[CDO] Client operation failed bij ophalen bep. properties

Pagina: 1
Acties:

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Ik ben dus bezig (in ASP) om met behulp van CDO mijn exchange mailbox (inbox, alleen e-mail) uit te lezen en deze weer te geven via een webpagina.

Ik maak een MAPI Session aan, ga naar de inbox, en start een loop die alle mailtjes ophaald.

Nu het vreemde: ik haal de afzender, het onderwerp, en het bericht zelf op (de properties subject, text en sender). Bij 9 van de 10 berichten gaat dit goed, maar bij enkele gaat het fout. Ik krijg de melding:

code:
1
2
3
4
5
Collaboration Data Objects error '000043ed' 

The client operation failed. [Microsoft Exchange Server Information Store - [E_FAIL(80004005)]] 

/MailImport.asp, line 62

Line 62 is de regel waar ik "text" wil toewijzen aan een variabele:

code:
1
Text          = EmailObject.text

Ik ben nu eens gaan proberen, en van deze "foute" berichten kan ik een aantal properties niet ophalen, en een aantal wel ... subject lukt wel, terwijl sender en text niet werken :?

Ik heb zowat alle properties bekeken, maar ik kan geen verschil ontdekken tussen de mailtjes waarvan ik de tekst wel kan ophalen en mailtjes waarvan ik de tekst niet kan ophalen.

Als ik on error resume next gebruik om de bovenstaande code heen dan loopt mijn script wel goed, en daarbij heb ik dezelfde code ook nog eens op een andere mailbox gebruikt waar alles wel goed ging, ik denk dus niet dat het door mijn code komt.

Een zoektocht op Internet leverde helaas weinig op. Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Zou je eens wat meer code kunnen posten?

• JamesTiberius

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Dat kan, maar het gaat hier meer om de "vreemde" foutmelding, de code zelf heb ik al vaker gebruikt, en daar is volgens mij niets mis mee.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  'Aanmelden bij exchange
  Dim SessionObject        : Set SessionObject = Server.CreateObject("MAPI.Session")
      SessionObject.Logon "", "", False, True, 0, False, strProfileInfo

'Objecten aanmaken
    Set FolderObject  = SessionObject.GetDefaultFolder(1)
    Set MessageObject = FolderObject.Messages
    Set EmailObject   = MessageObject.GetFirst

'Emailtjes doorlopen      
    While ((Not (EmailObject Is Nothing)) AND LoopCounter<500)

LoopCounter = LoopCounter + 1

Subject       = EmailObject.subject
      Text          = EmailObject.text
      Sender        = EmailObject.Sender.Address
      AdresBoeknaam = EmailObject.Sender

Set EmailObject = MessageObject.GetNext

Wend

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
welke versie van CDO gebruik je? (dus, werk je op win2k server en is de exchange server een andere machine?). Is Outlook geinstalleerd op de webserver? (levert nl. een foutieve CDO lib), zijn de emails die je niet kunt lezen emails die alleen aan jou zijn gericht of niet? (ivm rechten, je logt nu in als de anonymous user). Welke versie van exchange gebruik je? (5.5 of 2000, welk service pack).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• JamesTiberius

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Exchange 2000 sp3, windows 2000 server sp3 (beiden op dezelfde machine), ik log in als de gebruiker van de betreffende mailbox, geen outlook / office op de server geinstalleerd

• JamesTiberius

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Opgelost! niet te geloven...

Verplaatsen van mail naar een andere mailbox om vervolgens weer terug te zetten naar de oorspronkelijke mailbox loste het probleem op.

Waarschijnlijk inderdaad een rechten probleem, ik wist alleen niet dat je ook rechten kunt hebben op e-mail bericht niveau.

In ieder geval bedankt voor de reacties (hoewel deze alleen maar mijn gebrek aan info aangaven ;) )

Pagina: 1