere dingen, Creative iig niet).
En geluidskaarten met meerdere uitgangen: hangt van merk en type af. Een 'normale' 4 of 6 (5.1)-kanaals geluidskaart wordt als 1 kaart gezien, de applicatie die je gebuirkt bepaalt of je die uitgangen ook apart kunt gebruiken. Ik heb begrepen dat sommige (wat professionelere?) kaarten wel als 2 kaarten gezien worden.
Maar 't is niet eens zo'n gek idee, met getweakte drivers zouden in princiepe alle meerkanaals geluidskaarten als 'losse' kaarten gezien moeten kunnen worden...

[ Voor 4% gewijzigd door Flotter op 28-12-2002 16:38 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Je kunt de alternatieve kXaudio-drivers gebruiken voor je Creative SBLive! en SBAudigy kaarten. Met deze drivers kun je je meerkanaals geluidskaart ook voor aparte kanalen gebruiken.

Dato DUO synth voor twee

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Eén kaart met meerdere uitgangen door windows als meerdere geluidskaarten laten zien kan niet/bestaat niet volgens mij. Ik heb een kaart met (momenteel aangesloten) 8 analoge uitgangen, maar Windows kan niet zomaar elk programma zijn eigen uitgang geven. alleen wat specifiekere software (multitrack spul) kan die uitgangen apart aansturen.

Ik snap je probleem alleen niet, het handige van zo'n externe mixer is toch juist dat je bronnen met een verschillende output-level, gelijk kan trekken met de input gain van je mixer. Dat gerommel met je netwerk heeft waarschijnlijk te maken met gedeelde IRQ van je netwerkkaart oid, dat staat hier verder los van.
Ik heb hiervoor zelf 1 AC97 onboard en twee SB PCI128's in één pc gehad en die draaiden keurig simultaan, geen problemen mee gehad.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik doe het met een Audiotrak Maya44. Die kan icm met bijvoorbeeld BPMstudio twee verschillende stereokanalen afgeven naar m'n mixer. Werkt heel aardig, hoewel echte audiohardware het natuurlijk wel blijft winnen (voorlopig...)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja, precies, maar verdeeld over twee programma's gaat niet werken met 1 kaart toch?

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
TheLemon schreef op 29 December 2002 @ 15:58:
Ja, precies, maar verdeeld over twee programma's gaat niet werken met 1 kaart toch?

Ligt eraan of je in die programma's je geluidsdevice kan kiezen. De kXAudio-drivers maken gewoon meerdere output-devices aan, dus in Winamp ofzo kun je die kanalen apart benutten.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Ik heb een Terratec 1024 DMX Fire, samen met een Soundblaster64 van Creative,en daar werkt het perfect mee

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

TheLemon schreef op 29 December 2002 @ 15:58:
BPMstudio kan per kanaal apart uitsturen. Dus als je wilt kun je vier mono's eruit gooien of zo. Maar zoals al gezegd, de software moet het wel aankunnen, en ik weet niet zeker of dat bij twee winampjes gaat lukken.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://carrot.prohosting.com/

virtual turntables :)

perfect progje voor wat jij wil

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1