Asus A7v die gaat piepen.

Pagina: 1
Acties:

• urchuin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 15:45
ik heb een duron 600 en een asus a7v. Heb de L1-bruggetjes verbonden met een potlood. Bij het oc-en gaat hij niet verder dan 650 Mhz, een multiplier van 6,5 en een FSB van 100 Mhz.

Als ik de multiplier op 7 of hoger zet gaat het mobo piepen. Ik weet niet of dit een waarschuwing is van het mobo of dat ik de bruggetjes niet goed heb verbonden.

[edit]
weet er iemand het url voor de handleiding waarin staat welke bruggetjes voor welke frequentie zijn.
[edit]

Verwijderd

Het lijkt me dat je de bruggen wel goed verbonden hebt, anders kreeg je 'm ook niet op 650. Het kan zijn dat één van de bruggen niet goed is verbonden zodat 700 niet lukt. Er waren toen de potloodtruc net bekend werd wel uitgebreide schema's over welke bruggen moesten verbonden worden voor welke snelheden geloof ik (not sure though :) )
Anyway het kan ook zijn dat je gewoon pech hebt en je duron inderdaad niet hoger wil.
Heb je al geprobeerd het voltage wat op te schroeven? 1.7, 1.75 zoiets zou voor 700 MHz wel genoeg moeten zijn.

Succes ermee!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
Heb zelfde probleem gehad
potloodstrepen uitgummen, potlood sleipen (ofzo), en opnieuw zetten, meerdere bruggen raakten elkaar, daarom haalde die alleen maar 6.5
no thanks

Verwijderd

Gewoon je speaker disconnecten

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

kijk de handleiding van je mobo voor de betekenis van de piepjes...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• urchuin
Weet er iemand het url voor de handleiding waarin staat welke bruggetjes voor welke frequentie zijn

Verwijderd

dat is geen handleiding.... gewoon op tom's

• urchuin
je bedoelt die handleiding op tom's waar je op je proc de baantjes moet gaan verhalen er ergens anders weer moet gaan neer zetten. om het voltage en de multiplier te kunnen vertellen.
Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon alle L1-bruggetje goed verbinden en dan kan die als ik goed koel tot 1000 Mhz.

• urchuin
oke het is me nu gelukt om hem op 750 te krijgen. maar bij 800 gaat hij weer piepen.

zitten alle bruggetjes dan goed. welke bruggetjes zitten nu wel goed weet iemand dat.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
heb je ze opnieuw getrokken de strepen?
Pagina: 1