[GF2Pro/Mobo/Voeding]Gevolgen van stroomstoring

Pagina: 1
Acties:

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Systeemspecs in signature
Na een drietal weken zelf proberen en vooral veel vastlopers, heb ik besloten nu zelf maar een topic te openen, omdat ik door de bomen even niet meer het bos zie :(
Wij hebben hier in Rotterdam een stroomstoring gehad 3 weken geleden, met het gevolg dat mijn 250W voeding(no-name) het begeven heeft. Hierop heb ik een nieuwe 300W voeding gekocht, en zowaar deed mijn PC het weer :)

Nu heb ik sinds dat moment aardig last van vastlopers met mijn videokaart, en het lijkt een hardware/drivers probleem te zijn, alleen kan ik het niet precies lokaliseren :(
Hier de pogingen die ik zelf heb ondernomen + resultaten:
  • Al 5 x schone WinXP install
  • Via 4in1 4.45 drivers
  • Detonator drivers: standaard XP, 21.82, 23.11, 40.92
  • Alle AGP aperture sizes geprobeerd, Pnp OS: Yes/No
  • Geheugen getest met memtest86: alles goed
  • Processor getest door een koe te laten grazen: geen probleem
  • Alle andere kaarten uit mijn PC gehaald: geen verschil
  • 8x8 Fan op Geforce gezet: geen verschil
Het probleem is dus dat bij de drivers > 23.11 alles goed loopt, behalve 3D apps, die lopen binnen 10 sec vast.
Bij drivers =< 23.11 loopt ook in een 2D omgeving de boel in een infinite_loop.
De standaard XP drivers wekren wel goed, alleen is daar de performance een beetje slecht van: 2000 3DMarks, terwijl ik met 23.11 zeker 2500 haalde...

Het gekke is dat ik voor de stroomstoring redelijk goed 23.11 kon draaien, alleen liep hij soms vast onder een ander account dan de mijne :?

Toen mijn vader gister de PC gebruikte sprong na het opstart scherm van WinXP ook ineens de monitor op zwart : "signal frequency out of reach" (of zoiets)

Waar ligt nu het probleem? Is mijn GF2 dood, of ligt het aan de AGP poort op het moederbord(waar ik toch niet zo tevreden over ben) kapot?

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 28-12-2002 12:25 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Als je zelf al niet tevreden bent met je mobo kun je je de moeite besparen door er een nieuwe in te zetten. Dat lijkt mij dan wel zo makkelijk :)

Maar ja, is dan je probleem opgelost ?

Vastlopers > krijg je dan een groene streep achtig iets bovenin je beeld ??

• Canis Lupus
SandeR schreef op 28 december 2002 @ 10:48:
Als je zelf al niet tevreden bent met je mobo kun je je de moeite besparen door er een nieuwe in te zetten. Dat lijkt mij dan wel zo makkelijk :)
Mij ook, alleen als ik geld kan besparen doe ik dat graag :)
Maar ja, is dan je probleem opgelost ?
Vastlopers > krijg je dan een groene streep achtig iets bovenin je beeld ??
Nee, bij de vastlopers freezed de boel gewoon. Ik heb voornamelijk 3DMark 2001 geprobeerd, en dan zit de boel gewoon binnen 10 sec vast :(

Maar om verder te gaan met het probleem: wat is een goed socket 370 mobo met AGP 4x en ATA 100, 4-way memory interleaving en 4-level In Queue Depth?

• Canis Lupus
Het rare is dat met de standaard winXP drivers (die ik net dus maar heb geïnstalleerd) 3DMark 2001 wel helemaal goed loopt. Alleen is de performance redelijk bagger (2100 pts).
Zodra ik een andere driver gebruik loopt hij wel ergens vast.

Kan het zijn dat de winXP standaard drivers bepaalde functies niet gebruikt? Zo zou het kunnen dat de standaard drivers wel werken en de andere niet, terwijl het eigenlijk een hardware probleem is.

Hoe zou ik mijn GF2Pro kunnen testen? Heeft het zin om even win98SE te installeren, of op mijn Celeron 266 de kaart te testen?

• Canis Lupus
Ik zal mijn vraag nog een 'rephrasen' :

Is dit een hard- en/of software probleem :?

En anders, hoe kom ik erachter wat het is? Ik draai sinds gister met de standaard windows drivers, en dat gaat goed, alleen is de performance onder 3D gewoon slecht. Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Canis Lupus op 29-12-2002 13:42 ]

• Canis Lupus
Nou, het probleem is opgelost: nieuw mobo :)

Ik heb nu een Asus TUSL2-C met Intel 815 chipset. En dat loop als een trein: 3085 i.p.v. 2600 3DMarks :*)

Bedankt voor alle reacties ;) :P

Pagina: 1