[GT] Overzichtpagina opstellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Het valt me op dat in de topics 'Digitale Camera Foto's deel x' (en waarschijnlijk ook in andere topics, maar daar kom ik minder vaak) regelmatig gevraagd wordt wat bijvoorbeeld een UV-filter nou precies doet. Af en toe komt daar dan een antwoord op met eventueel een voorbeeldfoto erbij, maar dit is zoals gezegd af en toe, en dit is ook niet terug te vinden, dus wordt het even later opnieuw gevraagd.

Is het hierom, en ook omdat ik zelf ook vaak nieuwsgierig ben naar wat een dergelijke toevoeging aan je camera nou precies doet, niet mogelijk een algemene pagina in te richten met vergelijkingsmateriaal (vergeef me als die niet bestaat...), en die in de FAQ te vermelden? Ik denk hierbij aan een overzicht van foto's met en zonder filter, lens, of iets dergelijks.

Hiermee samenhangend, iets waar ook vaak om wordt gevraagd, is hoe een foto is gemaakt, al dan niet in Photoshop. Aan de ene kant denk ik hierbij aan zwart-wit-foto's met het onderwerp in kleur, aan de andere kant aan wat de setting is bij het maken van een foto (zie bijvoorbeeld de foto's met een volledig belichte appel en een gitzwarte achtergrond).

Deze vragen worden nu al vaak in de topics gesteld en meestal al dan niet geirriteerd afgedaan met 'je bent beginner, zoek dat zelf maar uit'. Af en toe neemt iemand de moeite (bijvoorbeeld Majic of Firecow) om het uit te leggen, en dat wordt zeer op prijs gesteld.

Kortom: bestaat er al een dergelijke pagina, of zo niet, kan een dergelijke pagina worden opgesteld en in de FAQ vermeld?

[edit]
en op dit moment wordt er aan het topic Digitale Camera Foto's deel 10 een perfect voorbeeld toegevoegd van wat ik bedoel :)

[ Voor 7% gewijzigd door sjroorda op 28-12-2002 11:11 ]