Ik ben sinds een paar maaanden in het bezit van ADSL HCCnet basis met een Alcatel Speedtouch v510 i (Modem voor ISDN, firewall, siwtch en router ineen). NU staat er ook sindskort een nieuwe computer (Dell 8200 met PIV 2.4 GHZ, 40B en 512mb RDram) waar ik een Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter in het zitten. Op mijn kamer staat een Dell PIII 450 met 256 mb RAM waar dezelfde ethernetkaart inzit. De Dell is verbonden met het modem door een 5 meter UTp CAT 5 kabel goedgekeurd door routershop. DE PIII 450 zit met een UPT CAT5 kabel van 2 meter verbonden met het modem. De PIV zit in de eerste slot van de switch en de PIII in het tweede slot. Nu is het zo dat als ik de PIII uit heb staan de snelheid op de PIV uitstekend is (54 kb/sec @ speedtest). Als ik echter de PIII aan heb staan (MSN, en KazaA waar niks staat te downloaden of te uploaden en verder geen internettoepassingen) het internet op de PIV heel erg traag gaat (á la 33k6).
In de handleidng van het modem staat niks over instellen van prioriteiten van de verschillende poorten op het modem en wisselen van poorten (kabels wisselen dus) heeft niks uitgehaald. Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Als het zo door gaat is me pa van plan ADSL op te zeggen omdat ISDN dan toch sneller gaat.....:S
In de handleidng van het modem staat niks over instellen van prioriteiten van de verschillende poorten op het modem en wisselen van poorten (kabels wisselen dus) heeft niks uitgehaald. Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Als het zo door gaat is me pa van plan ADSL op te zeggen omdat ISDN dan toch sneller gaat.....:S