Toon posts:

[XP] Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus 2 partities c: en d: . Ik had tot voor kort Windows ME op c: staan, alleen vond ik het veels te instabiel dus besloot ik om Windows XP erop te gooien. Ik heb dus windows XP op d: gegooid. En ik ik wou nu ik toch bezig was ook meteen me eraf gooien ..heb dus belangrijke files naar d: verplaatst en c: geformatteerd. Alleen (raad je het al) start de computer niet meer op ..c:\ staat actief en daar is dus nu geen os meer op geinstalleerd. d: als actieve partitie zetten heeft ook geen nut, je krijgt alleen maar een scherm met een knipperend cursortje. Kan iemand me nu verder helpen? Ik dacht aan een bootmanager (oid) ..hou er wel rekening mee dat ik nu alleen in dos kan komen en niet in windows. Bedankt alvast

PS: Ik ga nu slapen dus ik zal niet meteen kunnen reageren. Ik denk niet dat jullie specs ofzo willen weten he? :P

Verwijderd

Als je belangrijke files op D: staan dan kun je toch gewoon XP op C zetten? CD-ROM is bootable dus cd-rom erin en gewoon op C zetten.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Je WinXP had de eerste partitie nodig om zijn opstartbestanden op te zetten, die jij daarna weer lekker hebt weggepleurt.

1. Als je je partities wilt houden zoals ze zijn, gewoon de winXP -CD erin mikken en een recovery doen.

2.Je kunt natuurlijk ook XP op je C partitie installeren en hem daarna van D afgooien. Maar dan moet je de boot.ini weer aanpassen, anders staat hij 2x in het lijstje.