Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefoonnummer behouden bij omzetten ISDN > ADSL

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:39
Een tijdje geleden ben ik bij TellMe geweest omdat nu *eindelijk* ADSL in beeld komt hierzow...
Ik heb nu ISDN en wil dat weer terugzetten naar een gewone analoge verbinding en dan ADSL nemen.
De man achter de desk wist mij te vertellen dat het dan helemaal niet zeker was of ik dan mijn hoofd-telefoonnummer kon behouden. Wat vinden jullie van dit verhaal?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
heb helaas geen antwoord op je vraag, maar waarom wil je niet gewoon je idsn behouden als ik vragen mag?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
Is toch logisch dat ie dat niet wil... bellen tijdens internetten, maar strax kan hij dat ook tijdens internetten met een analoge verbinding. En is natuurlijk cheaper :)

* ephymerous denkt dat je je telefoonnummer kan behouden

XXXVI

• GeeBee
Precies! Ik heb ISDN genomen om beschikbaar te zijn tijdens internetten en vanwege de hogere snelheid. Die voordelen heb je bij ADSL ook.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Lees omzetten ISDN naar Analoog maar eens...

Het kan dus wel, maar het is lastig.

• GeeBee
Dank je! Ik zal nog eens gaan praten met ze.

Verwijderd

Korakal schreef op 28 December 2002 @ 11:52:
Lees omzetten ISDN naar Analoog maar eens...

Het kan dus wel, maar het is lastig.
De processen zijn inmiddels veranderd, dus zou een remigratie ISDN>PSTN met behoud van het hoofdnummer geen probleem meer moeten zijn. Het wordt gewoon door een monteur gedaan, kosten:

Het entreegeld voor het aansluiten van een 'gewone telefoon' bedraagt € 45,- (incl. BTW).

Vanaf januari mag zoals vanouds de buitenmonteur weer binnenwerk doen en mag de monteur die het binnenwerk komt verichten weer de kabel en hoofdverdelruimten in. Dit bespaart een hoop ergernis van de klant maar zeker ook voor de monteur........en gewoon weer 1 monteur bij de klant

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 12:43 . Reden: toevoeging ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Lekker ISDN behouden...

Je hebt oa een centrale (waarschijnlijk) en die raak je kwijt. Ook meerdere lijnen (2) is wel handig.. Nummerherkenning zit er ook bij, kost bij analoog ook weer iets extra. Prijsverschil is erg klein per maand.

Omzetten naar analoog kan, maar kost een hoop tijd, en gezeik... En ADSL te snel aanvragen en het gaat fout bij KPN.. je moet dan ook nog eens wachten tot je lijn volledig weer analoog is, en OOK de kpn administratie... anders kun je lachen

Verwijderd

DJSmiley schreef op 28 december 2002 @ 12:38:

Omzetten naar analoog kan, maar kost een hoop tijd, en gezeik... En ADSL te snel aanvragen en het gaat fout bij KPN.. je moet dan ook nog eens wachten tot je lijn volledig weer analoog is, en OOK de kpn administratie... anders kun je lachen
Is volgens mij ook eenvoudiger geworden, laatst bij een klant een PABX geinstaleerd, op maandag de lijnen binnen, online aangevraagd, op donderdag lag de bevestigings brief ISP al op de mat. 4 weken later lag het DHZ pakket er en kon ie gelijk online.
Dus zo kan het ook...duurt altijd ff totdat de processen goed op elkaar afgestemd zijn, zeker als je met verschillende partijen en afdelingen te maken hebt.....
Pagina: 1