Toon posts:

Home Theatre PC advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om zo'n mooie alles in een PC te gaan bouwen die ik als "Home Entertainment Set" wil gaan gebruiken. Dus DVD, MP3, CD, Radio en als Personal Video Recorder (Hard Disk recording). Dit alles aangesloten op mijn JVC breedbeeld en Sony 5.1/DTS versterker (optisch in). Aangezien ik hier niet erg veel ervaring mee heb vraag ik een beetje advies. Ik ben nu tot de volgende configuratie gekomen. Kunnen jullie er eens naar kijken en je pijlen op los laten. Het gaat me vooral om de video, tv en geluidskaart

Processor: AMD 1800+
Moederbord:???
Video: XFX GeForce 4 MX420, 64MB DDR TV-out
TV / Video: ATI TV Wonder VE
Geluid: Hercules Fortissimo 3 7.1

De rest volgt nog maar lijkt me niet zo belangrijk. Een mooi kastje vind ik wel ergens. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Alvast bedankt

Danny

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Neem liever een ATI all-in-wonder kaart. Een 8500 ofzo. Niet duur, en je hoeft niet een losse tv-kaart te kopen. Met een 8500 kan je ook leuk een spelletje spelen.

Die 1800+ is goed,maar ik adviseer je om van TV op te nemen in MJPEG, DivX (3.11, 5.02 of XviD) in 768x576 (full pall 4:3) is denk ik zelfs voor een 1800+ nog te zwaar om realtime te doen. Ga er vanuit dat 2 uur opnemen ongeveer 15GB kost.

Koop een geluidskaart die een digitale uitgang heeft, en sluit je pc daarmee aan op de receiver. Ikzelf heb een Terrate DMX XFire 1024 daarvoor. Een geluidskaart die zelf AC3 en DTS kan heb je niet nodig, omdat je receiver dat zelf snapt.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

het is niet nodig om een Fortissimo te kopen omdat je reciever al 5.1/DTS heeft, koop gewoon een simpele kaart met digitale uitgang..

edit: oops, de gene boven mij had het ook al gezegd..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 11:15 ]

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Voor het opnemen van video heb je inderdaad een zeer grote hardeschijf nodig, aangezien de bestanden erg groot worden.

Daarnaast zou je inderdaad beter voor een ATI kunnen gaan. De beeldkwaliteit van de tv-out van een Ati is over het algemeen een stuk beter dan die van een Geforce 4, iets wat voor een ht-pc natuurlijk erg belangrijk is.