Toon posts:

Netwerkkaart weigert al bij aanzetten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen.

M'n netwerkkaart (Sitecom 10/100) heb ik aangesloten op een switch (Safeway 8 poort). Ik weet dat de LED's van de kaart en van de ingang bij de switch horen te branden bij het aanzetten van de PC, maar bij deze kaart brandt de LED niet en knippert ie langzaam bij de switch. Het installeren van de kaart op de computer lukt wel, maar hij vindt geen andere computers op het netwerk. Ik heb de kaart ook al op andere computers geprobeerd te zetten en op verschillende ingangen op de switch aangesloten, maar telkens met hetzelfde resultaat. De manual van de switch zegt dat wanneer de LED op de switch langzaam knippert, dan is de poort afgesloten. Wat dit betekent is voor mij nog steeds onduidelijk.

Kan iemand mij misschien helpen???

Alvast bedankt, Andy

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je ook al eens een andere kaart in dat systeem geprobeerd? Zoals je het nu brengt zou ik niet veel verder zoeken en aannemen dat die kaart gewoon brak is.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ook andere kaarten geprobeerd en die werken wel. Dat die kaart niet werkt, ok, maar ik wil eigenlijk ook weten waarom het niet meer werkt. Hij deed het eerst wel, maar toen ging ik een partitie formateren en na het rebooten deed ie het niet meer. vreemd

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als ie het op andere systemen OOK niet doet dan zou ik er niet teveel moeite in steken. Zou ie het daar WEL doen dan kun je gaan zoeken naar driver / irq / instellings problemen. Maar als je hardware rot is kun je softwarematig nog zoveel trucs uithalen, werken zal ie niet.

de betaler vervuilt