Temp problemen

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Een vriend van me heeft last van vastlopers.
Zijn hele systeem is gloednieuw en naar mijn idee zijn alle onderdelen goed (voeding etc.)

Asus A7V-266EX
AthlonXP-1900
Noisecontrol Silverado
Leadtek 4400
PC2100 Geheugen

Het is vermoedelijk een temperatuur probleem omdat de computer uit gaat (temp protection) wanneer deze een onder zware belasting wordt onderworpen (direct3d of CPU-Burn)

Hij is alleen stabiel (maar ook niet super) op 1200 MHz (12x100)
En op default snelheid (12x133 1600MHz) houdt hij het nooit lang vol om aan te staan.

Hij gaat gelijk uit wanneer ik CPUburn er op los laat.

We hebben nu al een aantal keer de Silverado er opnieuw opgezet en het lijkt of hij ook niet helemaal lekker op de socket past. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?

[ Voor 19% gewijzigd door BeachPatroller op 28-12-2002 09:54 ]

Ik ben malle Pietje niet.

Verwijderd

Een Silverado kan er maar op 1 manier goed op. Lees het boekje nog een keer goed.
Ik zou ook het padje er af halen en vervangen door wat goede koelprut.
En zorg dat je de koeler er niet steeds af hoeft te halen. Het is een zwaar ding (veel zwaarder dan de max. specs voor de socket), en zit vast zonder gebruik te maken van de 4 mobo-gaten. Het is trouwens een klote-koeler wat montage betreft.

Andere vraag: op hoeveel volt heb je 'm draaien? Ik heb hier een 1800+ met een Silverado @ 6 volt. Weliswaar op 1,6 volt. En dat gaat ook onder full load goed. Als je maar zorgt dat je kast goed geventileerd is.

Verwijderd

ik neem dat je de vier bijgeleverde rubbertjes ook op de cpu heb geplaatst?

check anders deze pdf ff : http://www.whynoi.se/support/pdf/Silv_eng_E_twoup.pdf

Verwijderd

Wat is de temp. eigenlijk wat het bios aangeeft?

• BeachPatroller
Dat klopt, maar hij kan ook maar op 2 manieren waarvan er bij de 1 de zilverenplaat voor een groot deel over de socket komt (en dat is fout uiteraard).

Ik heb de 12 volt stekkertjes gebruikt en de fans draaien allebij zo een 3700 toeren (en gaan harder draaien als de CPU onder full load wordt gezet)

Temp is Idle 60 Graden en dat lijkt mij te hoog voor deze koeler.

En die andere manier zorgt dat de zilveren plaat heel dicht bij dat randje van die socket komt (waar de lever aan vast zit). En zo dicht dat ik heel erg moet klooien om die veer vast te zetten (veer tegen de Silverado aan). Koelprut heb ik er goed opgedaan (niet teveel enzo). Is er een handigheidje voor om hem vast te zetten?

[ Voor 20% gewijzigd door BeachPatroller op 28-12-2002 10:22 ]

Verwijderd

Niet draaien met de koeler iig. Ding aan 1 kant er op haken, rustig waterpas kantelen, en dan voorzichtig met een platte schroevendraaier druk opbouwen tot de haak achter de socket blijft steken.

Het is pielen maar het kan.

Verwijderd

gebruik je ook zo'n spacer (coppershim) ?

Verwijderd

Je mag bij een Silverado nooit een shim gebruiken.

Verwijderd

60 graden is aan de hoge kant inderdaad, maar het lijkt me dat dat niet de instabileit hoeft te bepalen, heb je al eens gekeken met memtest86? http://www.memtest86.com/ Dan zou je in ieder geval moeten kunnen zien of je geheugen nog okeej is.... Dat is vaak een veroorzaker van @random vastlopers, miets het de temp inderdaad niet is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 10:24:
Je mag bij een Silverado nooit een shim gebruiken.
hehe, daarom vroeg ik het ook ;)

• BeachPatroller
Nee ik gebruik geen shim. Ik heb het geheugen al een keer omgeruild en dit heeft niet geholpen. Ik weet bijna zeker dat het niet aan het geheugen ligt omdat CPU burn niet geheugen intensief is en omdat dingen die veel geheugen gebruiken en minder processor power niet vastlopen.

Verwijderd

vaag probleem.... en de core van je XP ziet er nog gewoon goed uit?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een vraagje aan HlpDsK:

Wat versta je onder goede koelprut? Want ik was laatst de AMD website aan't bekijken en daar adviseren ze juist wel die kauwgom te gebruiken omdat die geschikt zou zijn voor langdurig gebruik.

Ze beweren geloof ik dat die andere koelpasta (tubetje) alleen geschikt is als je regelmatig je cooler verwijdert :?

[ Voor 2% gewijzigd door Glashelder op 28-12-2002 23:30 . Reden: langdurig ipv lang ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1