Toon posts:

XP2000+ op a7v333 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Xp2000+ op een Asus a7v333 gezet, win2k installed en alles erop en eraan geinstalled, ging ff een game doen.. en spontaan een reboot...

ik had dit ook met Dezelfde CPU op een esc k7s5a, maar het vage is dat als ik me XP2000 vervang met een Duron 700 dat hij het wel goed doet....

Temp komt niet hoger van 40 Graden
Voltages zijn goed
FSB staat op 133/133

Verdere specs:

350 WATT QTec PSU
gf2 mx 400
TT Vulcano 7+
Kingston 256 Ddr Pc2700
Netwerk kaartje
ik use onboard sound van dat asus mobo.
Verder niks speciaals...

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

*De CPU niet beschadigd verder? Probeer anders je XP2000+ eens op FSB 100 MHz te draaien (want je Duron draait ook op 100 MHz FSB waar je geen probs hebt).

Voor de rest, zou je het volgende ook kunnen proberen.
*Welke bios heb je nu?
*Zet eens deze optie uit (misschien krijg je een BSOD): Start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem -> geavanceerd -> instellingen (bij Opstart en herstelinstellingen) -> De computer automatisch opnieuw opstarten.
*In je configuratiescherm kun je ook je eventlog eens bekijken (systeembeheer -> logboeken)
*Probeer ook eens memtest.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Die optie stond aan ja, nu uit...

Het vreemde is dat ik precies het zelfde probleem had met dezelfde specs en een ecsk7s5a, en die had de nieuwste bios.. ( wel dezelfde cpu ), ook reboots enzo....

De CPU is niet beschadigd ofzo.... ik denk zelf dat het aan de CPU ligt (iets hardware achtig) , want denkt de rest ?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
het kan gewoon een foutieve cpu zijn maar dat komt zelden voor als ie het verder nog doet

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe gekregen van de winkel waar ik hem gehaalt had... nu maar hopen of die het doet :) btw kunnen die garantie stikkertjes erop blijven zitten ? Ze zitten niet op de core..

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Kun je gerust laten zitten :)
Edit: lijkt me zelfs verstandiger

Ow, en als deze het ook niet doet, zet dan je FSB eens terug naar 100Mhz en kijk dan wat ie doet..

[ Voor 71% gewijzigd door HaaZ op 03-01-2003 10:36 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Lijkt op een tempratuur probleempje
Probeer eens wat extra cooling
Case fan ofso
Of lekker met de kast open draaien.
Niet lekker voor het oor maar wel voor de koeling ;-)

Verwijderd

Volgens mij heeft dat te maken met een beveiligingsinstelling van je A7V333. Zodra de processor "te warm" wordt reboot ie. Wat je ook zou kunnen porberen is dit: System Propeties -> Avanced -> Startup and Recovery -> dan naar settings en bij system failure Automatic reboot uitzetten.

BTW, dit probleem wat je beschrijft leek een beetje op het probleem wat is ik eerst ook had.

Verwijderd

Topicstarter
de CPU word max 40 graden :/ in windows 34..

Heb nu een nieuwe toe gestuurd gekregen. En erin gedaan, en ff geUTeed maar geen reboot.. hopelijk houd hij het vol :'(

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu de nieuwe XP2000+ 3 dagen erin, en al heel wat potjes UT2003 gespeeld.. geen enkel probleem nog, het was dus een buggy CPU... dit wou ik even mededelen :)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Mooi zo dat het is opgelost. :)
Nu nix meer veranderen, nu het goed werkt. >:)

BF2 stats Systemen

Pagina: 1