Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig kennis van pda's, wat ik wel weet is dat ik er een aan moet schaffen met de volgende mogelijkheden:

-Nederlandstalige software
-Moet goed samenwerken met XP
-Goed leesbaar scherm (in zonlicht of in donker)
-Voldoende opslag capaciteit (Eventueel met externe opslag capaciteit werken)

Het liefst wil ik dat hij het volgende kan en heeft of uitbereiding mogelijkheden heeft
-Agenda
-Adressen
-Memo's
-E-mailen onderweg (in combinatie met mobiele telefoon of 2e telefoonkaart?).
-Misschien een heel klein beetje surfen op het web.
-Memorecorder is een voorkeur, geen vereiste
-GPS, routeplanner
-bv een viewer voor auto-cad tekeningen (het zou handig zijn als ik daarop ook aantekeningen kan maken?)
-Misschien is het handig om hem zonder draad te kunnen laten communiceren met mijn pc. Omdat de pc in de kast staat.

Verder is het handig als ik hem in de auto op een steuntje of zoiets kan zetten zodat ik hem onderweg kan raadplegen (denk ook aan de routeplanner)

En ik weet niet in hoeverre dat kan, maar als dat ding in een steun staat en er zit bv een telefoonkaart in(als dat kan). Zou het handig zijn om er ook, naast mijn gewone telefoon, handsfree mee te kunnen bellen. Dan ga ik ervan uit dat als ik iemand moet bellen die in het adressen bestand staat ik die aan kan klikken en dat hij daarvanuit direct het nummer kan bellen.

Waarschijnlijk zal hij te zwaar worden om in je borstzakje te doen. Het is dan ook handig om iets te hebben waarin ik hem bij voorkeur aan mijn broekriem kan bevestigen en waarin hij dan ook een beetje beschermd is.

Is dit mogelijk en zo ja voor welke pda kan ik dan kiezen?

Verwijderd

uhmm de Xda van o2 :P

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 20:16

koornee

3!

een ipaq? met bluetooth.
maar of daar ook software voor een acad vieuwer voor is, dat weet ik niet.

of een palm, die nieuwe tungsten, werk ook met bluetooth.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 14:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat is je budget?

De dingen die je vraagt kunnen vrijwel met iedere moderne PDA...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
de kosten maakt opzich niet uit, gewoon de gangbare prijzen
het moet iedergeval goed samenwerken met win xp en met office.
En verder gps erop zou heel mooi zijn

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 17:34:
de kosten maakt opzich niet uit, gewoon de gangbare prijzen
het moet iedergeval goed samenwerken met win xp en met office.
Gangbare prijzen?
Die lopen van 100 euro tot 800 euro. Dus ik denk dat het beter is om je budget uit te drukken in een bedrag.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Topicstarter
naja zeg tussen 400 en 600

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 13:36
Misschien even wachten op de nieuwe Dell PDA's (zullen binnenkort wel in Europ te koop zijn)
Zie ook www.dell.com

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Tobias
ikmattie schreef op 28 december 2002 @ 18:05:
Misschien even wachten op de nieuwe Dell PDA's (zullen binnenkort wel in Europ te koop zijn)
Zie ook www.dell.com
Maar er is nog geen info te vinden over GPS en routeplanner voor deze Dell axim X5.

Topic over Dell pda: Dell PDA's

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Ik wil niet spammen, maar kijk eens op de site van de pocketpc club, daar is echt veel info te vinden. URL kun je uit de naam v/d club en met google wel achterhalen ;)
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 17:34:
...
Een GPS-reciever moet je apart aanschaffen, denk aan zo'n 300-500 euro

[ Voor 40% gewijzigd door InSPiRE op 28-12-2002 19:48 . Reden: quote + GPS erbij ]

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag kun je bijv. op die Dell PDA ook gewoon schrijven. Net als op een tekentablet ipv onscreen toetsenbordje te gebruiken?
:)

• Tobias
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 19:58:
Wat ik me nu afvraag kun je bijv. op die Dell PDA ook gewoon schrijven. Net als op een tekentablet ipv onscreen toetsenbordje te gebruiken?
:)
Voor deze vraag zou ik eigenlijk willen wijzen naar: Dell PDA's

Maar om toch even de vraag te beantwoorden: Die Dell Pda heeft als het goed is een geavanceerde handschrift-herkenning die jouw handschrift leert. Verder zal er ongetwijfeld een programma te downloaden zijn (of die zit er standaard op) om gewoon te tekenen. (Denk aan paint, maar dan met pen)

[ Voor 1% gewijzigd door Tobias op 29-12-2002 22:15 . Reden: typo ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Denk ook eens aan de Tungsten T van Palm. Zit bluetooth in, dus kan draadloos met je PC en/of telefoon syncen. Krijg je gratis een doc viewer/editor bij voor word, excel en powerpoint. En die werkt zelfs nog beter dan die je van Microsoft krijgt bij PocketPC (daar kan je geen plaatjes/tabellen in word docs bekijken!).
Voor GPS zijn er losse ontvangers die je erop kan aansluiten en kan koppelen aan een kaartlezer. (TomTom citymaps heet dat geloof ik). En het scherm is erg goed. Met 320x320 heel erg scherp en mooi helder, zeker bij daglicht.
Er zit ook een memo-recorder in (microfoontje) en een progje om nummers uit je adresboek te laten bellen door je telefoon. Dat kan door hem bij je telefoon te houden (vaste telefoon) en de piepjes te laten horen, via IR of via Bluetooth naar je mobiel.
Te koop vanaf ongeveer € 550,-

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Een GPS-reciever moet je apart aanschaffen, denk aan zo'n 300-500 euro
of deze kopen:

http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=4825

Lekker ding als je het mij vraagt, maar wel een beetje groot.

[ Voor 8% gewijzigd door zugzug op 13-01-2003 19:37 ]

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Pagina: 1