[dvd-r] bulkpaq ?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wil binnenkort weer ff wat dvd-r's bestellen voor backup, en toen kwam ik deze tegen:
Bulkpaq DVD-R 4.7Gb 25-pack spindel
22,95 euro (excl. btw)
27,31 euro (incl. btw)

Afbeeldingslocatie: http://www.opus.nl/images/prodgr/BPOV4700RG.jpg
komt dus op 1,09 euro per schijfje! :D

maar goed, de hamvraag is: heeft er iemand ervaring met deze schijfjes, zowel met branden als lezen? tot dusver gebruik ik that's write + princo dvd-r op mijn a04 en daar nog geen probs mee...

bvd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Das wel erg goedkoop enzo :)

* Xandrios heeft ook een DVD-r brander. Maar verkoop hem weer aangezien de media zo duur is (was :+ ) en aangezien ik hem eik gewoon niet gebruik :+

Welke shop heeft ze voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.opus.nl

echt d:)b shop daar, nooit probs mee... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Funprice zijn die Bulkpaq's nog goedkoper, 19 euro per spindel van 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Dit zijn waarschijnlijk de platinums onder de dvd-r :o

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
The.Force schreef op 28 December 2002 @ 11:21:
Dit zijn waarschijnlijk de platinums onder de dvd-r :o
Dat hangt er dus vanaf of ze fatsoenlijk werken... Ik heb er een pak besteld bij Opus omdat de TX schijfjes niet werken in mijn Pioneer 105 en Teac DV-W50E...

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik het hier lees, is de kwaliteit van de bulkpaq's niet zo goed. wat zijn precies jouw ervaringen met deze schijfjes, jester?

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 11:15:
Bij Funprice zijn die Bulkpaq's nog goedkoper, 19 euro per spindel van 25
url please?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 15:23:
zoals ik het hier lees, is de kwaliteit van de bulkpaq's niet zo goed. wat zijn precies jouw ervaringen met deze schijfjes, jester?

[...]

url please?
http://www.funprice.nl/
Gewoon op de front-page tussen het nieuws.
Ik denk dat ik er van de week een tube-je insla. Voor 80 ct/st is dat wel te doen :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Zijn redelijk goed.
Heb laatst 2 spindels a €19 gehaald om te testen.
Op 1x gebrand voor XBOX, nog geen problemen mee gehad.
(Jammer dat 4x media nog zo duur is, mijn 105 staat de hele dag te fikken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reply's! :)
bij funprice zijn het alleen 1x dvd-r's i.t.t. de 2x van opus.
maar goed, ik fik @tm ook een dvdtje (dma on 0wn4g3 _/-\o_ ) op een that's write 1x @ 2x >:)

en 80ct p/st is natuurlijk bijna voor nop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Met de A04 kun je die 1xBulkPaq's volgens mij wel op 2x branden.

Desalniettemin vind ik het prijsverschil van €34.86 per 100 DVD-R's net iets te groot.
(100st 1xBPaq@Funprice=79.80, 100st 2xBPaq@Opus=114,66)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

nu jullie hier toch zijn, welke 2x,4x dvd-r's zijn allemaal goed te gebruiken in de Pioneer A05?
Ik kan hier zo weinig info over vinden. :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Met de Princo 2x heb ik geen problemen. Alleen heb ik wel gemerkt dat de laatste paar 100 MB niet altijd even goed gelezen worden, wanneer je de schijf helemaal vol bakt.
Ik blijf nu meestal onder de 4GB en dat gaat prima.
4-speed media heb ik nog niet geprobeerd. (zelfs nog niet de bijgeleverde disc)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op 28 december 2002 @ 16:53:
Met de A04 kun je die 1xBulkPaq's volgens mij wel op 2x branden.

Desalniettemin vind ik het prijsverschil van €34.86 per 100 DVD-R's net iets te groot.
(100st 1xBPaq@Funprice=79.80, 100st 2xBPaq@Opus=114,66)
vind 100st. meteen bestellen ook net iets te groot... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij zullen die princo's niet zoveel beter zijn als de bulkpaq's heb ze beiden iig gekocht voor het opslaan van downloads, dat deed ik eerst op noname's (echt lang opslaan boeit niet).
Heb nog niet echt problemen ondervonden met de bulkpaqs ze worden iig een stuk beter gelezen dan de noname's.

