[Win XP] Windows start niet door.

Pagina: 1
Acties:

• SpOOkyZz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 15:01
Het opstarten van windows gaat nie helemaal zoals het hoort, je zet uhm aan, venstertje winXP, zwart beeld, waarna het inlogscherm zou moeten komen voor de profielen, dit gebeurd alleen niet hij herstart de computer :'( als je dan de computer uitzet en dan weer aan start hij wel goed door...dit probleem heb ik alleen als de comp. een tijdje heeft uitgestaan...

dit had ik vroeger nooit..iemand die een idee heeft?

Verwijderd

Heb je dit al geprobeerd?

In plaats van dat de PC dan gaat rebooten, krijg je een BSOD, en met de inhoud van dat BSOD kun je zoeken in de Microsoft Knowledge Base naar een mogelijke oplossing.

Verwijderd

als hij windows niet eens inkomt hoe moet hij dat instellen?!

*bijdeweg wordt je CPU niet te warm1? (ik weet uit ervaring dat na 56 graden WinXP niet meer start :9)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 11:44:
Safe mode misschien? Of juist na die reboot, zie openingspost :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 11:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 11:44:
Hij kan Windows wel in, na reboot. (zie openingspost ;) )

• SpOOkyZz
Na een 2e boot kom ik windows idd wel in, dat is het vreemde juist...alleen als ik de eerste keer XP op wil starten komt deze niet verder als de XP opstartschermpjus, ik krijg dus ook geen BSOD, omdat de computer gelijk gereset wordt..

Verwijderd

SpOOkyZz schreef op 28 December 2002 @ 11:54:
Na een 2e boot kom ik windows idd wel in, dat is het vreemde juist...alleen als ik de eerste keer XP op wil starten komt deze niet verder als de XP opstartschermpjus, ik krijg dus ook geen BSOD, omdat de computer gelijk gereset wordt..
Dan moet je dus mijn post even lezen, daar staat de oplossing in dat je i.p.v. de reboot een BSOD krijgt :)

• SpOOkyZz
Ik had deze optie al aangevinkt staan, weetnie of dat het probleem is?! kheb de optie iig nu uitgezet...want een BSOD kreeg ik nooit

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 11:44:

*bijdeweg wordt je CPU niet te warm1? (ik weet uit ervaring dat na 56 graden WinXP niet meer start :9)
Ehm, complete onzin hoor :) Kan makkelijk

• SpOOkyZz
We Are Borg schreef op 28 December 2002 @ 14:55:
[...]

Ehm, complete onzin hoor :) Kan makkelijk
Jupz, dat d8 ik ook, zeker als je comp net aanstaat looptie bij mij echt niet gelijk op naar de 60graden (blijft ergens bij de 48hangen)...

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Toevallig pas geleden er hardware bijgeplaatst?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, op mijn hobby bak. Maar nadat ik er extra hardware heb ingeplaatst.
De Voeding lijkt het niet helemaal te trekken.
In het eerste scherm intialiseert Windows XP de hardware een laad de 1st level drivers.
Na een warm-reboot start XP wel door. al wil hij zich daarna nog wel eens onstabiel gedragen.
Tijdelijk maar even wat zut van de stroom gehaald. en hij draait weer als een zonnetje

Gekke is wel dat Linux er weinig last van heeft.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• SpOOkyZz
Heb pas een nieuwe printer op de computer aangesloten, maar dat kan het probleem niet zijn want die heeft zijn eigen voeding... Maar ik zal is proberen wat hardware lostekoppelen en dan kijken wattie met een koude start doet...
Pagina: 1