Toon posts:

DVD Speler Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds 2 jaar een Sony DVD speler, de DVP-S536D. Hij heeft het tot een maand terug prima gedaan. Maar als ik nu een dvd erin stop, zegt hij SOMS
C13 00*.
Cd's speelt hij wel gewoon goed af.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik denk dat sommige mensen hier er meer verstand van hebben dan bij BCC (waar ik 'm gekocht heb).

*C13 00 betekent dat de disc vies is maar dat is die helemaal niet :X

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
De lens kan ook vies zijn.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
zijn er 2 aparte lenzen dan? Eentje voor DVD en een voor CD? Zoja, zijn daar van die cleaning discs voor?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Ik weet wel dat eem dvd een hogere data dichtheid heeft. Je kunt het met een CD cleaning kit doen. Voor dat je het doet. Wacht ff op andere replays. Ik weet het namelijk niet helemaal zeker.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Ik kan het me niet meer helemaal helder voor de geest halen maar volgens mij is dit wel een veel voorkomend probleem bij bepaalde sony dvd spelers. Even zoeken op google geeft in elk geval heel wat resultaten. http://www.google.nl/sear...ewwindow=1&q=sony+C13+00+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 12:36 . Reden: typo ]

Verwijderd

Mogelijk dat de lens vies is of erger dat de laser current te hoog is geworden, met andere woorden dat de laser buiten specificaties is.
Oplossing: reinig de lens(en) voorzichtig met een wattenstaafje en een vluchtig middel dat weinig tot geen residu achterlaat.
Nog niet opgelost, dan neem contact op met je winkel en vraag of zij de speler op willen sturen naar Sony, vraag om coulance.
Sony zal als ze coulant zijn..kuch kuch, tegen een lage reparatie kosten een nieuwe laser plaatsen.
Je kunt zelf ook concact opnemen met Sony en vragen hoe ze hier mee om gaan, beter is om je speler dan ook zelf op te sturen dat scheelt je een bedrag x dat de winkelier bovenop de reparatie zet.

Verwijderd

Topicstarter
sjonge jonge, das lekker dan. Als ik weer geld heb ga ik een Yamaha dvd speler kopen..hopen dat die wat beter zijn

Maar ik ga er ook werk van maken dat Sony deze speler maakt natuurlijk tegen niet al te hoge prijs..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 17:31 ]

Verwijderd

Hey M_A_P, heb je heel dat topic wel doorgelezen.
De klachtomschrijving kan dus 3 dingen inhouden: vieze of slechte kwaliteit DVD's, laser die buiten specificaties is, zekering met te hoge Ohmse weerstand/onderbroken.
Dus als je handig bent dan zou je dat zelf kunnen controleren, eerst doormeten met een multimeter voordat je ook maar ergens aan soldeert.
Als je bent gaan solderen of je zet het apparaat niet goed inelkaar dan is het een groot risico om een dikke vette rekening van Sony te krijgen mocht je om coulance vragen..zo zijn ze daar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel dat topic doogelezen ja, en ga precies hetzelfde doen als sommige daar. Ik heb nog helemaal niks gesoldeerd ofzo en trouwens ik heb net een NIEUWE dvd aangeschaft maar wat krijg ik? C13 00 :X :o

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het alleen vaag dat cd's het wel gewoon doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 19:34:
ik vind het alleen vaag dat cd's het wel gewoon doen
Kan zijn dat bij dit type een andere lens gebruikt wordt, in iedergeval is de lasercurrent verschillend.
Zo kan het voorkomen dat DVD's niet afgespeeld worden en CD wel.

Verwijderd

Ik heb zo een Samsung DVD speler,uit een HP comp van een 3/4; jr oud.
Wel cd,maar geen dvd.
"ophalen en terugbrengen meneer,kan ong 20 werkdagen duren"aldus HP.
Kheb er zelf al een andere ingehangen voor 30 euro`s.
Kga dus echt niet zonder comp zitten voor die tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhh :X ja
Pagina: 1