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 31-12-2002 00:25 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rompaq's, is dat weer een ander merk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 18:43:
rompaq's, is dat weer een ander merk :?
hehe, das heel wat anders :+

zijn biossen van compaqs dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Ik heb die dingen en het zijn dezelfde als Princo. Dat zijn de groene bulkpaq's, de 2 speed vartiant dus. Ze komen bij Ritek vandaan.
De Funprice dat is de 1 speed, geen idee welk merk dat is. Met dvddecrypter is de manufactorer id uit te lezen. Ik heb ze en ze zijn fantastisch. Ik heb ze alleen voor nog lager. 100 stuks voor € 100,- op de pc dumpdag.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 speed bulkpaq's kunnen gewoon op 2 speed hoor ik net! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 19:27:
1 speed bulkpaq's kunnen gewoon op 2 speed hoor ik net! :D
Alleen met een gepatchte firmware. De standaard firmware van de dvd-r branders knijpen de schrijfsnelheid af. En voor mijn Sony DRU500A fikker is geen gepatchte firmware.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik blij met mijn a04 :Y)
maar goed, een maat van mij met dezelfde brander heeft ze besteld, dus ik wacht ff zijn ervaringen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 spindels bulqpaq v3 (1x speed) gekocht. Met mn 105 zijn geen goede copy's te maken, ze blijfen altijd hangen op het laatste stuk van de film soms zelfs halverwege. Met andere media (princo 2x en pioneer RW draaien dezelfde films perfect. Collega's van me hebben een A03 en A04 en daar doen ze het wel op. Heb ondertussen nieuwe firmware geflashed, maar daar is het eerder slechter dan beter van geworden. Ik heb trouwens ook problemen met de 2x speed datawrite schijfjes deze doen het helemaal niet, de brander wil ze alleen op 2x branden maar kapt gelijk met een powercallibration error. Branden op 1x kan niet. Heb nu ff een A04 mee van het werk en daar kan ik ze wel op branden maar alleen op 1x, 2x leverd het zelfde probleem op als de bulqpaq discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hier ook voor 27,50 incl BTW Princo 2x certified. Tis wel troep maarja sommige mensen willen alleen maar de goedkoopste troep.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Snikker schreef op 01 januari 2003 @ 18:17:
hier ook voor 27,50 incl BTW Princo 2x certified. Tis wel troep maarja sommige mensen willen alleen maar de goedkoopste troep.
Troep?? Kan je dat even toelichten s.v.p.? Welke media zijn volgens jou dan wel OK voor gebruik in de A05/105?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze dvd-r werken dus echt niet op mijn Sony DRU-500A.

Nero en andere diverse programma`s herkennen de schijf wel in de brander
(alleen met firmware F)
maar naardat ik ze gebrand heb. wordt de dvd-r door geen één dvd-speler herkent behalve door de brander zelf.

Ik heb het hier over de 2xspeed Generation schijven.

Zijn er misschien andere sony gebruikers die wel goeden ervaringen hebben met deze schijfjes (de 2xspeed)??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Troep in de zin van slechte compabitiliteit en duurzaamheid. Deze Princo dingen worden geimporteerd via de UK, vanwege anti dumpings heffingen en zijn best wel rommel. Het is gewoon het goedkoopste markt segement van dit moment en voor deze prijs moet je ook niet teveel verwachten, maarja sommige mensen willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Voor de Pioneer series (A03/A04/A05) raad ik DataTrack aan, heb hier al veel mensen aan geholpen en dan heb je gewoon betrouwbare, compatible media voor een redelijke prijs. En met de firmware hack zijn ze ook op 2x of 4x te beschrijven. Die Princo's zijn leuk om te testen en als je een DVD speler hebt die ze slikt, maar vertrouw er NOOIT gegevens aan toe die je lang wilt bewaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Snikker schreef op 06 januari 2003 @ 17:13:
Voor de Pioneer series (A03/A04/A05) raad ik DataTrack aan, heb hier al veel mensen aan geholpen en dan heb je gewoon betrouwbare, compatible media voor een redelijke prijs. En met de firmware hack zijn ze ook op 2x of 4x te beschrijven. Die Princo's zijn leuk om te testen en als je een DVD speler hebt die ze slikt, maar vertrouw er NOOIT gegevens aan toe die je lang wilt bewaren!
Ah oki. heb helaas net gister een spindeltje princos besteld. Ik heb een hoop reviews van stand alone dvd spelers gelezen waar opvallend vaak werdt vermeld dat die princos goed werken (bij verschillende merken). ah well.
Waar kan ik die firmware hack vandaan toveren trouwens? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Laatst online: 03-01 20:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Opus.nl wisten ze me te vertellen dat Bulkpaq dvd-r gewoon de afdankertjes zijn van de Princo Dvd-r.
Ze hebben net niet de kwaliteit om de naam Princo te dragen....!!!

Met andere woorden. Heb je nog iets liggen wat eigenlijk niet goed is,
maar je wilt het toch verkopen?
Geef het gewoon een andere naam. Bulkpaq ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Inderdaad, en ze worden goedkoop gehouden door ze via de UK te importeren. (Prino heeft een anti dumpings heffing). Zoals gezegd het is goedkoop, en niet al te best. Verwacht er dus niet teveel van, maar voor velen zal het waarschijnlijk wel voldoen, maar zorg ervoor dat je er geen belangrijke data aan toevertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
Ik zelf gebruik bulkpaq 4x (MEDIA ID001 volgens de winkel) schijfjes (25euro voor 25) en ben erg tevreden.

Ze branden maar op 2.4 speed (nec 1300a) maar op andere branders lukt het ook op 4x.

