Videokaart voor in budget systeem

Pagina: 1
Acties:

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik moet voor mijn tant een pc in elkaar zette voor te internetten en tekstverwerking etc. :)

Mijn neefje wil echter wel een keer counter-strike, sof of quake spelen maar nu heb ik maar 40 euro voor een videokaart te besteden dus ik heb vrij weinig keuze :/

Ik heb voor deze prijs de keuze uit een:
gf2 mx400, tnt2 32mb en een radeon 7500.
De gf2 valt al af vanwege slechte 2d kwaliteit. :|

Dus nu heb ik de keuze uit de tnt2 en de radeon welke kaart moet ik pakken :?

offtopic:
Waar kan ik btw drivers voor de 7500 voor xp downloaden omdat de drivers die erbij zitten niet voor xp geschikt zijn

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

gfo schreef op 28 December 2002 @ 12:31:

offtopic:
Waar kan ik btw drivers voor de 7500 voor xp downloaden omdat de drivers die erbij zitten niet voor xp geschikt zijn
meuk: ATi Radeon drivers 6200/9069

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

De 7500 is sneller en lijkt me ook beter. Heb je google al eens geprobeert voor drivers?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44

Pubbert

random gestoord

gf heeft echt geen slechte 2d kwaliteit. de tnt2 imho nog slechtere kwaliteit. De Radeon's beeldkwaliteit is prima.. hoewel het niet alleen aan de chip ligt, ook aan de filters die de fabrikant erop zet etc.

Ga dus maar voor de Radeon7500. Deze presteerd ook nog het beste.

ps: Heeft hij SDRAM of DDR? Want er zijn ook 7500's met DDR d8 ik, maar die zijn weer duurder :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
als je moet kiezen tussen een tnt2 en een r7500 dan zou ik voor de r7500 gaan. Als ik me niet vergis is dat een radeon DDR? die dus vergelijkbaar is met een Geforce2 ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44

Pubbert

random gestoord

Tampie schreef op 28 december 2002 @ 12:35:
als je moet kiezen tussen een tnt2 en een r7500 dan zou ik voor de r7500 gaan. Als ik me niet vergis is dat een radeon DDR? die dus vergelijkbaar is met een Geforce2 ofzo?
De 7500 DDR was meestal net sneller als de GeForce2 Titanium. Dus hij is denk ik wel 2x sneller of meer dan een TNT2. Als hij SDRam heeft is hij een stukje minder snel. Maar nog wel sneller dan de TNT2 en GF2MX

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De radeon.

De 2D kwaliteit van de TNT is nog slechter dan die van de GF2

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik zou voor de radeon. Hoewel ik geen Fan van Ati bent maargoed.. Radeon dus!
Ik zelf hier een TNT 32 MB hier liggen en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met CS, Quake. SOF2 heb ik nog niet geprobeerd. :)

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

'k eb hier een radeon 32 MB DDR ofwel een 7200, prima kaart goede 2d en in spellen prima opengl en direct3d......ga nu wel een 9500 pro kopen, maar dat mag inmiddels wel na een jaar of 2a3...

xMouse

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

mr_petit

opperprutser

Dond3r schreef op 28 december 2002 @ 12:35:
gf heeft echt geen slechte 2d kwaliteit. de tnt2 imho nog slechtere kwaliteit. De Radeon's beeldkwaliteit is prima.. hoewel het niet alleen aan de chip ligt, ook aan de filters die de fabrikant erop zet etc.
in 2d zijn zowel gf1/2/3 als tntII even slecht (de filters zijn hier bepalend).
bij de ene fabrikant hebben ze het beter op orde dan bij de andere :/

ff ontopic

Ik zou voor de radeon gaan

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1