Toon posts:

Asus V8440 passief koelen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog een thermaltake dragon orb 3 over ( zonder de fan maar die maakte toch een herrie ) en nu wil ik deze op mijn ti 4400 zetten
weet iemand hoeveel watt een ti 4400 is en zo ja , gaat dit ?

hier kun je zien dat hij een ti200 (overclocked @ 240/540) op constant 33 C houd
nieuws: Bouw een Dragon Orb op een GeForce
dus ik zou toch zeggen dat hij een ti4400 ook zou moeten koelen , zoveel meer watt is die toch niet t.o.v een gf 3 ti 200 ?

heeft iemand zijn ti 4400 al passief gekoelt ??

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Tip: Zalman ZM80A-HP :)

Site van Zalman

[ Voor 43% gewijzigd door Marcj op 28-12-2002 12:14 . Reden: Betere link :) ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
zo'n dragon orb is toch wel erg groot niet? kost je toch wel 4 pci sloten lijkt me.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
unfor schreef op 28 December 2002 @ 12:12:
zo'n dragon orb is toch wel erg groot niet? kost je toch wel 4 pci sloten lijkt me.
Nee ik denk waarschijnlijk 3, waarvan je eentje toch niet gebruikt ( AGP/PCI1 ).

Als ik mn Ti4200 vandaag binnen krijg (PoV SE dus net zo snel als TI4400) dan komt er zo'n zalmman geval op. Maar met een beetje massief koelblok moet je m ook wel passief kunnen krijgen.

• Marcj
  • Nu online
ExcaliburDexter schreef op 28 december 2002 @ 12:35:
[...]

Nee ik denk waarschijnlijk 3, waarvan je eentje toch niet gebruikt ( AGP/PCI1 ).

Als ik mn Ti4200 vandaag binnen krijg (PoV SE dus net zo snel als TI4400) dan komt er zo'n zalmman geval op. Maar met een beetje massief koelblok moet je m ook wel passief kunnen krijgen.
Het voordeel van die Zalman is dat de warmte via een heatpipe naar de bovenkant wordt verplaatst, waardoor je een nog veel groter koel-oppervlak krijgt en waar (bij de meeste tweakers) ook meer lucht langsstroomt (extra fans etc..)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Klopt ja maar die zalman heeft niet echt veel vinnen dus de totale oppervlakte zal niet echt veel groter zijn dan een s370 koelblok ofzo. Ik heb hier nu een GeForce2 (@pro snelheid) passief met een FOP32 koelblok. Ik denk niet dat een GeForce4 warmer wordt dan die GeForce2 pro.

• Marcj
  • Nu online
ExcaliburDexter schreef op 28 December 2002 @ 12:42:
Klopt ja maar die zalman heeft niet echt veel vinnen dus de totale oppervlakte zal niet echt veel groter zijn dan een s370 koelblok ofzo. Ik heb hier nu een GeForce2 (@pro snelheid) passief met een FOP32 koelblok. Ik denk niet dat een GeForce4 warmer wordt dan die GeForce2 pro.
Zalman heeft best wel veel vinnen hoor. Ik kan hem hier er wel even bijpakken... Totale oppervlakte: 1300cm2

Plus dat je dan maar één PCI-slot verliest :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44

Pubbert

random gestoord

Ik zou zeggen probeer het, je kunt met Smartdoctor toch kijken of hij niet te heet word?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
nope , alleen de deluxe heeft smartdoctor , en btw op de deluxe zit al een koperen koeler
maar weet niemand hoeveel watt de ti 4400 is ??
en die zalman vind ik niet zo'n suc6

en ik heb pci sloten zat dus :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 13:30 ]

• Marcj
  • Nu online
Mag ik ook weten waarom die zalman geen succes is?

Verwijderd

Marcj schreef op 28 december 2002 @ 13:31:
Mag ik ook weten waarom die zalman geen succes is?
ja ik ben ook benieuwd ;)
tot nu toe heb ik alleen maar positieve verhalen erover gehoord. et houd je kaart koel genoeg, geen geluid, lust voor het oog, en slechts 2 pci sloten kwijt...
ik vind et prachtig :)

• Marcj
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 13:35:
[...]

ja ik ben ook benieuwd ;)
tot nu toe heb ik alleen maar positieve verhalen erover gehoord. et houd je kaart koel genoeg, geen geluid, lust voor het oog, en slechts 2 pci sloten kwijt...
ik vind et prachtig :)
Correctie: slechts 1 pci-slot kwijt :)

Verwijderd

Topicstarter
nou omdat ik al koelblokkies op mijn geheugen heb hahaha heel simpel :P
dan heb ik die voor niks , en ik heb die thermaltake dragon orb hier al liggen
ALS ik iets nieuws ga kopen dan word het een low profile koeler van spire of coolermaster

• Marcj
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 15:27:
nou omdat ik al koelblokkies op mijn geheugen heb hahaha heel simpel :P
dan heb ik die voor niks , en ik heb die thermaltake dragon orb hier al liggen
ALS ik iets nieuws ga kopen dan word het een low profile koeler van spire of coolermaster
Als de koelblokjes op het geheugen niet al te groot is valt die Zalman daar gewoon overheen hoor. Zit wel een redelijke ruimte tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Marcj schreef op 28 december 2002 @ 15:38:
[...]

Als de koelblokjes op het geheugen niet al te groot is valt die Zalman daar gewoon overheen hoor. Zit wel een redelijke ruimte tussen.
dat zijn ze dus wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een trieste mededeling , ik kan hem niet meer modden , HIJ IS DOOD :'(
ik hoop dat het onder de garantie valt , dat zal toch wel ( ja er zit nog garantie op )

het zat zo , ik starten vanmorgen op en toen waren de kleuren heel raar enz ( niet uit te leggen en kan er ook geen photo van maken ) en in windows staan de iconen enz op de verkeerde plaats. Het eerst wat ik dacht was :" staat die vga koeler stil ? " maar dat was niet zo. Er is niks aan de kaart te zien of te ruiken. Maar hopen dat ze bij perfect systems ( www.perfect-systems.nl ) niet al te streng zijn en gewoon een nieuwe sturen

Nu zit ik weer met die Crapy riva tnt2 m64 :'( en 3d maxen gaat nu ook niet meer zo goed als je een auto aant tekenen bent die over de 15000 polygons bevat :D
Pagina: 1