Heb er al meer dan 75 gebrand en geen uitval.

Hiervoor gebruikte ik Mam maar die zijn veel duurder (maar ook erg goed)

[ Voor 6% gewijzigd door robbynaish op 09-01-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Moet je daar een topic van een jaar oud voor omhoog halen? Post het dan in [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml] aangezien je een NEC ND-1300A hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
ik had niet naar het jaar gekeken 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Een beetje kieskeurige DVD laser heeft de grootste moeite met bulkpaq schijfjes. Mijn gemodde ps2 wil ze onder geen beding afspelen, terwijl mijn dvd-rom het wel doet. Een kopietje maken van die bulkpaq op een fatsoenlijk schijfje en voilla het werkt wel in de ps2.

Dus tja wat wil je ermee gaan doen is natuurlijk de vraag. Een huis tuin en keuken dvd speler is normaal gesproken niet zo kritisch als het op schijfjes aankomt dus daar kun je het dan wel voor gebruiken. Data backup zou ik niet aan beginnen als de levensduur niet zo hoog is, dus tja...

Investeer dan toch maar in een kwalitatief goed schijfje zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Er zijn meerdere soorten BulkpaQ mensen :)

In de min-R serie zijn de twee bekendsten: BulkPaQ rood (== Princo) en BulkPaQ groen (== Prodisc). Vooral de laatste is erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
En ik had bulkpaq wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met dvd bulkpaq's maar wel met de cd bulpaq's, dit zijn echt hele slechte cd's de helft van een 50cd spindel kan je zo weg gooien en de andere helft is na een half jaartje slecht aan het worden, princo is al bagger maar bulkpaq is echt het erste wat ik tot nu toe tegen gekomen ben.

Heb vanmidag nog een paar Ritek dvd's binnen gekregen, als je ze tegen het licht houd zie je gewoon dat het overgespoten Arita dvd's zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:25
Ik heb vandweek een spindeltje Bulkpaqs gehaald van die oranje/rode, 4x... werken perfect in mijn Lite on 451S.. en nu had ik ook nog 1 spindeltje van 10 stuks van die witte Princo's... en nu wil het zo zijn dan de oranje/rode het wel doen op mijn dvd speler (standalone), en de witte niet.

Maar die witte draait wel gewoon op mijn dvd-rom.

Voorlopig gaat het perfect met die rode/oranje dingen.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Die rode werken zeker niet als je een ps2 hebt :)

Nee ik hou het voor mezelf wel bij Ritek G04 gebaseerde schijfjes. Kosten wat meer, maar werken altijd. De MAM-Mitsui schijfjes die ik nu gebruik werken ook zeer naar behoren.

Maarja daar ging het niet over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Waar kun je de goedkoopste ritec vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Ik vind dat opus supplies altijd behoorlijk scherpe prijzen heeft voor zijn spullen. Voor ritek media heb je daar traxdata en arita waarbij traxdata wat meer op de "normale consument" is gericht en maar 10stuks spindels heeft. De arita schijfjes zijn wel in bulk verpakking (nee geen bulkpaq ;)) te verkrijgen.

Overigens geven ze ook duidelijk de specs aan van de verschillende schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Goedkope Ritek media (DVD-R, G03) is te krijgen bij cdrwinkel.com. 84 cent per schijfje, mits er 125 of meer besteld worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Ik wil ze eigenlijk eerst weleens testen met mijn 451S branderke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Burning_Tyre schreef op 14 januari 2004 @ 11:18:
Ik wil ze eigenlijk eerst weleens testen met mijn 451S branderke....
Dan haal je een setje van 25 (88 cent/stuk), en/of je kijkt even in de GoT DVD Database. Waarschijnlijk staat hij er overigens nog niet in met jou brander, maar de 411S is zo goed als hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Mooie database :).

Kun je ook de pioneer A04 en A06 toevoegen? Kan ik ook nog wat testjes erin propen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Domino schreef op 14 januari 2004 @ 12:03:
Mooie database :).

Kun je ook de pioneer A04 en A06 toevoegen? Kan ik ook nog wat testjes erin propen.
en de A05 natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
TD-er schreef op 14 januari 2004 @ 12:19:
[...]

en de A05 natuurlijk :)
Mag ook, maar die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de oranje -r hoor ik wel goeie dingen. Maar dat ze de afdankertjes van princo zijn lijkt me raar want princo is ook niet alles hoor. Princo 4 speed branden is hopen dat het goed gaat. Ik ga voor rico of ritekG04 of natuurlijk voor de +r Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Cutebritney schreef op 14 januari 2004 @ 11:46:
[...]

Dan haal je een setje van 25 (88 cent/stuk), en/of je kijkt even in de GoT DVD Database. Waarschijnlijk staat hij er overigens nog niet in met jou brander, maar de 411S is zo goed als hetzelfde :)
Is jammer dat die het maar op 2 speed doen.. wil eigenlijk 4 speed..

Pagina: 1