The Specified Network Name is no longer available

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
De laatste tijd krijg ik steeds vaker de melding "The network name is no longer available" als ik files aanspreek vanaf en network share op mijn Win2K server.

Als client gebruik ik dan XP of win2K pro.. soms helpt de file nogmaals aanspreken of een refresh doen, andere keren krijg ik dan even later weer die melding.

Het netwerk is niet overbezet daar het vaak de enige 2 machines op mijn switch zijn, een terminal sessie naar de zelfde server gaat gewoon verder, ook de connectie met de exchange server op dezelfde machine loopt gewoon door. CPU load op de server is normaal en ver van de 100%.

Enige wat ik zelf kan bedenken is dat Kazaa Lite draait op dezelfde server en die heeft een flink aantal files open staan. Kazaa afsluiten heeft echter geen effect dus daar zal het niet aan liggen.

Vreemde is dat als ik b.v. een zelfde filetransfer vanaf de server doe i.p.v. vanaf de client dat het dan wel altijd prima werkt. |:(

Help ?

IP Rocks

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Heb ook een poosje last gehad van de mededeling, zodra ik grote of veel bestanden ging overzetten vloog de netwerkverbinding er uit.
ogeveer een week 'savonds zitten zoeken in allerlei instellingen en plots was het weer verdwenen zonder traceerbare oplossing.. :?
Ben wel benieuwd naar een aanleiding voor dit probleem, wat meer specs zouden wel helpen denk ik...
winxp,sp1
amd2000+,asus7v333, intel 100mbps nics, 3com switch, audigy2, msi gf4ti4600
1024MB 333 mem.

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dit probleem heb ik op mijn werk ook. Is een HP netserver met NT4. Ook nadat ik een grote hoeveelheid data gekopieerd heb "verliest" hij alle shares. Een reboot is dan het enige wat helpt.
Ben toch erg benieuwd wat hiervoor de oplossing is!

• maartenba
  • Laatst online: 18-08 11:39
Heb dit ook met shares op mijn Linux (samba) server, en alle andere services blijven ook gewoon doorwerken.
Het probleem doet zich trouwens ook enkel voor bij files die ietsje groter zijn als een word docje.

• MrG
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

Ik heb het ook gehad en gelukkig kunnen oplossen via onderstaande oplossing van technet (aangezien technet URL's hier voor geen meter werken paste ik het ff)
Microsoft Knowledge Base Article - 297684

SYMPTOMS

When you perform drive mapping from a Windows 2000-based client computer to either a Microsoft Windows NT or Windows 2000 network share, the drive mapping may be disconnected after 15 minutes of inactivity and Windows Explorer may display a red "X" on the icon of the mapped drive. However, if you attempt to access or browse the mapped drive, it reconnects quickly.
CAUSE
This behavior can occur because both Windows NT Server version 4.0 and Windows 2000 Server can drop idle connections after a specified time-out period, which by default is 15 minutes, so that server resources are not wasted on unused sessions. The connection can be re-established very quickly at a later time, if required.
RESOLUTION
To resolve this behavior, use a command to change the default time-out period on the Windows NT Server 4.0 or Windows 2000 Server: At a command prompt, type: net config server /autodisconnect:30.

The valid value range to configure this setting from a command line is from -1 through 65,535 minutes. To disable Autodisconnect, set it to -1.

NOTE: This step must not be confused with the remote access Autodisconnect parameter that is turned off if you set it to a value of zero (0).

If you set Autodisconnect to zero (0), this setting is not turned off and after a few seconds of idle time very fast disconnections can occur.

For additional information about increasing the default time-out period, click the article numbers below to view the articles in the Microsoft Knowledge Base:

138365 How the Autodisconnect Works in Windows NT

128167 Server Service Configuration and Tuning

NOTE: The default time-out period cannot be changed in Microsoft Windows 95-based and Microsoft Windows 98-based clients that have shared resources.
MORE INFORMATION
Some earlier programs may not save files or access data when the drive is in the disconnected state. However, these programs function normally before the drive is disconnected.
Ik heb die setting net config server /autodisconnect:-1
gebruikt op de server, toen waren mijn problemen verholpen.
Voor de zekerheid heb ik dit commando ook in het loginscript gedaan zodat alle clients (terwijl dat volgens MS niet zou hoeven) ook deze setting krijgen.

Voor mij was dit de oplossing.

• polleke
bedankt voor je posting, maar helaas is dit niet mijn probleem.
Heeft er iemand nog meer oplossingen? Ik had ook al bij technet gezocht maar helaas.....

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
mja bij mij is dat het ook niet, het gebeurd alleen bij actieve conecties, gewoon midden in een file..

Zwaar irritant..

IP Rocks

• polleke
ja bij mij ook. Maar bij mij gebeurt het ook als de server ongeveer 2 weken in de lucht is. Spontaan zijn de shares dan niet meer benaderbaar.

• polleke
*kickje*

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Ik ken dat probleem ook wel maar dan komt het of door overbelasting van de processor (shares zijn niet weg maar de RPC port mapper kan niet worden aangesproken of zoiets was het) of een geheugen lek.
Ik had het probleem met een driver van een vage netwerkkaart.
Toen ik een standaard driver van een realtek oid had geinstalleerd die het ook deed op die kaart was alles opgelost.
Helaas weet ik niet meer alle details, pc heb ik ook niet meer.
Ik weet nog dat het een P60 met 80 MB EDO geheugen was en een 2,5 IDE schijf.

Ook klapte de terminal service op de server als ik een sessie wou opstarten.
Verders werkte alles echt super perfect.

Ik heb W2K advanced server zonder SP, met SP1 en SP2 getest en niets hielp (behalve die andere NIC driver dan).

Een geheugen lek betekent niet per definitie dat iets heel je geheugen in korte tijd verbruikt. ik had altijd nog 7 of 8 MB vrij en met of zonder swap file scheelde niets.

mookie

• polleke
Ik zal morgen even kijken of het aan het geheugen ligt. Maar volgens mij had ik nog een hoop geheugen vrij op het moment dat de shares "verdwijnen".

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025
:? Help, help, help, ik heb hetzelfde probleem tussen een XP werkstation en een Server met Win2000 Server.
Heb overal al gezocht (Google, diverse forums etc) maar kan geen oplossing vinden.

Alle instellingen zowel op server als op werkstation gecontroleerd maar niets helpt !!

Het moet toch werken ??? Een fileserver waar je niet eens files vanaf kan kopieeren lijkt met toch niet de bedoeling ??

Ik hoop dat er hier iemand is die de oplossing van dit probleem weet, Please !!!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
rnsmfd schreef op 02 January 2003 @ 23:11:
:? Help, help, help, ik heb hetzelfde probleem tussen een XP werkstation en een Server met Win2000 Server.
Heb overal al gezocht (Google, diverse forums etc) maar kan geen oplossing vinden.

Alle instellingen zowel op server als op werkstation gecontroleerd maar niets helpt !!

Het moet toch werken ??? Een fileserver waar je niet eens files vanaf kan kopieeren lijkt met toch niet de bedoeling ??

Ik hoop dat er hier iemand is die de oplossing van dit probleem weet, Please !!!!
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;329170

check die maar even

A wise man's life is based around fuck you

• MrG
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

rnsmfd schreef op 02 januari 2003 @ 23:11:

Ik snap er niks van, ik ben het probleem laatst weer tegen gekomen en heb het nu voor de zoveelste keer via mijn genoemde methode opgelost.

Probeer eens een "ping servernaam -tn" en kopieer dan grote bestanden, kijk dan of het probleem zich voordoet, zoniet probeer mijn methode eens even mocht je die nog niet gebruikt hebben...

p.s. Ik geloof ook best dat het bij sommige mensen niet werkt en je hoort het zo veel... blijft een raar probleem vind ik, hopelijk komt er ooit nog een antwoord op _/-\o_

• rnsmfd
:) Ok, even gekeken en wat Microsoft daar schrijft is precies mijn probleem, lijkt goed, ga ik vanavond even downloaden op mn XP werkstation en installeren, hopen dat het probleem dan verholpen is.
Bedankt ! :)

Ik zag dat er ook een file was voor Windows 2000, moet ik die ook downloaden en installeren op mn server ?

Groet,
Alfred

• rnsmfd
:? :?

Ik heb deze pagina gelezen en de file die volgens MS het probleem moet oplossen gedownload, kan hem alleen niet installeren omdat tijdens de installatie de volgende foutmelding verschijnt :
"setup heeft ontdekt dat de versie van het geinstalleerde service pack nieuwer is dan de update die u wilt toepassen, deze update kan alleen geinstalleerd worden op computers waarop geen servicepack is geinstalleerd"

En dan wordt de installatie automatisch afgebroken :( :X

Er is ook een versie te downloaden voor windows 2000, die zal ik straks nog vene proberen te installeren op de server, maar ik heb weinig hoop !!

Is er misschien nog iets anders te bedenken zodat het probleem verholpen kan worden ??

• rnsmfd
Oh ja iets vreemds viel me nog op aan het bestand wat volgens mij geupdate moet worden : "srv.sys"

Het bestand in de update van MS is van 31-10-2002, 323 kb en zou volgens MS in de directory Windows\System32 moeten staan, daar vind ik hem niet, wel in de directory Windows\System32\Drivers en daar is het bestand van 07-09-2001 met 315 kb !!

Hoezo mijn versie is nieuwer dan de update ?????

Ik zal vanavond nog even op mijn andere XP werkstation kijken, ben benieuwd maar zo langzamerhand ook een beetje vertwijfeld. :? :?

Oh ja simpelweg het bestand uit de update over het oude bestand heen kopieeren en vervangen werkt niet, wordt na een tijdje weer automatisch teruggezet door Windows in de oude versie, bestandsbeveiliging denk ik.

• rnsmfd
Het werkt nog steeds niet $%^&*%$# !!

Ik heb nu werkelijk alles geprobeerd en het lukt steeds niet, krijg steeds dezelfde foutmelding :( :(

Is er misschien iemand met een goed idee ???????

• rnsmfd
:) :) Na lang zoeken op het internet, en veel lezen heb ik eindelijk de oplossing voor mijn probleem gevonden, eigenlijk heel simpel :

Nieuwe (goede) netwerkkaart in de server en zie daar; alles werkt ineens perfect.

Het schijnt dat de oudere netwerkkaarten nogal eens problemen hebben met de netwerkverbinding van Win XP

Hehe eindelijk werkt het, net ff een divx over mn netwerk heen geblazen, werkt perfect !! :) :)
Pagina: 1